کد خبر: ۵۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
سیف در حاشیه هیت دولت:
رییس کل بانک مرکزی از رونمایی سامانه نیما در هفته آتی خبر داد و گفت: هیچگونه مشکلی در ورود اطلاعات در سامانه نیست.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  ایبِنا، ولی الله سیف در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به تعیین دستورالعملی در خصوص شیوه و مکانیزم ورود اطلاعات به سامانه نیما گفت: بر اساس نوع فعالیت این سامانه واردکنندگان می توانند پس از ورود به سامانه از ارز خود استفاده کنند همچنین برخی از صادرکنندگان خصوصی ضمن ورود به سامانه می توانند با افراد خارج از سامانه هماهنگ شده و ارز خود را منتقل کنند.

وی با تاکید بر صبوری برای فعالیت صد درصدی سامانه نیما ادامه داد: پس از زیربار رفتن کامل سامانه نیما ما ورود خواهیم کرد و پس از بررسی محدودیت ها و عدد و رقم تعیین شده با توجه به شرایط امکان تغییرات در آن وجود دارد.

رئیس کل بانک مرکزی از انجام صادرات و واردات کشور بر اساس روال طبیعی گذشته و بدون بروز مشکلی خبر داد و با اشاره به ارائه دستور العمل ناظر بر عملیات صادرکنندگان در جلسه امروز هیئت دولت افزود: اطمینان از ورود منابع ارزی کالاهای غیر نفتی به کشور و ایجاد فضا برای امکان پذیر شدن تخصیص ارز به اولویت های واردات، دو کار اساسی تعیین شده در غالب ترتیبات جدید ارزی است.

وی با اشاره به جلسات متعدد با بانک مرکزی و گروه های مختلف مرتبط با ترتیبات جدید ارزی گفت: باید همه موارد و مشکلات موجود تک به تک دیده شده و مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان آنرا در مدل طراحی شده جدید اعمال کرد که در این خصوص با رئیس جمهور و مدیران کلان کشور جلسات متعددی برگزار شده است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به مصون کردن اقتصاد در برابر التهابات منابع ارزی با برنامه های تعیین شده افزود: با توجه به شرایط خاص ما در اقتصاد بین الملل دغدغه هایی وجود دارد برای مصون ماندن در این شرایط و داشتن اقتصادی پیش بینی پذیر تا بتوان به فعالیت های جاری ادامه داد.

سیف با دادن اطمینان خاطر به فعالان اقتصادی گفت: استفاده از سامانه نیما به ما کمک خواهد کرد تا بر ورود کالاهای ضروری نظارت داشته باشیم و به آنها ارز اختصاص یابد در عین حال مانع از ورود کالای قاچاق به کشور خواهیم شد زیرا ورود کالا بدون ثبت سفارش مجاز نیست.

وی با اشاره به اجازه داده شده به صادرکنندگان برای استفاده از چند نوع ارز ادامه داد: صادرکنندگان می توانند از ارز برای واردات کالا، فروش به صرافی های مجاز و یا سپرده گذاری در شبکه بانکی استفاده کنند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در خصوص سپرده گذاری ارزی بخشنامه ای داده شده است که مردم می توانند با نرخ سود ارزی در بانک مورد نظر سپرده گذاری کنند، بانک نیز باید به تعهدات خود عمل کند در غیر این صورت بانک مرکزی مسئول پاسخگویی به عدم عملیاتی شدن تعهدات آن بانک خواهد بود.

سیف افزود: برای ارز مسافری در حال مذاکره با سفارتخانه ها هستیم تا بجای ارائه ارز به افراد بصورت تک نفره ویزاها جمع آوری شود و به صورت یکباره این ارز اختصاص یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر: