کد خبر: ۶۰۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم تجدید میثاق با امام راحل گفت: نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان هستند.
خدمت به جامعه کارگری افتخار سازمان تامین اجتماعی است

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،دکتر سید تقی نوربخش با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) و مراسم تجدید میثاق با آرمان های ایشان ضمن تبریک فرارسیدن هفته کار و کارگر اظهار داشت: افتخار همه همکاران در تامین اجتماعی این است که نتیجه تلاش های آنها در خدمت جامعه کارگری و مولد کشور است.

وی در ادامه افزود: تامین اجتماعی سازمانی است که در نتیجه سرمایه کارگران بنیان ایجاد شده و در ۲ بعد تامین درمان و ایجاد امنیت خاطر در دوران مستمری بگیری فعالیت می کند و این سازمان در حال نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار دارد.

دکتر نوربخش گفت: حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری بگیر و خانواده های آن ها تحت پوشش  این سازمان هستند. در این دولت شاهد این هستیم که هر سال گام بلندی در جهت افزایش مستمری بیش از نرخ تورم برداشته شده است و مجموعا تاکنون حدود ۱۱۰ درصد در این ۵ سال مستمری افزایش پیدا کرده است.

وی بیان داشت: وظیفه دیگر سازمان تامین درمان است و اقدامات موثری در این بخش انجام شده است و در بعضی از استان ها برابر با کل دوران تامین اجتماعی مراکز درمانی ایجاد شده و در شهر تهران ۲ مرکز بسیار بزرگ در حال ساخت است، بیمارستان فیاض بخش با ظرفیت ۶۰۰ تخت خواب که در همین دوره کار آن آغاز شد و بیمارستان هدایت مجموعا حدود ۱۰۰۰ تخت خواب در سال جاری اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در تلاش هستیم یک بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی مشابه بیمارستان میلاد در منطقه جنوبی تهران و در نزدیکی حرم مطهر امام خمینی (ره) احداث کنیم و در سال ۱۳۹۷  تمامی خدمات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی غیر حضوری خواهد شد یعنی برای دریافت خدمات بیمه بیکاری، هزینه های ازدواج و غرامت دستمزد نیاز به مراجعه به شعب تامین اجتماعی نخواهد بود و این برنامه از سال گذشته شروع شده است و در همین امسال نهایی خواهد شد.

وی بیان داشت: هدف تامین اجتماعی این است که در بخش درمان دسترسی کامل به شما عزیزان دهد. اقدامات موثری هم در این راستا انجام شده است و می دانم که هنوز مشکلاتی به ویژه در شهرهای بزرگ و کلان شهر در رابطه با دسترسی وجود دارد که امیدوارم خدمات سازمان تامین اجتماعی در این شهرها نیز تکمیل شود و سازمان تامین اجتماعی با توجه به شعار سال« حمایت از کالای ایرانی» و این سازمان برنامه های متنوعی در زمینه اشتغال و همچنین حمایت از تولیدات داخلی هم در طرف عرضه و هم در طرف تقاضا دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در طرف عرضه لازم است چند مورد را متذکر شوم امسال کارفرمایانی که کارگاه فعال دارند و بتوانند کارگری را جذب کنند به ازای ۲ نفر کارگر که جذب می کنند یک نفر از مشمولیت بیمه به مدت ۲ سال برخوردار خواهد شد و این امکان مناسبی است که در واقع کارفرمایان بتوانند نیروهای بیشتری را جذب بازار کار کنند، همچنین کسانی که با تحصیلات لیسانس و بالاتر هستند به صورت کارآموز می توانند جذب شوند که همه  هزینه ها توسط خود دولت جذب می شود و به مدت ۲ سال از پرداخت حق بیمه معاف خواهند بود و بنابراین ۲ برنامه مدون در زمینه حمایت از جذب نیروی کار در سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۷ به اجرا در خواهد آمد.

دکتر نوربخش افزود: در زمینه تقاضا اقدام بسیار موثری که سازمان در همین امسال خواهد کرد دادن تسهیلات بدون بهره بانکی برای خرید کالای ایرانی به کارگران و مستمری بگیران ارایه خواهیم داد تا هم فضای کسب و کار در زمینه تولید کالای ایرانی و هم بتوانیم به مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی تامین مالی کنیم از بازار داخلی که این امر در بودجه مالی تامین اجتماعی دیده شده است.

وی بیان داشت: مسکن اجتماعی که اولویت آن با مستمری بگیران خواهد بود و حدود ۶۰۰میلیارد تومان در بودجه سازمان تامین اجتماعی پیش بینی شده است و در زمینه ساخت مسکن اجتماعی به ویژه دربافت فرسوده و در اختیار گذاشتن آن به بیمه شدگان این پروژه آغاز خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: