کد خبر: ۵۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
کارمندان دولت و دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان لشکری و کشوری منتظر باشند؛
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: آخرین گروه مشمولان سهام عدالت شامل کارمندان دولت و دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان لشکری و کشوری می‌شوند که با توجه به فرایند دریافت سود از شرکت‌های سبد سهام عدالت، از 28 اسفند ماه به تدریج تسویه با مشمولان گروه بیستم سهام عدالت آغاز شده است.
سود سهام عدالت  به تدریج در حال واریز است

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: مشمولانی که اقدام به ارایه شماره شبای بانکی خود بعد از واریز نوبت دوم سود نقدی کرده‌اند، بخشی از آنها سود کامل خود را دریافت کرده اند و انتظار می‌رود تا پایان اردیبهشت همه آنها بتوانند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند.
سیدجعفر سبحانی با بیان این‌که سامانه سهام عدالت از 15 فروردین ماه امسال دوباره در دسترس کاربران قرار گرفته است، عنوان کرد: سامانه سهام عدالت روز 28اسفند ماه 96 به منظور به روزرسانی و پشتیبانی فنی به مدت دو هفته از دسترس عموم خارج شد و دوباره از 15فروردین ماه 97 فعال شده است.
به گفته وی در حال‌حاضر بیش 7میلیون نفر از مشمولان هنوز اطلاعات خود را در سامانه سهام عدالت درج نکرده‌اند که هم‌اکنون می‌توانند با مراجعه به این سامانه شماره شبای حساب بانکی به منظور دریافت سود سهام عدالت درج کنند.
سبحانی در ادامه با بیان این‌که از 20گروه مشمول دریافت سهام عدالت هم‌اکنون سود دوره عملکرد سال مالی 95 برای مشمولان 19 گروه از مشمولان واریز و تسویه کامل شده است، افزود: آخرین گروه مشمولان سهام عدالت شامل کارمندان دولت و دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان لشکری و کشوری می‌شوند که با توجه به فرایند دریافت سود از شرکت‌های سبد سهام عدالت، از 28 اسفند ماه به تدریج تسویه با مشمولان گروه بیستم سهام عدالت آغاز شده است.
این مقام مسؤول با بیان این‌که تعداد مشمولان گروه بیستم بنابر نوع بانک‌های اعلام شده برای واریز سود نقدی از تعداد متفاوتی برخوردارند، افزود: به‌طور مثال مشمولان کارمندان دولت و دستگاه‌های اجرایی بالغ بر 9میلیون نفر هستند که در 8 فروردین ماه نیز فرایند تسویه با واریز سود به حساب مشمولان این گروه از طریق بانکهای عامل و در حال انجام می باشد.
وی با بیان این‌که مطالبات سود مشمولان گروه بیستم رقمی در حدود 450 میلیارد تومان است، ادامه داد: با همکاری شرکتهای سرمایه‌پذیر نسبت به پرداخت سود سهام عدالت داشته اند، امید است در طی روزهای کاری آینده سازمان خصوصی سازی بتواند به تدریج با این گروه از مشمولان نیز تسویه حساب نهایی سود سهام عدالت را انجام دهند.
به گفته سبحانی با تسویه حساب آخرین گروه مشمول دریافت سهام عدالت همه مشمولانی که در موعد مقرر شماره شبای بانکی خود را به سامانه سهام عدالت داده بودند، موفق به دریافت سود نقدی خود خواهند شد.
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: آن دسته از مشمولانی که اقدام به ارایه شماره شبای بانکی خود پس از 12بهمن ماه و یا بعد از واریز نوبت دوم سود نقدی شده‌اند، بیش از 4میلیون نفر هستند که تعدادی از آنها سود سهام عدالت خود را در واریزی گروههای مربوطه دریافت کرده اند و باقیمانده مشمولان که شماره شبای خود را دیرتر به سامانه وارد کرده اند نیز با توجه به فرایند راستی‌آزمایی انجام شده انتظار می‌رود، دست‌کم تا یک ماه آینده و تا قبل از آغاز فصل مجامع شرکت‌های بورسی در تیرماه بتوانند سود سهام سال مالی 95 خود را دریافت کنند.
سبحانی گفت: از ابتدای واریز سود نقدی تاکنون کمی بیش از 2500میلیارد تومان سود نقدی به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: