کد خبر: ۶۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
دکتر علی جباری در دیدار مدیر و کارکنان روابط عمومی این نهاد گفت: امسال رویکرد اصلی صندوق، رویکرد فرهنگی است، باید با فرهنگ سازی به کاهش تصادفات و تبع آن تلفات حوادث رانندگی کمک کنیم.
باید با فرهنگ سازی به کاهش تصادفات و تلفات حوادث رانندگی کمک کنیم

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  روابط عمومی صندوق تامین خسارت بدنی کشور، مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور در ادامه افزود: بحمداله سال گذشته کمیته کاهش تلفات جاده ای و گسترش فرهنگ بیمه در صندوق راه اندازی شد، که این کمیته مسئولیت تببین و اجرای تبصره 5 ماده 24 قانون بیمه شخص ثالث را برعهده دارد. امیدواریم در سال 97 بصورت مستمر و کاربردی این کمیته فعال و پویا پیش برود.

دکتر علی جباری در توضیح و اجرای تبصره 5 ماده 24قانون شخص ثالث اولویت سال 97 صندوق تامین خسارت بدنی کشور و ابلاغ ماموریت ویژه به روابط عمومی گفت: در قانون شخص ثالث آمده، صندوق می تواند با تصویب مجمع عمومی ، حداکثر تا دودرصد(۲%) از منابع مالی خود را جهت تعمیم امر بیمه، گسترش فرهنگ بیمه، ترغیب رانندگان فاقد بیمه نامه شخص ثالث به اخذ بیمه نامه و پیشگیری از زیانهای ناشی از حوادث رانندگی از طریق عقد قرارداد با وزارتخانه ها و دستگاههای اجرائی ذی ربط از قبیل سازمان صدا و سیما، وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان اختصاص دهد.

وی ادامه داد: دستگاه های نامبرده شده در این تبصره کاملا مشخص می کنند جامعه هدف فرهنگ سازی از نظر قانونگدار در گام اول دانش آموزان ، دانشجویان ، جوانان و در گام بعد عموم جامعه با همکاری اصحاب رسانه اعم از صدا و سیما و رسانه های الکترونیک و چاپی هستند.

در این دیدار،کامران ناقوسی مدیر روابط عمومی صندوق با ارائه گزارشی از فعالیت های روابط عمومی در سال 96 و توضیحاتی در خصوص جلسات کمیته کاهش تلفات جاده ای و گسترش فرهنگ بیمه گفت: در سال 96 با حضور و عضویت جناب آقای زندی مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی ، سرهنگ جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ، دکتر گراوند استاد دانشگاه و فعال آسیب های اجتماعی ، عزیززاده دبیر شورای فنی صندوق جلسات کمیته برگزار گردید .
وی افزود: همانگونه که قانون به روشنی مشخص کرده است تدابیر و پیشنهادات لازم در جهت اجرای این تبصره در کارگروه تبیین و تدوین شد و با محوریت" پیشگیری از زیان اقتصادی و اجتماعی حوادث رانندگی" برای سال 97 آماده اجرا می باشد.
ناقوسی از تشکیل کمیته مشورتی رسانه ها خبرداده و اظهار داشت : بزودی به منظور بهره مندی از نظریات و مشاوره اصحاب رسانه در خصوص فرهنگ سازی ، کمیته مشورتی رسانه تشکیل خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: