کد خبر: ۵۹۴۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
رسانه ها منتظر انتشار بیانیه نهایی کاخ سفید؛
با نزدیک‌شدن به ساعات پایانی مهلت تعیین‌شده از سوی ترامپ اخبار و گمانه‌زنی‌ها پیرامون حمله نظامی آمریکا به سوریه شکل جدی‌تری به خود گرفته و شمارش معکوس برای حمله آمریکا به سوریه آغاز شده است.
شمارش معکوس برای حمله آمریکا به سوریه
با نزدیک‌شدن به ساعات پایانی مهلت تعیین‌شده از سوی ترامپ اخبار و گمانه‌زنی‌ها پیرامون حمله نظامی آمریکا به سوریه شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

برخی  منابع اطلاعاتی در آمریکا اعلام کردند که مقامات آمریکایی می‌گویند تمام تجهیزات لازم برای حمله به سوریه از جمله هواپیماها، کشتی‌های جنگی و نیروی نظامی آماده‌اند و فرماندهان نظامی تنها منتظر دستور ترامپ هستند.

این منابع می‌گویند هر لحظه احتمال حمله نظامی آمریکا به سوریه وجود دارد.

 برخی منابع اطلاعاتی به نقل از گزارش‌های تأییدنشده می‌گویند: بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا وارد «کمبریج شایر» انگلیس شده‌اند.

در همین حال پایگاه خبری اینترفکس در گزارش خود به‌نقل از یک منبع آگاه نوشته است به‌دلیل احتمال بمباران و حملات موشکی آمریکا به سوریه، شرکت‌های هواپیمایی در حال تغییر مسیرهای تردد هوایی خود بر فراز دریای مدیترانه هستند.

اخبار تأییدنشده‌ای نیز وجود دارد که می‌گوید: سازمان هواپیمایی اروپا با انتشار یک بیانیه هواپیماهای غیرنظامی را طی 72 ساعت آینده از پرواز بر فراز سواحل شرقی مدیترانه و سوریه برحذر داشت.

لوفیگارو

پایگاه خبری لوفیگارو دقایقی پیش با انشتار مطلبی نوشت: جنگنده‌های «رافائل» فرانسه جهت شرکت در حمله به سوریه خود را به پایگاه «سنت دیزیر» در شرق این کشور رساندند.

پدبکا

پدبکا نیز دقایقی قبل در رابطه با احتمال حمله نظامی آمریکا به سوریه اعلام کرد: ترامپ طی تماس تلفنی با همتای فرانسوی، عنوان اقدام نظامی علیه سوریه را  "جنگ با حضور ایران در سوریه" برگزید.

طبق گزارش سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل، ترامپ می‌خواهد پایگاه‌های نظامی ایران را هدف قرار داده و این حمله را به برجام نیز ارتباط دهد.

فاکس نیوز

فاکس نیوز همزمان با گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه اعلام کرد یک ناوگروه تهاجمی به‌رهبری ناو هواپیمابر «ترومن» به‌سمت مدیترانه حرکت کرده است.

سی‌ان‌ان

شبکه خبری CNN نیز اعلام کرده است ناو هواپیمابر «آیزنهاور» حالت تهاجمی به خود گرفت؛ هواپیماهای F-18 این ناو زیر مهمات سنگین قرار گرفتند.
 

برخی منابع خبری می‌گویند که روسیه برای اولین بار هواپیماهای پیشرفته ضد زیردریایی خود را در سوریه مستقر کرده است. روسیه هشدار داده که در صورت اقدام نظامی علیه دمشق به آن پاسخ می‌دهد.

سازمان هواپیمایی روسیه به شرکت‌های هواپیمایی این کشور هشدار داده است که در شرق مدیترانه به‌علت احتمال درگیری‌های نظامی احتیاط کنند.

الجزیره

دقایقی پیش شبکه خبری الجزیره از  پرواز جنگنده‌های ائتلاف آمریکا در منطق «التنف» واقع در مرز عراق و سوریه خبر داد.

تایمز

«ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته برای ملحق شدن به عملیات نظامی آمریکا علیه سوریه نیازمند شواهد بیشتری درباره نقش دولت سوریه در وقوع حمله شیمیایی در منطقه «دوما» در غوطه شرقی است.

این خبر را «تایمز» بامداد چهارشنبه گزارش داده و نوشته این موضوع در گفت‌وگوی روز دوشنبه ترامپ و «ترزا می» مطرح شده است.

با نزدیک‌شدن به ساعات ابتدایی صبح روز چهارشنبه و عدم حمله نظامی آمریکا به سوریه تا حدی از تب اخبار این موضوع کاسته شده است با این حال و براساس اعلام قبلی رسانه‌های آمریکا همگان منتظر انتشار بیانیه کاخ سفید در رابطه با تصمیم نهایی واشنگتن برای حمله به سوریه هستند.

شب گذشته نیز اخبار تأییدنشده‌ای از نزدیکی ناوشکن آمریکایی به بندر طرطوس سوریه منتشر شد که وزارت دفاع آمریکا این خبر را تکذیب کرد.

دونالد ترامپ پیش از این اعلام کرده بود که تا ساعات آینده در مورد حمله نظامی به سوریه تصمیم خواهد گرفت.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه ساعاتی پیش ضمن اشاره به حمله شیمیایی در منطقه دومای سوریه اعلام کرد که این کشور به‌همراه شرکای خود در حال بررسی این موضوع هستند و در صورتی که صحت آن اثبات شود آن‌ها به اهدافی در سوریه حمله خواهند کرد.

روسیه به‌شدت اخبار مرتبط با حمله شیمیایی در سوریه را رد و تمام ادعاهای مطرح‌شده از سوی آمریکا و کشورهای غربی در این زمینه را بهانه‌جویی آن‌ها برای حمله به سوریه عنوان کرده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد راسخ نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
نامردترین حاکمان روی زمین (امریکا و روسیه) برای چنگ و دندان نشان دادن به یکدیگر سالهاست که کشور مظلومی را به خاک و خون کشیده اند و هنوز هم دست بردار نیستند !
نام:
ایمیل:
* نظر: