کد خبر: ۵۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
جای خالی ایران در صنعت پرورش اسب
«تجارت آنلاین»: برای سده های متوالی سوارکاری و اسب دوانی در تاریخ ایران جایگاه والا و بلامنازعی در میان کشورهای منطقه و حتی جهان داشته است. مورخان از سوارکاران ایرانی که جنگجویانی آزموده بودند و سواره بر اسب تیر بر هدف می نشاندند یاد کرده اند.
برترین اسب‌های جهان چقدر درآمد دارند؟
برای سده های متوالی سوارکاری و اسب دوانی در تاریخ ایران جایگاه والا و بلامنازعی در میان کشورهای منطقه و حتی جهان داشته است. مورخان از سوارکاران ایرانی که جنگجویانی آزموده بودند و سواره بر اسب تیر بر هدف می نشاندند یاد کرده اند. الان هم برای سده هاست که دیگر ایران این جایگاه را از دست داده است. این در حالی است که امروزه صنعت اسب به یکی از عرصه های اشتغالزا و پردرآمد تبدیل شده است. جا دارد مسئولان و متولیان با پیگیری و سماجت در پی رونق این صنعت پرطرفدار و جذاب باشند و از همین راه به رفع بیکاری و ایجاد اشتغال کمک کنند. در ایران نژادهایی همچون کرد، ترکمن و عرب وجود دارند که می توانند بار دیگر نام کشورمان را در صنعت پرورش اسب مطرح سازند و گردش مالی قابل توجهی را برای صاحبان این حرفه و اقتصاد کشور به همراه بیاورند. در ادامه خبری مبنی بر میزان درآمد 5 اسب برتر مسابقات سوارکاری دنیا را با هم می خوانیم تا  با فاصله ایران و سایر کشورهای دیگر به خصوص آمریکا در این زمین بیشترپی ببریم.
پنج اسب برتر
اسب‌های مسابقه برتر جهان با توجه به امتیازاتی که در مسابقات کسب می‌کنند از سوی فدراسیون جهانی مسابقات اسب دوانی در جدول رنکینگ قرار می‌گیرند. این اسب‌ها درآمدهای قابل توجهی دارند که در چند سالی که توانایی مسابقه دادن دارند به دست می‌آورند.

پنج اسبی که طبق رنکینگ سال ۲۰۱۸ جهانی مسابقات اسب دوانی (IFHA) در صدر قرار دارند، عبارتند از:

۱. Gun Runner:

اسب مسابقه‌ای که بعد از مسابقات جام جهانی Pegasus ۲۰۱۸ بازنشسته شد. پنج سال سن دارد. این اسب در رنکینگ امسال در رتبه اول قرار گرفته است. Gun Runner در سال ۲۰۱۷ مقام اسب سال آمریکا را کسب کرد.

این اسب تاکنون ۱۶ میلیون دلار درآمد داشته است. پس از بازنشستگی قراردادی معادل ۷۰ هزار دلار در فصل برای این اسب در نظر گرفته شده است.

Gun Runner از نژاد اسب‌های تروبرد است و مالکیت آن کمپانی وینچل تروبرد و تری چیمنیز است.

تروبرد نژادی از اسب است که بیشتر به خاطر استفاده از آن در مسابقات سوارکاری شناخته شده‌است. هر چند واژه تروبرد گاهی اوقات برای هر نژاد خالصی از اسب استفاده می‌شود، ولی از لحاظ علمی مربوط به نژاد تروبرد است. تروبرد نژادی خونگرم است و به جسارت، سرعت و چابکی مشهور است.

۲. Winx:

این اسب مسابقه که در رتبه دوم رنکینگ اسب‌های مسابقه ۲۰۱۸ قرار دارد نیز از نژاد تروبرد است. Winx در استرالیا به دنیا آمده است و در حال‌ حاضر هفت سال سن دارد. این اسب در فصل ۲۰۱۵ – ۲۰۱۶ اسب برتر استرالیا شناخته شد. کمپانی مجیک بلاد استاک ریسینگ مالک این اسب است.

Winx به قیمت سالانه ۲۳۰ هزار دلار خریداری شده است. این اسب تاکنون حدود ۱۹ میلیون دلار درآمد داشته است.

۳. West Coast:

این اسب از نژاد تروبرد آمریکایی است و چهار سال سن دارد. در سال ۲۰۱۷، West Coast قهرمان مسابقات اسب‌های تروبرد آمریکا شد. کمپانی گری اندمری وست، مالک این اسب است.

West Coast تاکنون ۳ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۸۰۰ دلار درآمد داشته است.

۴. Benbatl:

این اسب تروبرد چهار سال سن دارد و مالک آن باشگاه Godol phin است. این باشگاه اماراتی است و متعلق به خانواده‌ مکتوم است. Benbatl تاکنون چهار میلیون و ۱۰۱ هزار و ۶۶۸ دلار درآمد داشته است.

۵. happy clapper:

این اسب هفت سال سن دارد. happy clapper اصالتا استرالیایی و از نژاد تروبرد است. مالک این اسب مایکل توماس است.

در روز هفتم آوریل ۲۰۱۸ در مسابقات Randwick این اسب یک میلیون و ۷۴۰  هزار دلار برنده شد.

happy clapper تاکنون شش میلیون و ۳۴۰ هزار دلار درآمد داشته است.


نام:
ایمیل:
* نظر: