کد خبر: ۶۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
رئيس كل بانك مركزي از احتمال آغاز حراج سكه در آينده خبر داد و گفت: بانك مركزي با عرضه سكه، حباب پيش آمده را از بين مي برد.
ولی الله سیف: حراج سکه ادامه می یابد
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  شبکه خبر، ولي اله سيف  در باره اينكه چرا بازار طلا از دلار 4200 توماني تبعيت نمي كند و قيمت سكه طلا بالاتر از ارزش واقعي آن است، گفت: سكه شرايط خاص خود را دارد.
 
وي افزود: در گذشته نيز شاهد حباب در نرخ سكه بوديم و بانك مركزي از طريق پيش فروش و حراج سكه را به بازار عرضه مي كرد تا حباب از بين برود و با دلار هماهنگ شود.
 
رئيس بانك مركزي گفت: ممكن است در آينده بحث حراج سكه را نيز داشته باشيم.

*ارز مورد نياز كاروان هاي ورزشي تامين مي شود
سيف همچنين درباره تامين ارز مورد نياز كاروان ورزشي كشور در مجامع بين المللي نيز گفت: بانك مركزي با وزارت ورزش و جوانان در تماس است و مشكلي در تامين ارز مورد نياز اين كاروان ها وجود ندارد.
دولت از 21 فروردين ماه يكسان سازي نرخ ارز را با اعلام قيمت هر دلار 4200 تومان كليد زد و در 10 روز گذشته ضمن تهيه و تصويب دستورالعمل هاي تامين ارز مورد نياز هموطنان در دولت، شيوه هاي تخصيص ارز نيز از سوي بانك مركزي اعلام شده است.
 
بانك مركزي از هفته گذشته دور جديد پيش فروش سكه در شعب بانك ملي ايران را آغاز كرده است كه در سررسيدهاي سه ماهه تا دو ساله عرضه مي شود.
 
پيش فروش سكه تمام در سررسيد سه ماه يك ميليون و 540 هزار تومان، 6 ماه يك ميليون و 475 هزار تومان، 9 ماه يك ميليون و 410 هزار تومان و يك ساله يك ميليون و 350 هزار تومان در شعب بانك ملي ايران انجام مي شود؛ قيمت سكه براي سررسيد 18 ماه يك ميليون و 245 هزار تومان و سررسيد 2 ساله يك ميليون و 160 هزار تومان تعيين شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: