کد خبر: ۵۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران گفت: خوشبختانه سال گذشته را با موفقیت پشت سر گذاشته و مردم نیز به این بانک اعتماد پیدا کرده اند این اعتماد و تلاش همکاران موجب گسترش و ترویج فرهنگ قرض الحسنه در جامعه شده است.
مدیرعامل بانک‌قرض‌الحسنه‌مهرایران بیان کرد: ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه، حاصل اعتماد مردم و تلاش همکاران

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران در نشست با اصحاب رسانه، عملکرد اين بانك را در بخش هاي عملكردي، مسئوليت هاي اجتماعي، طرح ها و برنامه هاي جاري و آينده تشريح كرد و گفت: اصحاب رسانه در سال گذشته به تنوير افکار عمومي و نهادينه شدن قرض الحسنه در ميان آحاد مردم بسيار كمك كردند كه جا دارد تا از زحمات تمامي آنان كمال تشكر و سپاس را داشته باشم.
وی گزارش کاملی از عملکرد بانک قرض الحسنه مهرایران ارایه نمود که در ذیل منتشر می گردد.

رشد 83 درصدی منابع قرض الحسنه بانک در سال 96
بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال 1396 توانسته است با تولید خدمات و طرح های تسهیلاتی متنوع و متناسب با نیاز اقشار مختلف جامعه، استقبال بیش از پیش مشتریان را جلب کند به نحوی که در این مدت نسبت به پایان سال 95 بیش از 83 درصد رشد منابع داشته است.
بانك قرض الحسنه مهر ايران به عنوان بانک تخصصی قرض الحسنه با هدفگذاري دقيق بر این موضوع از زمان تاسيس تاكنون توانسته فصل تازه اي از توجه به اين سنت حسنه ديني را رقم زند. صرف نظر از بهره هاي مثبت معنوي كه اين مجموعه بانکی براي كشور دارد مي تواند در حوزه اقتصادي هم مفيد باشد. تمركز منابع پس انداز قرض الحسنه در يك بانك و هزينه آن در موارد واقعي از يك سو و كاهش هزينه‌هاي سيستم بانكي از سوي ديگر از جمله مزايايي است كه ضرورت وجود بانكي چون بانك قرض الحسنه مهر ايران را تبيين مي كند.
از زماني كه اين بانك فعاليت خود را آغاز كرده توانسته است جايگاه ويژه اي در ميان بانك هاي فعال كشور باز كند و اهداف از پيش تعيين شده را با سرعتي قابل توجه طي كند.
اگر اصلي ترين وظيفه بانك قرض الحسنه مهر ايران را جذب منابع قرض الحسنه بدانيم بدون ترديد بايد اذعان كرد كه اين بانك در اين هدف موفق عمل كرده است چنانچه در سال 1396 ضمن برنامه ریزی برای دستیابی به هدف 58 درصد رشد منابع قرض الحسنه توانسته است با جلب اعتماد هموطنان و استقبال آحاد جامعه از طرح های تسهیلاتی بانک و همچنین تلاش مدیران برای خدمت رسانی بهتر به اقشار مختلف به ویژه نیازمندان، بیش از 83 درصد رشد منابع داشته باشد.
در این راستا، استان های تهران، اصفهان، مرکزی، خراسان رضوی و کرمانشاه از نظر قدرمطلق رشد به ترتیب رده های اول تا پنجم جذب منابع قرض الحسنه کشور در سال 96 را به خود اختصاص داده اند.

پرداخت 752 هزار فقره تسهیلات در سال 1396
بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال 96 در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی خود بالغ بر 752 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به اعتبار 82 هزار میلیارد ریال به اقشار مختلف جامعه پرداخت کرده است.
ماموريت اين بانک ترويج فرهنگ نيكوي قرض الحسنه است و سپرده هاي مردم، خيرين و سازمان هاي حمايتي به پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به نيازمندان واقعي اختصاص مي يابد.
بانک قرض الحسنه مهرایران نگاه تجاری و شرکتي ندارد و تنها ماموريت آن توانمندسازي اقشار متوسط و ضعيف جامعه از طريق پرداخت تسهيلات قرض الحسنه و کمك به تسريع در رونق اقتصادي است.
این بانک، 90 درصد منابع جذب شده را به پرداخت 3 میلیون و 244  هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در عرصه های اشتغالزایی و کارآفرینی، سلامت و درمان، ازدواج جوانان و بهبود معیشت جامعه اختصاص داده است.
 نسبت مطالبات غیر جاری به مصارف بانک از ابتدای فعالیت تا کنون حدوداً یک درصد بوده که نشان دهنده عملکرد مطلوب آن در سیستم بانکی کشور است.
بانک قرض الحسنه مهر ایران در ده سال فعالیت خود ، با جذب 5 میلیون نفر سپرده گذار به 3 میلیون و 244  هزار نفر تسهیلات قرض الحسنه با مبلغ دویست هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.
از این میزان تعداد 752 هزار فقره با مبلغی بالغ بر 82 هزار میلیارد ریال در سال 96 اعطا شده است. از کل تسهیلات اعطایی بانک از ابتدای تاسیس تا پایان اسفند ماه سال گذشته، تعداد 261 هزار و 463 فقره با مبلغ 11 هزار میلیارد ریال به تسهیلات قرض الحسنه ازدواج اختصاص یافته است.
این بانک طی 12 ماهه سال گذشته تعداد 32 هزار و 223 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با مبلغ کل 3400  میلیارد ریال به مشتریان خود اعطا کرده که نسبت به سال قبل بالغ بر 91.2 درصد رشد داشته است.

حمایت بانک قرض الحسنه مهر ایران از مددجویان کمیته امداد و بهزيستي
با تصویب دولت و ابلاغ بانک مرکزی ج.ا.ا، وام قرض‌الحسنه حداکثر تا سقف ۱۵۰ميليون ريال توسط بانك قرض الحسنه مهر ايران به مددجويان و محرومان تحت پوشش كميته امداد و سازمان بهزيستي تعلق مي‌گيرد.
بر اساس این آیین‌نامه مطابق سنوات گذشته، بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال ۱۳۹۶ مبلغ ۷۵۰ ميليارد ريال از محل وجوه قرض‌الحسنه خود را به پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه به مددجويان کميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي کشور اختصاص داد.
 در این راستا مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به کميته امداد امام خميني (ره) و معادل ۲۵۰ ميليارد ريال به سازمان بهزيستي کشور تعلق گرفت.
طبق این ابلاغیه، سهم و سقف قابل پرداخت به هر یک از استان ها از محل تسهیلات اختصاص‌يافته به کميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي کشور براساس تعداد خانوار مددجويان، تعيين مي‌شود.
 مددجویان و محرومان متقاضی دریافت تسهیلات اين آيين‌نامه پس از مراجعه به کميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي کشور با بررسي، تشخيص و نظر ادارات و واحدهاي ذي‌ربط در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها با معرفي‌نامه رسمي به بانک قرض الحسنه مهر ايران معرفي مي‌شوند و در چارچوب قانون عمليات بانكي بدون ربا و مقررات و ضوابط موضوع اين آيين‌نامه مبالغ تسهيلات قرض‌الحسنه تعيين‌شده در معرفي‌نامه را دريافت مي‌كنند.
 بانک قرض الحسنه مهر ایران طی یکدهه فعالیت خود نزدیک به 11 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش یک هزار و 422 میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد پرداخت نموده که از این میزان، 2 هزار و 678 فقره به مبلغ 420 میلیارد ریال مربوط به سال گذشته است.
همچنین، تعداد 5 هزار و 501 فقره تسهیلات قرض الحسنه به اعتبار 614 میلیارد ریال از ابتدای تاسیس تا اسفند ماه سال 96 به مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت شده است که یک هزار و 787 فقره به مبلغ 220 میلیارد ریال آن در سال قبل پرداخت شده است.

پرداخت 33 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار 
بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای امضای تفاهمنامه با معاونت زنان و خانواده رياست جمهوري تعداد 33 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش هزار میلیارد ریال به به زنان سرپرست خانواده پرداخت می کند.
زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست می توانند با داشتن معرفی نامه از سوی مديران کل امور زنان و خانواده استان ها با مراجعه به شعب اين بانک در سراسر کشور، از اين تسهيلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه بهره مند شوند.
در همین راستا، سازمان بهزیستی نیز مسئوليت شناسايي، احراز و معرفي زنان بدسرپرست را بر عهده دارد تا آنان نيز بتوانند با مراجعه به شعب بانک قرض الحسنه مهر ايران و ارائه معرفي نامه از اين تسهيلات استفاده کنند.
بیش از 3 میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارند که با اجرای کامل این طرح به معیشت، اشتغال و کارآفرینی 33 هزار نفر از آنها کمک می شود و باتوجه به میزان جمعیت این قشر از جامعه در استان های کشور، بیشترین سهمیه پرداخت تسهیلات به استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان اختصاص یافته است.
طرح های جاری در بانک قرض الحسنه مهر ایران 
 اندوخته خانواده مهر ایران:
در راستای حمایت از صندوق های خانوادگی و تشویق عموم مردم به مشارکت و سهیم شدن در امر قرض الحسنه، این صندوق ها می توانند با تجمیع منابع پولی خود در بانک قرض الحسنه مهر ایران از حمایت این بانک برای افزایش تعداد تسهیلات پرداختی به اعضای خود بهره مند شوند.

 پیوند مهر ایران:
بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای تسهیل امر ازدواج جوانان، اقدام به ارائه طرح پيوند مهر ايران نموده است. در اين طرح متقاضيان مي‌توانند، با مراجعه به شعب بانک و يا از طريق پرتال بانک به آدرس www.QMB.Ir ضمن افتتاح حساب و انجام فعاليت هاي بانكي خود، علاوه بر اجر اخروي از تسهيلات قرض‌الحسنه تا سقف 800 ميليون ريال با كارمزد ۴ در صد بهره‌مند شوند.
 این طرح با هدف  افزایش روح تعاون و همکاری در میان خانواده ها و ترغیب آنان به آینده نگری و همچنین مشارکت آحاد جامعه در تامین هزینه های ازدواج جوانان ارائه شده است.
شایان ذکر است تسهیلات پرداختی در قالب طرح پیوند مهر ايران هيچگونه منافاتي با تسهيلات ازدواج پرداختي در ساير بانکها نداشته و متقاضيان مي توانند از اين تسهيلات به صورت همزمان استفاده نمايند.

 اندوخته بانوان مهر ایران:
در این طرح، به منظور رضایت مندی و ارزش آفرینی بیشتر برای جامعه بانوان کشور از طریق افتتاح حساب و پس انداز ماهیانه، به دو گروه بانوان سرپرست خانوار و سایر بانوان تسهیلات قرض الحسنه اعطا می کند. در مرحله اول این طرح برای بانوان سرپرست خانوار بودجه ای بالغ بر هزار میلیارد ریال تخصیص یافته است.

 رویش باور:
در طرح رویش باور هر یک از مشتریان بانک می توانند علاوه بر حساب اصلی، یک یا چند حساب دیگر با عناوینی همچون سرمایه اجتماعی تحصیل، ازدواج، درمان و... افتتاح نمایند تا از محل اعتبار این حساب ها تسهیلات قرض الحسنه به جامعه هدف پرداخت شود.

* تداوم مهر:
در این طرح برای آن دسته از افرادی که تمایل به استفاده از تسهيلات اين بانک براي اولين بار يا تسهيلات مجدد را داشته باشند، اين امکان فراهم شده تا بتوانند از طریق افزایش گردش حساب خود و کسب امتیاز، بلافاصله از تسهيلات بعدی بهره مند شوند.

 انگیزش مهر:
در این طرح، مشتریان پس از دریافت تسهیلات می توانند همزمان با پرداخت اقساط مستمر ماهیانه، از طریق افزایش گردش حساب خود ، از مزایای استفاده از تسهیلات مجدد بانک، برخوردار شوند.

 بانکداری اجتماعی:
در این طرح، مشتریان براساس نیاز خود اقدام به سپرده گذاری در گروه های متناسب با عناوین معیشت،اشتغال و کارآفرینی و پیوند مهر ایران نموده و بانک با مدیریت منابع حاصل و هم افزایی ایجاد شده، اقدام به تخصیص منابع در آن گروه می کند سپس منابع حاصل به منظور ارتقاء شرایط اجتماعی در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

 باشگاه خیرین:
باشگاه خیرین بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف افزایش تعامل و ایجاد هم افزایی میان بانک و خیرین محترم افتتاح شده است. فرهنگ سازی و گسترش سنت الهی قرض الحسنه و اعتماد سازی در سپرده گذاران خیر در راستای هدایت بخشی از نقدینگی خود برای رفع نیازهای اقشار مختلف جامعه از برنامه های این باشگاه می باشد.
بانک قرض الحسنه مهر ایران و مسئولیت اجتماعی 
بانک قرض الحسنه مهر ایران با چشم انداز "تلاش برای توسعه رفاه اجتماعی و دستیابی به جامعه توسعه يافته" برنامه های مسئولیت اجتماعی خود را در محورهای کاري زير تدوين کرده است و اجرا مي کند.

 اقدامات موثر و مطلوب بانک برای بهبود بهداشت و درمان
اجرای طرح سفیران سلامت به منظور پوشش بخشی از هزینه های درمان بیماران نیازمند جامعه از طریق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، یکی از اقدامات موثر بانک در حوزه تامین مالی هزینه های درمان بیماران خاص و کم استطاعت می باشد.
همچنین، در راستای ارتقا بهداشت و سلامت روانی جامعه، بانک با مشارکت وزارت بهداشت ساخت بیمارستان 300 تخت خوابه بیماران اعصاب و روان را در دستور کار خود قرار داده است. اعتبار اختصاص یافته از سوی بانک، برای ساخت این مرکز بازپروری بالغ بر 25 میلیارد ریال می باشد.
بانک قرض الحسنه مهر ایران با توجه به اهمیت مقوله بهداشت و درمان در مناطق زلزله زده کرمانشاه نیز اقدام به ساخت 3 خانه بهداشت روستایی به اعتبار 45 میلیارد ریال نموده است.

 حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی
پرداخت 10 هزار و 521 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش یک هزار و 422 میلیارد ریال از ابتدای تاسیس تا اسفند ماه سال 96 به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) که از این میزان، 2 هزار و 678  فقره به مبلغ 420 میلیارد ریال مربوط به سال گذشته است.
پرداخت 5 هزار و 501 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش 614 میلیارد ریال از ابتدای تاسیس تا اسفند ماه  سال 96 به مددجویان سازمان بهزیستی که از این میزان، یک هزار و 787 فقره به مبلغ 220 میلیارد ریال مربوط به 12 ماه سال گذشته است.
این بانک با هدف کاهش آسیب های اجتماعی، ضمن مشارکت در آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از اشتغال آنها حمایت کرده است و در اقدامی نوین مبلغ 500 میلیون تومان از محل بودجه تبلیغاتی خود به آزادسازی 51 زندانی مدیون در اسفند ماه سال 96 اختصاص داده است.

 حمایت از زلزله زدگان:
این بانک، در راستای حمایت از آسیب دیدگان زلزله غرب کشور، ضمن اختصاص سه هزار تسهیلات قرض الحسنه به هموطنان ساکن در استان کرمانشاه در بازسازی سه مدرسه و سه خانه بهداشت روستایی مشارکت کرده است و کارکنان آن نیز به ساخت یک مدرسه 9 کلاسه در این استان اقدام نموده اند.
همچنین، طبق مصوبه ستاد مدیریت بحران استانداری، ۹ شهرستان استان کرمانشاه مشمول امهال (تنفس بازپرداخت تسهیلات) شده اند که در این راستا، تعداد ۲۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد ریال به مدت ۲ سال استمهال شده است.

 حمایت بانک قرض الحسنه مهر ایران از توسعه عدالت تحصیلی در مناطق محروم کشور
بانک با هدف توسعه عدالت آموزشی و حمایت از دانش آموزان مستعد اقدام به تهیه و توزیع بیش از 300 هزار قلم وسایل آموزشی و بهداشتی به ارزش 15 میلیارد ریال در مناطق محروم کرده است.
همچنین، بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف ایجاد نگرش قرض الحسنه در کودکان اقدام به توزیع 120 هزار کتاب و دفتر نقاشی در مهد کودک ها و مراکز پیش دبستانی نموده است.
بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانکداری نوین 
بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای تحقق بانکداری الکترونیک و افزایش خدمات الکترونیکی به مشتریان و جلوگیری از حضور فیزیکی در شعب ، گسترش بانکداری نوین را در دستور کار خود قرار داده است که در کنار خدماتی چون اینترنت بانک، تلفن بانک و همراه بانک، در راه اندازی سامانه های آنلاین پیشتاز بوده است.

 افتتاح حساب آنلاین:
این طرح در راستای افزایش رفاه حال مشتریان و کاهش مراجعه ایشان به بانک برنامه ریزی شده که در آن مشتریان با مراجعه به سایت بانک و تکمیل فرم های مربوطه اقدام به افتتاح حساب آنلاین با قابلیت دریافت کارت در محل سکونت یا کار می نمایند.

  تسهیلات آنلاین:
در این طرح مشتریانی که در بانک قرض الحسنه مهر ایران دارای حساب بوده می توانند با مراجعه به سایت بانک و انتخاب سامانه تسهیلات آنلاین، درخواست تسهیلات خود را بر اساس معدل حساب ثبت کنند.

  راه اندازی کیوسک های صدور کارت هدیه بانک قرض الحسنه مهر ایران 
در راستای تکریم ارباب رجوع و سياست هاي بانک مبني بر توسعه خدمات الکترونيكي و قرار گرفتن در مسير استفاده هرچه بهتر از تكنولوژي هاي روز براي تسهيل و تسريع در خدمت رساني به عموم هموطنان، در سطح كشور كيوسك هاي ارائه خدمات بانكي راه اندازي شد.
این کيوسك ها به صورت چندمنظوره بوده و قابليت هايي چون ارائه خدمات بانكي همچون انتقال وجه، مانده گيري، صدور حساب، خريد شارژ تلفن، باركد خوان، پرداخت قبض و توليد كارت هديه را دارد.
برنامه های بانک قرض الحسنه مهرایران در سال 97
با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 97 با عنوان«حمایت از کالای ایرانی» و همچنین بمنظور تطبیق برنامه های بانک با محور های اقتصاد مقاومتی و جذب منابع قرض الحسنه و تخصیص بخشی از آن به کارآفرینی و اشتغال در جامعه، برنامه های بانک در سال جاری مرتبط با محورها و موضوعات زیر می باشد: 

1- حمایت از کالای ایرانی؛ 
یکی از طرح های بانک در ارتباط با موضوع مذکور، طرح «مهر کارت»(کارت خرید اقساطی) بوده که در آن به متقاضی اعتبار خرید تخصیص و دارنده کارت می تواند با مراجعه به فروشندگان عضو شبکه بصورت قسطی خرید نموده و در سررسید اقساط، مبلغ قسط را به بانک پرداخت نماید.
2- استفاده از سرمایه های اجتماعی در راستای توانمند سازی گروه های هدف؛ 
در راستای تعامل جمعی و حداکثری خیرین جهت رفع مشکلات نیازمندان و گسترش آحاد جامعه، دو طرح «همیاران مهر» و «مهرورزان» در قالب عقد صلح در دستور کار بانک بوده که خلاصه ای از آن به شرح ذیل می باشد:
همیاران مهر(عقد صلح با مدت نامحدود):در این طرح مصالح مبلغ مورد نظر را در مقام قرض الحسنه به صورت بلاعوض و با مدت نامحدود جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به افراد نیازمند به حساب تعریف شده در بانک واریز می نماید.
مهرورزان (عقد صلح با مدت محدود): در این طرح مصالح مبلغ مورد نظر را در مقام قرض الحسنه و با مدت محدود (دوره های 5 و 10 ساله) جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به افراد نیازمند به حساب تعریف شده در بانک واریز می نماید و بانک متعهد می گردد در سررسید تعیین شده مبلغ واریزی را به مصالح مسترد نماید. 
همچنین در راستای تشویق افراد به «همکاری» و «مشارکت» در تعاملات اجتماعی، طرح «رویش باور» در حال اجرا بوده که در آن هر یک از مشتریان بانک)اعم از حقیقی و حقوقی) می‏توانند علاوه بر حساب اصلی، یک یا چند حساب دیگر(قرض الحسنه پس انداز –سرمایه اجتماعی تحصیل/تامین نیازهای ضروری/ازدواج و تهیه جهیزیه/درمان و.....) در بانک داشته باشند تا بانک از محل اعتبار این حسابها نسبت به پرداخت تسهیلات به جامعه هدف اقدام کند.
3- توسعه خدمات برای تمامی اقشار جامعه به خصوص افرادی که دارای ناتوانی جسمی هستند؛
با عنایت به ضرورت توجه به اقشار نیازمند و خاص جامعه، راه اندازی سامانه خدمات بانکی نابینایان در دستور کار قرار گرفته که نابینایان با استفاده از آن می توانند بدون نیاز به همراه نسبت به تکمیل فرمهای خدمات بانکی از قبیل افتتاح حساب، واریز و برداشت و...اقدام و پس از اخذ پرینت جهت ادامه کار در اختیار بانک قرار نمایند.
4- بسط و گسترش خدمات و محصولات قرض الحسنه برای بانوان؛
با توجه به اینکه بانوان نیمی از سرمایه انسانی جامعه بوده و عامل موثری در پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی محسوب می گردند لذا توجه به نیازهای این قشر می تواند علاوه بر توسعه فضای کسب و کار در ارتقای سطح رفاه خانواده ها موثر واقع گردد. در همین راستا بمنظور رضایتمندی و ارزش آفرینی بیشتر برای جامعه بانوان کشور «طرح اندوخته بانوان مهر ایران» با دو گروه هدف: بانوان سرپرست خانوار و سایر بانوان در حال اجرا بوده که متقاضیان می توانند از طریق افتتاح حساب و انجام پس انداز ماهیانه مطابق با شرایط و ضوابط اعلامی، علاوه بر استفاده از خدمات بانک از تسهیلات قرض الحسنه بهره مند گردند.
5- بسط و گسترش خدمات و محصولات بانک در میان آحاد خانواده ها؛
با توجه به ضرورت حمایت از صندوق های خانوادگی و تشویق عموم مردم به مشارکت و سهیم شدن در امر قرض الحسنه، «طرح اندوخته خانواده مهر ایران» در بانک در حال اجرا بوده که در این طرح همانند صندوق های رایج در میان خانواده ها، اعضا با پرداخت سهم اندوخته(حق عضویت) ماهیانه و تجمیع مبالغ خرد علاوه بر پس انداز، بواسطه هم افزایی و حمایت بانک از تسهیلات قرض الحسنه بهره مند می گردند.
همچنین امکان انتقال امتیاز بهره مندی از تسهیلات قرض الحسنه به افراد خانواده و ارائه طرح های ترغیبی جهت جذب خانواده های جدید به مجموعه بانک نیز از دیگر خدمات قابل ارائه به خانواده ها می باشد.
6- بسط و گسترش تسهیلات ازدواج؛
با توجه به ضرورت تسهیل امر ازدواج جوانان و ترویج سنت پسندیده قرض الحسنه ، «طرح پیوند مهر ایران(یکم و دوم)» با هدف افزایش روح تعاون و همکاری در میان خانواده ها، ترغیب خانواده ها به آینده نگری و همچنین تعمیق مشارکت آحاد جامعه در تأمین هزینه‏های ازدواج جوانان در حال اجرا بوده و مخاطبین آن نیز افراد و خانواده هایی هستند که با افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز (طرح یکم و دوم پیوند مهر ایران)، بخشی از درآمد خود را طی یک یا چند سال در بانک قرض الحسنه مهر ایران پس انداز نموده و علاوه بر بهره مندی از خدمات بانکی، حسب نیاز با تجمیع اندوخته خود و تسهیلات اعطایی بانک اقدام به تأمین مایحتاج ازدواج و مقدمات اولیه زندگی می‏نمایند.
همچنین با توجه به بخشنامه اخیر بانک مرکزی، افزایش سقف وام ازدواج به 150 میلیون ریال در دستور کار این بانک قرار گرفته است.
7- اجرای طرح های اشتغال و کارآفرینی؛
در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی ، بانک قرض الحسنه مهر ایران توسعه همکاری و حمایت از طرح های دانش بنیان، را در برنامه های سال 97 خود قرار داده است.
8- حمایت از آزادی زندانیان جرائم غیرعمد؛
از آنجاییکه زنداني شدن افراد بدليل بدهكاري بويژه در جرائم غير عمد، آثار زيان باري را براي خانواده آنان و جامعه در پی داشته و باعث بروز لطمه های روحی و روانی، فسادهاي اخلاقي، اعتياد و ديگر آسيب هاي اجتماعي می گردد، لذا این بانک بمنظور بهبود معيشت زندانيان و همچنين کاهش نرخ بازگشت به زندان ها، همواره با سازمان زندانها در تعامل بوده و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را در دستور کار خود قرار داده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: