کد خبر: ۵۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
شاخص کل ۴۶۱ واحد سقوط کرد
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد قرمزپوش شدن نماگرهای بورس و حرف و حدیث‌ها بر سر دلار ۴۲۰۰ تومانی بود که به نظر می‌رسد با توجه به سودآوری شرکتها، هیچ سهامداری راضی به واگذاری سهام خود در قیمت‌های فعلی نیست.
نارضایتی سهام داران، بورس را قرمزپوش کرد
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد قرمزپوش شدن نماگرهای بورس و حرف و حدیث‌ها بر سر دلار ۴۲۰۰ تومانی بود که به نظر می‌رسد با توجه به سودآوری شرکتها، هیچ سهامداری راضی به واگذاری سهام خود در قیمت‌های فعلی نیست.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروزچهار شنبه 22 فروردین ماه 97 با کاهش 461 واحدی روی رقم 96 هزار و 287 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 186 واحدی عدد 16 هزار و 763 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 662 واحدی به رقم  102 هزار و 323 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 392 واحدی به رقم 68 هزار و 69 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش  640 واحدی عدد  206 هزار و 757 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 10 واحدی روی رقم یک هزار و 64 واحد ایستاد.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی همراه اول با 66 واحد ، معدنی و صنعتی چادرملو با 31واحد و پتروشیمی مبین با 30 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پتروشیمی خارک با 75 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 54 واحد و فولاد مبارکه با 47 واحد کاهش  بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 207 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 957 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 57 هزار و 656 نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های نیرو ترانس، مارگارین، قند پیرانشهر، کارخانجات کابل‌سازی ایران، لیزینگ رازی، ذوب‌آهن اصفهان، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی خارک، افرانت، صنایع تولیدی اشتاد ایران، آتیه داده پرداز، ذوب‌آهن اصفهان، صنعتی آما، قراردادهای اختیار معامله ایران خودرو، گل‌گهر و پالایش نفت اصفهان، بازگشایی شدند.
امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، بیش از 133.5 میلیون سهم ایران خودرو به ارزش بیش از  35 میلیارد تومان، میان سهامداران عمده منتقل شد. در ملی صنایع مس ایران نیز 54.5 سهم به ارزش بیش از  14 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی انتقال یافت.
همچنین بیش از 50 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از  14 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی مواجه بود، در گسترش نفت و گاز پارسیان اما بیش از 29 میلیون سهم به ارزش بیش از  6.5 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین اندکی بیش از 6 میلیون سهم نهادهای مالی بورس اوراق بهادار به ارزش کمتر از  2 میلیارد تومان کد به کد شد. در سرمایه‌گذاری وثوق امین نیز امروز 5 میلیون سهم به ارزش بیش از  یک میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.
بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته جاری در حالی با عقب‌گرد نماگرهای منتخب خود همزمان با تشدید فضای سیاسی در حوزه خاورمیانه و همچنین تداوم حرف و حدیث‌ها بر سر دلار تک‌نرخی 4200 تومانی شاهد تداوم سردرگمی در بازار سهام بود که به نظر می‌رسید با توجه به ارزندگی قیمت سهام در اغلب گروه‌های پیشرو، کمتر سهامداری راضی به واگذاری سهم خود در قیمت‌های نازل کنونی می‌شود.
آنچه که این روزها برای معامله‌گران بازار سرمایه به عنوان دغدغه اصلی مطرح می‌شود، ثبات در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های اقتصادی دولت برای ایجاد اعتماد در بازار سرمایه است،‌ بازاری که در آینده قیمت‌گذاری می‌شود.
امروز معاونت بازار بورس تهران نیز بار دیگر از امکان انجام معاملات در خارج از ساعات معاملاتی برای سهامداران حقیقی شرکت کنتورسازی ایران برای فروش حداکثر 3 هزار سهم به قیمت خرید هر سهم 21 هزار و 75 ریال از روز یکشنبه هفته آینده خبر داده است که به مدت 4 روز کاری از ساعت 8:30 تا 15 امکان‌پذیر خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: