کد خبر: ۵۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
مدیر اجرایی نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته خبر کرد:
علیرضا دژبد مشاور معاون گردشگری کشور و مدیر اجرایی نمایشگاه Hodec expo گفت: اولین نمایشگاه بین المللی تخصص هتلداری – مدیریت، آموزش، تجهیزات و اقلام هتل – سرمایه گذاری، طراحی مهندسی و ساخت هتل ۴ تا ۶ اردیبهشت در شهرآفتاب برگزار می شود.
برگزاری نمایشگاه هتلداری و صنایع وابسته ۴ تا ۶ اردیبهشت در شهرآفتاب

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، علیرضا دژبد مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری درنشستی خبری گفت: نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب ۴ تا۶ اردیبهشت سال جاری میزبان برگزاری دو نمایشگاه تخصصی هتل،سرمایه‌گذاری، طراحی، مهندسی و ساخت و نمایشگاه هتلداری، مدیریت، آموش ، تجهیزات و اقلام مصرفی هتل است که با هدف معرفی توانمندی‌های عرصه سرمایه‌گذاری، معرفی آموزشگاههای فعال در زمینه گردشگری و هتل و آشنایی و تعامل مستقیم میان عرضه وتقاضای موجود در این صنعت برگزار می‌شود، این نمایشگاه با هدف ارائه توانمندی‌های کشور در زمینه طراحی ، ساخت و تجهیزهتل با حضور ۵۰ شرکت در فضایی به مساحت  1000 متر مربع برگزار می‌شود.
وی بابیان اینکه برای اولین بار یک نمایشگاه کاملا تخصصی در زمینه طراحی و ساخت هتل در کشور برگزار می شود، گفت: این نمایشگاه عمومی نیست وبازدیدکنندگان آن ، متخصصان ، سرمایه‌گذاران وشرکت‌های فعال در زمینه طراحی و ساخت هتل هستند واز این لحاظ اولین بار است که چنین نمایشگاهی در کشور برگزار می‌شود.
دژبد با بیان اینکه در نمایشگاه صنعت هتلداری فرصت مناسب جهت مذاکره و گفتگو بین سرمایه‌گذاران و سازندگان هتل فراهم می‌شود، افزود: شرکت‌های ایرانی توانمندی‌های بسیار بالایی در زمینه طراحی ، ساخت و تجهیز هتل دارند که متاسفانه سرمایه‌گذاران ، هتل‌داران و فعالان صنعت گردشگری کمتر با این توانمندی‌ها آشنایی دارند، بنابراین امیدواریم دراین نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های داخلی فعال در عرصه ساخت هتل به بازدیدکنندگان معرفی شود.


 بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران:
مرحله گذار گردشگری سنتی به صنعت گردشگری مدرن در کشور
در ادامه این نشست دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان تهران نیز اظهارکرد: کشور در مرحله گذار از گردشگری سنتی به صنعت گردشگری مدرن است وبا توجه به نیاز کشور به ساخت هتل‌های بیشتر، این نمایشگاه می‌تواند سرمایه گذاران بخش خصوصی را ضمن تشویق به سرمایه‌گذاری با مهندسان و شرکت‌های تخصصی ساخت هتل آشنا کند.
بزرگ‌نیا تصریح کرد:‌ متاسفانه به صنعت گردشگری درسالیان گذشته بی توجهی شده است و اقدامات انجام شده نیز تنها پاسخگوی انتظارات حداقلی در حوزه گردشگری بوده است.
وی اظهار کرد:‌ با اتکای به هوش و خرد وسرمایه انسانی می‌توان تغییرات لازم در حوزه گردشگری را در گذر از نگاه صنتی به مدرن بر دوش تجربیات ارزنده جهان و با بومی کردن دانش و فن ایجاد کرد.
بزرگ نیا عنوان کرد: نگاه به صنعت گردشگری تاکنون علمی و تخصصی نبوده است و باید به عنوان یکی از محوری‌ترین فرصت‌ها به این صنعت نگاه شود و برنامه‌ریزی لازم برای آن صورت گیرد.
وی اضافه کرد:‌ اگر به صنعت گردشگری به عنوان راهکاری برای حل مشکلات بودجه‌ای نگریسته شود نیز نگاه ناحق و نامبارکی است و این صنعت باید به فرصتی مناسب برای شناخت میراث فرهنگی وهنری کشور بدل شود.
وی با بیان اینکه دولت درسال گذشته تسهیلات کم بهره‌ای از صندوق ذخیره ارزی برای حمایت از بخش‌خصوصی درساخت هتل‌های جدید اختصاص داده است، افزود: دراین زمینه طرح‌ها و هتل‌های زیادی وارد مرحله اجرایی شده و امیداوریم درآینده نزدیک برخی این طرح‌ها به بهره‌برداری برسند.
در پایان گفتنی است ایران با وجود داشتن ظرفیت‌های بالای گردشگری ، درحال حاضر ۱۰۲۵ هتل یک تا پنج ستاره ، ۵۲۵ هتل آپارتمان و۱۵۰۰ مهمان‌پذیردارد که با توجه به توسعه این صنعت ، تا ۵ سال آینده ایران دست کم نیازمند ساخت ، ۵۸۰هتل ۵ و ۴ ستاره خواهد بود.

در ادامه اطلاعات تکمیلی این نمایشگاه ارایه می گردد.
معرفی شورای سیاستگذاری اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی هتل - سرمایه گذاری - طراحی مهندسی ساخت هتل HODEC EXPO - هتلداری - مدیریت ، آموزش - تجهیزات و اقلام مصرفی هتل HOTEL EXPO
آقای بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران 
آقای دکتر حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران 
آقای دکتر قریب عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی 
آقای دکتر کمری مدیرعامل گروه هتل های کوثر
آقای مهندس مصباح 
آقای دکتر رحیم پور مشاور عالی استاندار و مجری طرح توسعه صنعت گردشگری گیلان 
آقای توفیقی مدیرعامل شرکت هتل های بین المللی لوتوس 
آقای مهندس عشایری مشاور عالی مدیرعامل موسسه اعتباری ملل 
آقای دکتر حسینی عضو هیئت مدیره گروه هتل های کوثر و مدیرکل هتل هویزه 
آقای مهندس دژبد مشاور معاون گردشگری کشور و مدیر اجرایی نمایشگاه Hodec expo 
خانم دادیپور مدیر اجرایی نمایشگاه hotel expo 
آقای کوکب زاده رییس هیئت مدیره شرکت منیر تجهیز امین

معرفی شرکت برگزار کننده
شرکت منیر تجهیز امین با بیش از ۲۵ سال تجربه در زمینه تجارت جهانی و برنامه ریزی سازماندهی و اجرای نمایشگاه ، ضمن اخذ مجوز برگزاری از مراجع زیربط اقدام به برگزاری نسل جدیدی از نمایشگاه های بین المللی فوق تخصصی در مجموعه نمایشگاه های شهر آفتاب نموده است.
در این نمایشگاه ها علاوه بر کالا ، صنایع وابسته و خدمات مرتبط با موضوع نمایشکاه نیز معرفی و به نمایش گذاشته می شود . همچنین با استفاده از غرفه های استاندارد و انجام غرفه سازی به صورت همسان در زمینه هزینه و وقت، صرفه جویی قابل توجهی بعمل آمده است.
با توجه به تخصصی بودن نمایشگاه ها ، بازدیدکنندگان از متخصصین مرتبط با هر نمایشگاه جهت شرکت و بازدید دعوت می شوند که جهت حضور در نمایشگاه لازم است از طریق سایت نمایشگاه اقدام به ثبت نام نمایند و یا در زمان حضور در نمایشگاه ثبت نام میشوند این نمایشگاه های فوق تخصصی بین المللی علاوه بر ایجاد هماهنگی بین بازار تولید و مصرف، آشنایی و تعامل مستقیم تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را فراهم آورده و اقدام شایسته ای جهت معرفی کالاهای ایرانی محسوب می گردد.

مشخصات نمایشگاه ها:
برگزاری : ۴-۶ اردیبهشت سال ۹۷ به مدت سه سال متوالی در نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب سطح پوشش نمایشگاه : حدود هزار متر مربع داد غرفه ها: حدود ۵۰ غرفه

 اهداف این نمایشگاه ها :
1 - معرفی توانمندیهای فعالان حوزه سرمایه گذاری ، طراحان و مهندسین مشاور همچنین معرفی آموزشگاه های فعال در زمینه و هتلداری ، مدیریت 
۲- ایجاد زمینه مناسب جهت معرفی تجهیز کنندگان و تولید کنندگان و مشاوران
3- آشنایی و تعامل متقابل و مستقیم عوامل عرضه و تقاضا

 شرکت کننده ها:
-جامعه هتلداران - اتحادیه ها و سندیکاهای مرتبط 
 -شرکتهای سرمایه گذاری ، طراحان و مهندسان و مشاوران 
 -شرکت هایی تولید کننده مبلمان و روشنایی، دکوراسیون ، شیر آلات ، نرم افزارهای هتلی و اقلام مصرفی هتل – 
-نشریات و مجلات تخصصی صنعت گردشگری و هتلداری
- اتاقهای بازرگانی ایران - استراليا ، ایران - بلژیک و لوکزامبورگ ، اتاق بازرگانی ایران - ترکیه ، ایران – انگلیس

 اسپانسرهای معنوی :
-سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
-جامعه هتل داران ایران
-اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های تهران اسپانسر های مادی :

اسپانسرهای مادی :
- شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان
- گروه هتل های کوثر

 مدیران برگزارکننده:
- مدیر اجرایی نمایشگاه هودک اکسپو : آقای دکتر دژبد 
-مدیر اجرایی نمایشگاه هتل اکسپو : خانم دادی پور



نام:
ایمیل:
* نظر: