کد خبر: ۵۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
استراتژی اصلاح قیمت سهام برای جذب تقاضا در تالار شیشه ای
معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد حمایت حقوقی‌ها از سهم‌ شرکتهای پیشرو بودند، اما اصلاح قیمت‌های بازار منجر به جذابیت تقاضا به ویژه در گروه پالایشی‌ها، فلزات اساسی و معدنی‌ها شد.
بورس سبزپوش شد
معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد حمایت حقوقی‌ها از سهم‌ شرکتهای پیشرو بودند، اما اصلاح قیمت‌های بازار منجر به جذابیت تقاضا به ویژه در گروه پالایشی‌ها، فلزات اساسی و معدنی‌ها شد.
امروز بورس تهران در حالی با معاملاتی کم‌حجم شاهد حمایت حقوقی‌های سنتی و بازارگردان‌های آنها برای حمایت از سهم‌های پیشرو در گروه فلزات اساسی، معدنی و پالایشی‌ها بود که با پایان اصلاح قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی، امروز تقاضا در بازار اندکی تحریک شد.
در گروه معدنی‌ها امروز نوسان گروه سرب و روی در حالی به چشم می‌خورد که در بازارهای جهانی قیمت آلومینیوم به بالاترین سطح خود پس از 7 سال گذشته رسید. این اتفاق باعث شده تا این گروه امروز با اقبال خریداران سهام با وجود کنترل قیمت از سوی سهامداران عمده روبرو شود.
در بورس کالا نیز نگرانی از تثبیت ارز 4200 تومانی باعث شده تا شرکت‌های صادرات‌محور که تا پیش از این به دلیل برخورداری از رانت ارز دولتی به دنبال چشیدن طعم ارز بازار آزاد بودند، با نگرانی نسبت به آینده چشم‌اندازی مبهم را برای فعالان این بازار ترسیم کنند.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 26 فروردین ماه 97 با افزایش 16 واحدی روی رقم 95 هزار و 522 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 26 واحدی عدد 16 هزار و 691 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 91 واحدی به رقم  101 هزار و 526 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 144 واحدی به رقم 67 هزار و 563 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش  656 واحدی عدد  204 هزار و 934 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش دو واحدی روی رقم یک هزار و 56 واحد ایستاد.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی گل گهر با 39 واحد ، پتروشیمی پردیس با 30 واحد و فولاد مبارکه با 28 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های صنایع پتروشیمی جم با 66 واحد، همراه اول با 34 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 12 واحد کاهش  بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 137 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 523 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 38 هزار و 159 نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع لاستیکی سهند، سرمایه‌گذاری ملی ایران، مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر، واسپاری ملت، پلی‌اکرین ایران، هنکل پاک‌وش، موتور سازان تراکتورسازی ایران و صنعتی بهشهر از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی فناوران، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، موتورسازی تراکتورسازی ایران، لیزینگ رازی و ایتالران بازگشایی شدند.
امروز همچنین اطلاعیه بورس تهران برای پذیره‌نویسی 25 هزار واحد سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه ایده نوتک آشنا از فردا چهارشنبه به مدت 6 روز کاری و به قیمت هر واحد سرمایه‌گذاری معادل با 12 هزار تومان منتشر شد.
امروز در بازار2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، کمتر از 100 میلیون سهم بانک انصار به ارزش کمتر از 21.5 میلیارد تومان کد به کد شد.
همچنین در ایران‌خودرو دیزل 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.
همین وضعیت در بیمه سینا با انتقال کمتر از 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم رخ داد. همچنین امروز بیش از 6 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان کد به کد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: