کد خبر: ۵۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
بر اساس صورت‌های مالی سال 1395، از مجموع ۲۰ بانک و موسسه اعتباری حاضر در بازار سرمایه، بانک کارآفرین در صدر چهار بانک استاندارد از حیث نرخ کفایت سرمایه بالاتر از 8 درصد قرار دارد.
بانک کارآفرین در صدر بانک‌ها از نظر نرخ کفایت سرمایه

به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین به نقل از خبرگزاری فارس، بر اساس بررسی عملکرد صورت‌های مالی سال 1395، از میان بانک‌های حاضر در بورس، تنها چهار بانک از حیث شاخص کفایت سرمایه استانداردهای لازم را دارا هستند و بانک کارآفرین از نظر شاخص کفایت سرمایه بانک‌ها، از استانداردهای لازم در این زمینه برخوردار است.
بر اساس این گزارش، شاخص کفایت سرمایه بانک‌ها از آن جهت حائز اهمیت است که درجه ریسک اعتباری آنها را نشان می‌دهد. بر اساس تعریفی که در آیین‌نامه کفایت سرمایه مطرح شده، کفایت سرمایه «حاصل تقسیم سرمایه پایه به مجموع دارایی‌های موزون شده به ضرایب ریسک بر حسب درصد» است. سرمایه و دارایی‌های بانک دو عامل اصلی تعیین نرخ کفایت سرمایه بانک هستند.
بر اساس استانداردهای «بال یک» حداقل نرخ کفایت سرمایه یک بانک باید 8 درصد باشد که این نسبت در مقررات بال دو به 12 درصد افزایش یافته است.
گفتنی است بر اساس این گزارش، علاوه بر بانک کارآفرین، بانک‌های سینا، خاورمیانه و پارسیان نیز از استانداردهای لازم ازنظر شاخص کفایت سرمایه قرار دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: