کد خبر: ۶۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
تقویت ۲۱۹ واحدی بازار سرمایه
معامله‌گران بورس تهران امروز بعد از روزهای سقوط مداوم شاخص در حالی شاهد صعود دوباره شاخص کل و تقویت تقاضا در سهم‌های پیش‌رو گروه فلزات اساسی و پالایشی‌ها بودند که حجم نقدینگی در گردش بازار و معاملات سهام نشان می‌دهد که پول تنها گمشده اصلی این بازار در روزهای کسادی است.
رهایی سهام داران از کابوس سقوط شاخص بورس
معامله‌گران بورس تهران امروز بعد از روزهای سقوط مداوم شاخص در حالی شاهد صعود دوباره شاخص کل و تقویت تقاضا در سهم‌های پیش‌رو گروه فلزات اساسی و پالایشی‌ها بودند که حجم نقدینگی در گردش بازار و معاملات سهام نشان می‌دهد که پول تنها گمشده اصلی این بازار در روزهای کسادی است.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز 4 شنبه 5 اردیبهشت ماه 97 با افزایش 219 واحدی روی رقم 94 هزار و 796 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 30 واحدی عدد 16 هزار و 836 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 114 واحدی به رقم  100 هزار و 839 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 234 واحدی به رقم 67 هزار و 295 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 55 واحدی عدد  202 هزار و 89 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز بدون تغییر چندانی روی رقم یک هزار و 61 واحد ایستاد.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی فولاد با 86 واحد ، خدمات انفورماتیک با 72 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 49 افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های ملی صنایع مس ایران با 75 واحد، پتروشیمی پردیس با 31 واحد و  کشتیرانی با 25 واحدکاهش  بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از یک میلیارد و 930 تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 887 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 41 هزار و 241 نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، حق تقدم استفاده نشده نفت پاسارگاد، گروه سرمایه‌گذاری صنایع و منابع فلات ایرانیان،‌داروسازی تهران شیمی، هنکل پاک‌وش، فرآورده‌های نسوز آذر، گروه سرمایه‌گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان، مبین‌وان‌کیش، داروسازی تهران‌شیمی، معادن منگنز ایران، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های مبین وان‌کیش، توریستی و رفاهی آبادگران ایران، کارخانجات کابل‌سازی ایران، ارتباطات سیار ایران متوقف شدند.
به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 10 میلیون سهم بانک صادرات به ارزش بیش از 600 میلیون تومان به کدهای درون‌گروهی بازار انتقال یافت، همچنین 10 میلیون سهم توسعه معادن و فلزات به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامداران عمده روبه‌رو بود.
در بیمه حکمت صبا کمتر از 9.5 میلیون سهم به ارزش 3.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه بود همچنین بیش از 3.5 میلیون سهم کالسیمین به ارزش 2 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.
بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در آخرین روز معاملاتی این هفته در حالی شاهد تقویت تقاضا در تک سهم‌های گروه‌های پیش‌رو شامل فلزات اساسی، پالایشی‌ها، بودند که ضعف نقدینگی در بازار برای حمایت از سهم‌های ارزنده به خوبی لمس می‌شود.
در این بین امروز معامله‌گران بورس تهران همسو با بازارهای جهانی همچنان ترجیح می‌دهند تا با استراتژی کوتاه‌مدت‌نگری به دنبال سهم‌های بنیادی برخوردار از سود نقدی قابل اتکا در مجامع سالیانه باشند. مجامعی که به تدریج از هفته آینده آغاز خواهند شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: