کد خبر: ۶۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه مسئولان وزارت صنعت فکر می‌کنند اگر آمار را کم اعلام کنند مشکل برطرف می‌شود، گفت: مسئولان وزارت صنعت با آمار و ارقام بازی نکنند و با برنامه ریزی جلوی قاچاق را بگیرند.
مسئولان وزارت صنعت با آمار بازی می‌کنند
سعید جلالی قدیری اظهار کرد: شعار‌های سالی که مطرح می‌شود مسئولان خیلی سریع واکنش نشان می‌دهند و سعی می‌کنند در جهت شعار سال صحبت‌هایی انجام و راهکار‌هایی ارائه دهند اما، در مقام عمل که می‌رسد موجب نگرانی می‌شود و مسئولان فقط به بنر زدن و سخنرانی اکتفا نکنند.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران افزود: مسئولان باید شاخص کمی قرار دهند که طی یکسال برای تحقق شعار سال چه کرده‌اند.

وی گفت: در صنایع نساجی و پوشاک که بحث نخست آن موضوع قاچاق است و یکسال و نیم در جلسات مختلف درباره آن صحبت می‌کنیم مسئولان هدف‌گذاری در این زمینه نکردند.

قدیری با بیان اینکه از سال 95 که موضوع قاچاق در نساجی و پوشاک در حال پیگیری است نه تنها قاچاق کم نشده بلکه بیشتر هم شده است، تصریح کرد: زمانی که یک دستورالعملی برای ساماندهی موضوعی صادر و جدی با آن برخورد نمی‌شود متخلفان ابعاد و گستره تخلف را بیشتر می‌کنند.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با اشاره به رتبه اول قاچاق پوشاک در کشور تاکید کرد: قاچاق پوشاک به کشور 2.6 تا 2.8 میلیون دلار در سال است و در مقابل تنها 60 میلیون دلار به صورت رسمی وارد می‌شود اما، اقدام موثری از سوی دولت صورت نمی‌گیرد.

 وی با انتقاد از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: مسئولان وزارت صنعت فکر می‌کنند اگر آمار را کم اعلام کنند مشکل برطرف می‌شود و آمار قاچاق را یک میلیارد دلار اعلام می‌کنند در حالی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که مرجع اصلی در این زمینه است می‌گوید 2.6 میلیون دلار حجم قاچاق پوشاک است. 

قدیری با بیان اینکه آمار را سال به سال کم کنیم فایده‌ای ندارد، تصریح کرد: مسئولان وزارت صنعت باید به خودشان بیایند و با آمار و ارقام بازی نکنند و با برنامه ریزی جلوی قاچاق را بگیرند.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: حمایت از کالای ایرانی دو وجه دارد یکی حمایت و وجه دیگر مقابله با تهدید کالای داخلی است که باید هر دو وجه دیده شود و با تهدیدات مقابله کرد.

 پیش از این خسروتاج معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان توسعه تجارت حجم قاچاق پوشاک به کشور را یک میلیارد دلار اعلام کرده بود.

 
نام:
ایمیل:
* نظر: