کد خبر: ۶۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
کتاب "دانشنامه بورس کالای ایران" به قلم حامد سلطانی‌نژاد و مهدی حاجی ‌وند در 364 صفحه توسط انتشارات بورس منتشر و در جریان یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه رونمایی شد.
کتاب

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  بازار سرمایه(سنا)، کتاب "دانشنامه بورس کالای ایران" به قلم حامد سلطانی‌نژاد و مهدی حاجی ‌وند در 364 صفحه توسط انتشارات بورس منتشر و در جریان یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه رونمایی شد.

در مقدمه این کتاب آمده است: "شفافیت دادوستدها"، "از میان رفتن واسطه‌ها و دلال‌ها"، "اعمال مکانیزم عرضه و تقاضا برای تعیین قیمت محصولات"، "از میان رفتن نوسانات کاذب قیمت محصولات"، "مدیریت ریسک و محافظت از نوسانات آتی قیمت"، "ایجاد نظام قیمت‌گذاری شفاف بر پایه تعادل میان عرضه و تقاضا و نیاز بازار"، "ایجاد سیستم جمع‌آوری، پردازش و تحلیل اطلاعات و آمار تولید، واردات، صادرات و مصرف در جهت اطلاع‌رسانی مناسب به بازار و تصمیم‌گیری مطلوب معامله‌گران"، "ایجاد هماهنگی میان بخش‌های تولیدی و بازرگانی در زمینه واردات، صادرات و بازار مصرف" و ...، از جمله کارکردهای بازارهای کالایی در راستای بهبود شرایط اقتصاد و صنایع در سراسر جهان هستند. بر این اساس لزوم بهره‌ مندی و استفاده از این مزایا تا جایی پیش رفته است که این روزها بورس‌های کالایی در دنیا از جایگاه و ارج و قرب ویژه‌ای برخوردار شده ‌اند.

کتاب "دانشنامه بورس کالای ایران" نخستین دانشنامه تخصصی است که در بازار سرمایه کشور تالیف و منتشر شده است.

علاقه ‌مندان می‌ توانند کتاب "دانشنامه بورس کالای ایران" را با مراجعه به فروشگاه انتشارات بورس واقع در تهران میدان ونک، خیابان ملاصدرا، پلاک 25، تلفن 88648192 یا ازwww.boursepub.ir تهیه کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار