کد خبر: ۵۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کاهش ۷۶۳ واحدی شاخص کل تالار شیشه ای
معاملات امسال بورس را از ارتفاع ۹۶ هزار و ۲۸۹ واحد آغاز کرده است و به ارتفاع ۹۵هزار و ۵۲۴واحد رسیده است. شاخص بازار اول نیز در این مدت با ۴۹۷ واحد افت و شاخص بازار دوم با یک هزار و ۸۷۶واحد کاهش مواجه شده اند تا بهاری سرد برای بورس رقم بخورد.
بهار سرد بورس تهران
آمار داد و ستدهای بازار سهام نشان می دهد در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۹ فروردین ماه ۹۷ شاخص کل بورس با ۷۶۳ واحد ریزش معادل ۰.۸ درصد وارد کانال ۹۵ هزار واحد شد.
 به گزارش تجارت انلاین، در پایان معاملات هفته منتهی ۲۹ فروردین ماه ۹۷، شاخص کل با ۷۶۳ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۹۵.۵۲۳ واحد رسید. بر اساس این گزارش، شاخص بازار اول با ۴۴۲ واحد کاهش به رقم ۶۷.۶۲۷  واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با ۲.۱۴۶ واحد کاهش عدد ۲۰۴.۶۱۱ واحد  کاهش  را تجربه کرد.
 افزون بر این، آمارهای معاملات نشان می دهد، به این ترتیب شاخص بازار اول با ۰.۶ درصد  و شاخص بازار دوم با یک درصد کاهش نسبت به هفته قبل مواجه شدند. همچنین در چهار روز کاری این هفته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۴.۳۳۱ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۵۲  درصد کاهش یافته است.
در ضمن تعداد ۱.۹۱۰ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۱۴۹ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۵۴ درصد و ۵۲ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند. این در حالی است که  تعداد ۳۸ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۴۰۱ میلیارد ریال مورد معامله  قرار گرفت و به ترتیب با ۴۷ درصد و ۴۵ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.
در همین رابطه امارها نشان می دهد از ابتدای امسال تاکنون در مدت ۱۵روز معاملاتی تعداد ۹میلیارد و ۷۷۴میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۲۰هزار و ۹۳۴میلیارد ریال در ۷۲۰ هزار و ۵۲۰دفعه مورد معامله قرار گرفته است.
همچنین بررسی معاملات بازار سهام به تفکیک بازار نشان می دهد در این مدت ۶میلیارد و ۸۰۷ میلیون سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۲۲۶ میلیارد ریال در ۳۳۷ هزار و ۲۰۴ نوبت در بازار اول؛ ۲میلیارد و ۷۹۵میلیون سهم به ارزش ۵ هزار و ۴۹۲میلیارد ریال در ۳۷۳ هزار و ۷۶ نوبت در بازار دوم؛ ۲میلیون سهم به ارزش ۲هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال در یک هزار و  ۸۸۳ نوبت در بازار بدهی؛ ۵ میلیون سهم به ارزش یک میلیارد ریال در ۷۵ نوبت در بازار مشتقه و ۱۷۰میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش یک هزار و ۷۳۴میلیارد ریال در ۸ هزار و ۲۸۲نوبت مورد معامله قرار گرفته است.
این گزارش می افزاید: شاخص کل نیز که معاملات امسال بورس را از ارتفاع ۹۶ هزار و ۲۸۹ واحد آغاز کرده و به ارتفاع ۹۵هزار و ۵۲۴واحد رسیده است. شاخص بازار اول نیز در این مدت با ۴۹۷ واحد افت و شاخص بازار دوم با یک هزار و ۸۷۶واحد کاهش مواجه شده اند  تا بهاری سرد برای بورس رقم بخورد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار