کد خبر: ۵۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه حدود 450 هزار نفر در مناطق آزاد کشور مشغول به کار هستند گفت: صادرات مجموع هفت منطقه آزاد و مناطق ویژه اقتصادی بین 18 تا 19 میلیارد دلار است.
مناطق آزاد آمادگی پذیرش سرمایه گذاران در تمامی بخش‌ها را دارد

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  فرینا، مرتضی بانک، در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: یکی از ویژگی‌های مردم ایران این است که قدرفعالان و زحمت‌کشان و دلسوزان نظام را می‌دانند، بنابراین از زحمات شبانه روزی آقای فروزان برای کار جهادی و اقدام برای رفع مشکلات منطقه تقدیر می‌کنم چراکه خدمات بسیاری در منطقه آزاد ماکو انجام شده و نقش مدیریتی وی در ماکو بی بدیل و فراموش نشدنی است.

بانک گفت: مناطق آزاد امروز در حوزه زیرساخت‌ها به رشد و تکامل نسبی رسیده‌اند و بسترها برای کسب و کار اقتصادی و سرمایه گذاری فراهم است.


وی افزود: سرمایه گذار و سرمایه‌ای که بر مبنای قانون ایجاد شده محترم است و مناطق آزاد آمادگی پذیرش سرمایه گذاران در تمامی بخش‌ها را دارد.

مشاور رییس جمهور ادامه داد: سرمایه گذار امین و پاک یک ارزش است بنابراین لازم است ظرفیت‌ها و بسترها را برای حضور سرمایه گذاران در کشور و مناطق آزاد فراهم کنیم و تلاش کنیم تا مشکلات و موانع پیش روی آنها برداشته شود و کاری کنیم که سرمایه گذاران کمتر رنج ببرند و بگذاریم به اصل کار خود که همان توسعه اقتصادی است برسند.

مرتضی بانک گفت: مناطق آزاد نیازمند سرمایه گذاری داخلی و به ویژه خارجی است و مقررات مناطق آزاد قوانین کاملی است ولی برخی آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها مانع فعالیت مناطق آزاد می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: حدود 450 هزار نفر در مناطق آزاد کشور مشغول به کار هستند و نسبت واردات و صادرات در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم اکنون نسبت خوبی است و صادرات مجموع هفت منطقه آزاد و مناطق ویژه اقتصادی بین 18 تا 19 میلیارد دلار است.
نام:
ایمیل:
* نظر: