کد خبر: ۵۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
با دریافت حق الزحمه مهندسان ناظر به‌شدت برخورد می‌شود؛
وزیر راه و شهرسازی از برخورد قاطع با افرادی خبر داد که از مهندسان ناظر درخواست دریافت ۵درصد حق‌الزحمه را می‌کنند. بر اساس ابلاغیه دی‌ماه گذشته آخوندی دریافت این مبلغ از ۱۰ بهمن ۹۶ ممنوع شده بود.
آخوندی نظام مهندسی را تهدید کرد
وزیر راه و شهرسازی از برخورد قاطع با افرادی خبر داد که از مهندسان ناظر درخواست دریافت ۵درصد حق‌الزحمه را می‌کنند. بر اساس ابلاغیه دی‌ماه گذشته آخوندی دریافت این مبلغ از ۱۰ بهمن ۹۶ ممنوع شده بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این‌که "بر اساس ابلاغیه شما از 10 بهمن سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان از دریافت 5 درصد حق‌الزحمه منع شدند، اما برخی از مسئولان این سازمان به‌صراحت اعلام می‌کنند دریافت این مبلغ از مهندسان همچنان ادامه دارد"، اظهار کرد: هر مهندسی که از وی درخواست دریافت 5 درصد شده می‌تواند شکایت کرده و به آن رسیدگی می‌کنیم.

وی تصریح کرد:‌ چنانچه تخلفی در این زمینه صورت گرفته باشد،‌ متخلفان به شورای انتظامی سازمان‌های نظام مهندسی معرفی و با آنها برخورد می‌شود.

وی افزود: با هیچ کس در این رابطه تعارف نداریم.

به گزارش تسنیم، وزیر راه و شهرسازی 26 دی‌ماه سال گذشته در ابلاغیه‌ای دریافت 5 درصد کمیسیون از محل حق نظارت مهندسان ناظر توسط سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌های سراسر کشور را لغو کرد.

آخوندی در نامه‌ای به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور دستور لغو کسر پنج درصد مبلغ حق نظارت (مهندسان ناظر) واریزی صاحب کار به حساب سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌های کشور را از 10 بهمن امسال صادر کرد.

در این نامه آمده است؛ «بر اساس اختیارات مصرح در ماده 40 آیین‌نامه اجرایی ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب 17 تیرماه 83 هیئت وزیران  (ابلاغی 4605 / 28549 ه مورخ 22/ 4/ 1383) بدین‌وسیله قسمت اول بند 16-3-1 پیوست مبحث دوم مقررات ملی ساختمان (نظامات اداری) مبنی بر کسر 5درصد مبلغ حق نظارت واریزی صاحب کار به حساب سازمان استان، از ابتدای 10/ 11/ 1396 ملغی می‌گردد.

لازم است مراتب توسط سازمان‌های استان‌ها در بودجه سالانه ملحوظ و عدم اخذ این مبلغ به‌دقت رعایت و ملاک عمل قرار گیرد».

این در حالی است که برخی مسئولان سازمان نظام مهندسی به‌صراحت اعلام می‌کنند همچنان 5 درصد از حق‌الزحمه مهندسان ناظر کسر و به حساب سازمان‌ها واریز می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: