کد خبر: ۵۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
طرح «نماد» (نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان) یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های توانمندی اجتماعی دانش‌آموزان است که با همکاری 9 نهاد از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حال اجراست.
مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان
انوشیروان محسنی بندپی، رییس سازمان بهزیستی در خصوص این طرح می‌گوید: برای توانمندسازی دانش‌آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله‌ی به موقع و مؤثر با استفاده از رویکرد پیشگیری رشدمدار، این طرح به‌طور آزمایشی در 6 استان از جمله استان‌های تهران، البرز و سیستان و بلوچستان اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری 9 نهاد از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، وزارت کشور، معاونت پیشگیری قوه قضاییه، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، کمیته‌ی امداد و سازمان بهزیستی کشور برای دانش‌آموزان در دو مقطع 6 ساله‌ی اول و 6 ساله‌ی دوم تحصیلی اجرا می‌شود و محور تدوین محتواهای آموزشی بر عهده‌ی سازمان بهزیستی کشور است. این بسته‌های آموزشی درباره‌ی زندگی اجتماعی، افزایش مهارت‌های زندگی، توانمندسازی، افزایش ظرفیت نقدپذیری و رشد و تکامل همه‌جانبه است.

وی یادآور شد: طرح نماد، یک برنامه‌ی علمی و تخصصی است که محتوای آموزشی آن از سوی اساتید و صاحب‌نظران دانشگاه‌های علامه طباطبایی، علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشکده‌ی علوم اجتماعی و روان‌شناسی تهیه شده است. این طرح اهدافی مانند اجتماع‌پذیری، ارتقای مهارت‌های زندگی، توانمندی نه گفتن به تعارف‌های اشتباه و پیشگیری از لغزش‌ها را در نظر دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: