کد خبر: ۶۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
همایش تبیین سیاست‌های اعتباری سال 1397 بانک دی، با حضور محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک، اعضای هیأت مدیره، روسا و معاونین اعتباری شعب سراسر کشور و تنی چند از مدیران و کارشناسان ستاد مرکزی برگزار شد.
اعطای تسهیلات خرد حمایت از کالای ایرانی در بانک دی

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، در ابتدای این همایش محمدرضا قربانی با تشریح روند تدوین سیاست‌های اعتباری بانک گفت: خط‌مشی اعتباری سال 1397 با تلاش بی‌وقفه همکاران،هیأت مدیره و معاونت اعتبارات و بر اساس مطالعات صورت گرفته بر روی اقتصاد کشور و نقاط قوت و ضعف سیاست‌های اعتباری سالیان گذشته بانک تدوین شده است و تحقق کامل آن نیازمند اراده، همت و انرژی مضاعف همکاران تلاشگر شعب است.
مدیرعامل بانک دی با اشاره به مسائل اقتصادی کشور و دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص حمایت از کالای ایرانی افزود: حمایت از کالای ایرانی به معنای حمایت از تولید داخلی، سرمایه ایرانی و کارگر ایرانی است که این دغدغه در سیاست‌های اعتباری سال 1397 به صورت ویژه لحاظ شده است.
قربانی با تشریح اقدامات صورت گرفته توسط هیأت مدیره بانک در ماه‌های اخیر خاطر نشان کرد: هیأت مدیره با بررسی وضعیت موجود بانک، برنامه‌های کوتاه مدت خود را بر فروش دارایی های غیرمولد، وصول مطالبات غیرجاری و افزایش سرمایه بانک قرار داده و از این طریق موفق به احیاء و بازپس‌گیری بسیاری از مطالبات غیرجاری بانک شده است.
وی همچنین با اشاره به انجام کار تیمی و تخصصی در تیم مدیریتی جدید افزود: در سال گذشته اصلاح ساختار بانک به منظور چابک سازی فرایندها و تشکیل انواع کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی مانند کارگروه ویژه وصول مطالبات، کمیته مدیریت ریسک و حسابرسی و کمیته رسیدگی به امور شرکت‌های تابعه موجب برطرف شدن بسیاری از نقاط قابل بهبود شد و همچنین رعایت بهداشت اعتباری در بانک باعث اعطای تسهیلات مطمئن‌تر شد.
مدیرعامل بانک دی با تشریح منطق سیاست‌های اعتباری سال جاری گفت: بر اساس خط‌مشی اعتباری جدید، بانک دی باید به تدریج از پرداخت تسهیلات کلان به سمت تسهیلات خرد حرکت کند تا از این طریق ضمن تحریک سمت تقاضا در اقتصاد و رونق تولید، ریسک بانک نیز کاهش یابد.
قربانی ادامه داد:تجربه نشان داده است مطالبات معوق ناشی از پرداخت تسهیلات خرد بسیار کمتر از تسهیلات کلان است و بانک دی قصد دارد در سال جاری در قالب عقودی همچون خرید دین، مرابحه، اجاره به شرط تملیک و مشارکت مدنی و ... در جهت تأمین مالی متقاضیان تسهیلات گام بردارد.
قربانی با بررسی رئوس خط‌مشی اعتباری جدید افزود: اعطای تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط، به بافت‌های فرسوده، اعطای تسهیلات به بنگاه‌های دانش‌بنیان، اعطای تسهیلات بابت رفع نیازهای ضروری، ایجاد بسته های اعتباری جدید شامل تسهیلات تعمیر وسایل نقلیه سنگین؛ مرابحه بخش خدماتِ گردشگر، بازسازی و نوسازی اماکن ورزشی، درمانی، اقامتی- گردشگری و جایگاه‌های سوخت از جمله تغییرات خط‌مشی اعتباری سال 1397 بانک دی است.
وی همچنین با تشریح اهداف اعتباری سال 1397 گفت: اصلاح ترکیب منابع، بهبود فرایند سیستمی موارد اعتباری، افزایش میزان درآمد غیرمشاع، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه، افزایش سهم تسهیلات به خانواده معزز شهدا و جامعه بزرگ ایثارگری، استفاده از خدمات اعتباری متنوع، استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک و درگاه الکترونیکی IPG، استفاده از کارت اعتباری جهت اعطای تسهیلات خرد، پرداخت تسهیلات به جامعه وسیعی از مشتریان و اجتناب از ریسک متمرکز، تشکیل تیم‌های بازاریابی و وصول مطالبات در شعب و انجام اقدامات به موقع و مناسب حقوقی برای کاهش مطالبات بانک و گسترش خدمات ارزی از مهمترین اهداف خط‌مشی اعتباری سال جاری است.
مدیرعامل بانک دی در پایان سخنان خود با تاکید بر اصلاح نسبت مصارف به منابع در سال جدید تاکید کرد: روسای شعب باید با مطالعه دقیق خط‌مشی اعتباری سال 1397 و تشریح اهداف تعیین شده برای تمامی همکاران خود به اصلاح نسبتِ مصارف و منابع بانک و ترمیم ترکیب منابع به نفع منابع ارزان قیمت حرکت کنند.
در ادامه این همایش رضا سهم دینی، رئیس هیأت مدیره بانک دی، با ترسیم چشم انداز سال 1397 گفت: خط‌مشی اعتباری تدوین شده حاصل ساعت‌ها کار کارشناسی تخصصی در قالب کارگروه‌های مختلف در بانک است که در نظر گرفتن پتانسیل شعب برای تحقق اهداف مهمترین رکن آن است.
سهم دینی با اشاره بر پتانسیل نیروی انسانی در بانک دی افزود: این اطمینان در تیم مدیریت بانک وجود دارد که ترکیب تجربه روسای شعب با توانایی و انگیزه جوانی همکاران بزرگترین منبع قدرت بانک دی در تحقق اهداف خواهد بود که این مهم با همت مضاعف و اعتماد متقابل در میان خانواده بزرگ مالی دی، دست یافتنی است.
در ادامه این همایش حسنعلی قنبری، عضو هیأت مدیره بانک دی با تشریح صورت‌های مالی بانک دی گفت: صورت های مالی ،مبدأ تدوین خط‌مشی سال جدید است و با بررسی خط‌مشی اعتباری جدید می‌توان دریافت که مسیر حرکت بانک به کدام سو است.
وی در ادامه با تاکید بر جذب منابع ارزان قیمت و تحصیل درآمدهای غیرمشاع افزود: در حال حاضر در دنیا درآمدهای غیرمشاع بانک‌های بزرگ ۶۰ درصد مجموع درآمدهای آن ها است و ۴۰ درصد مابقی به درآمدهای مشاع اختصاص دارد و تلاش بدون منطق برای جذب «سپرده به هر قیمت» حاصلی جز زیان ندارد. 
همچنین در ادامه این همایش، شعبانعلی داورپناه، معاون اعتبارات، با بررسی اقدامات صورت گرفته در معاونت متبوع خود گفت: تدوین خط‌مشی و روش اجرایی اعتباری بانک، توسعه واحد نظارت در معاونت اعتبارات، ایجاد بسته های اعتباری در کلیه شعب بانک، اعطای تسهیلات در قالب صندوق توسعه ملی، اصلاح فرایندها و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های گوناگون و اعطای تسهیلات در راستای حمایت از واحدهای تولیدی داخلی از مهمترین اقدامات معاونت اعتبارات در راستای افزایش بهداشت اعتباری در بانک بوده است.
در ادامه مجتبی حیدری، معاون سرمایه انسانی، با بررسی وضعیت نیروی انسانی در بانک دی گفت: یکی از بزرگترین مزیت‌های رقابتی بانک دی نیروی جوان است که تیم مدیریتی با توجه به این امر تمام تلاش خود را در جهت افزایش امنیت شغلی کارکنان و  افزایش بازدهی آن ها به کار بسته است.
حیدری با اشاره به سیاست‌های اعتباری سال 1397 افزود: موفقیت در تحقق استراتژی‌ها، سیاست‌ها، برنامه‌ریزی ها و هدفگذاری‌های یک سازمان منوط به انگیزه و همت سرمایه انسانی آن سازمان است و تا زمانی که کارکنان یک سازمان به چشم‌انداز مشترک با مدیران عالی سازمان دست پیدا نکنند، هیچ برنامه‌ای محقق نمی‌شود.
 در ادامه این مراسم جمشید بهمن، مدیر کل حراست بانک دی، با تاکید به نقش حراست در پیشبرد اهداف بانک گفت: حراست باعث مي‌شود دستاوردهای به دست آمده یک بانک مورد سوءاستفاده و ناامني قرار نگيرد، چرا که اگر مشتريان و مخاطبان بانك احساس امنیت نکنند بانک را برای فعالیت‌های اقتصادی خود انتخاب نمی‌کنند، در حالي كه يك سيستم حراستي فعال و پويا مي تواند اطمينان بنگاه هاي اقتصادي و صاحبان سرمايه را براي توسعه مناسبات با بانك جلب نماید.
گفتنی است در ادامه این همایش تنی چند از معاونین و مدیران با تشریح تفصیلی خط‌مشی اعتباری سال 1397 و اقدامات انجام شده در واحدهای متبوع خود، در قالب پنل های تخصصی اعتباری به سوالات روسا و مسئولین اعتباری شعب پاسخ دادند.

نام:
ایمیل:
* نظر: