کد خبر: ۶۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
پیمان قربانی،‌ معاون اقتصادی بانک مرکزی کاهش همزمان نرخ تورم نقطه به نقطه، تورم سالانه و تورم ماهانه را مثبت ارزیابی و در خصوص حفظ تورم تک رقمی در سال جاری ابراز امیدواری کرد.


 به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، پیمان قربانی، معاون اقتصادی این بانک با اشاره به کاهش 0.4 درصدی نرخ تورم سالانه در فروردين ماه سال 1397 نسبت به اسفند ماه سال گذشته گفت: نکته حايز اهميت در اين ميان کاهش هم زمان نرخ تورم نقطه به نقطه است که در همين مدت از 8.3 درصد به 7.9 درصد رسيده است.
وی ادامه داد: تورم ماهانه نيز از 1.1 درصد در اسفند سال 1396 به 0.8 درصد در فروردين سال جاري کاهش يافته است. لذا کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه و قرار گرفتن آن در سطحي پايين‌تر از نرخ تورم 12 ماهه و همچنين کاهش نرخ تورم ماهانه، در مجموع تحولات مثبتي ارزيابي مي‌گردند. 
قربانی افزود: عليرغم نوسانات بازار ارز در ايام اخير، اميد مي‌رود با اجراي موفق سياست‌هاي جديد در حوزه بازار ارز که در بردارنده پاسخگويي مناسب به نيازهاي ارزي واردکنندگان و تخصيص منابع ريالي با هدف عدم اثرپذيري قيمت کالاهاي اساسي از تحولات اخير نرخ ارز است و همچنين استمرار سياست هاي منضبطانه مالي و پولي، انشاءلله دستاورد تورم تک رقمي در سال جاري نيز حفظ شود.
بر اساس محاسبات انجام شده توسط اداره آمارهاي اقتصادي بانک مرکزی، نرخ تورم در فروردين ماه سال 1397 به 9.2 درصد رسيده که در مقايسه با تورم اسفندماه سال گذشته (9.6 درصد) معادل 0.4 درصد کاهش دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: