کد خبر: ۶۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی:
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در گفتگوی ١٨,٣٠ شبکه خبر حضور یافت و به سئوالات کارگران که در پی بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین روز از هفته کارگر از بازار مرکزی میوه و تره بار، مرکز بازیافت و ترمینال جنوب مطرح شده بود، پاسخ داد.
٥٠ هزار نفر در کشور از بیمه باربران برخوردار هستند

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمد حسن زدا در این گفتگو ضمن تبریک هفته کار و کارگر در خصوص بیمه باربران گفت: باربران از زحمتکش ترین بیمه شدگان این سازمان هستند و در حال حاضر ٥٠ هزار نفر در کشور بیمه بابران هستند .
وی با بیان اینکه برای بیمه باربران جدید مانعی وجود ندارد، افزود: بیمه شده در این نوع بیمه فقط ٧ درصد حق بیمه پرداخت می کند و مابقی آن برعهده دولت است.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: بابران متقاضی بیمه، باید از شهرداری ها یا فرمانداری ها یا تشکل های صنفی کارگری و کارفرمایی یا کارفرمایان میوه و تره بار و یا انجمن های بازار معرفی نامه دریافت و آن را برای بیمه شدن به شعبه نزدیک محل کار ارائه کنند.
زدا با بیان اینکه باربران جزو مشاغل سخت وزیان آور نیستند، گفت: مسئول تشخیص سخت و زیان آور بودن مشاغل با ادارات کار و کمیته های استانی این حوزه است و بیمه شدگان اجباری مشمول قانون سخت وزیان آور هستند و از آن جایی که بیمه باربران شبیه بیمه مشاغل آزاد است و کارفرمایی ندارند، مشمول سخت و زیان آوری نیستند.
وی در ادامه به بیمه رانندگان پرداخت و گفت: کلا ٢ نوع راننده داریم که یک نوع آن به عنوان پرسنل در شرکت ها و کارخانجات مشغول هستند که مشمول قانون سخت وزیان و آور هستند و تعداد زیادی از آنها بازنشسته شدند.
زدا افزود: گروه دوم رانندگان مانند رانندگان تاکسی و کامیون هستند که به صورت خویش فرمایی، بیمه هستند و از آن جایی که بیمه شده اجباری نیستند نمی توانند از قانون مشاغل سخت وزیان آوری استفاده کنند.
معاون بیمه سازمان تامین اجتماعی در خصوص میزان حق بیمه رانندگان درون شهری و برون شهری گفت: رانندگان درون شهری شامل تاکسی، وانت، اتوبوس، مینی بوس و آژانس ها هستند که ستاد سوخت آنها را به ما معرفی می کند و ١٣,٥ درصد حق بیمه را راننده و ١٣.٥ را دولت می پردازد .
زدا با بیان اینکه یک میلیون و ١٠٠ هزار نفر راننده در کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت: برای بیمه رانندگان جدید، با دولت محترم مکاتبه انجام داده ایم که اگر دولت و سازمان هدفمندی یارانه ها موافقت کنند افراد جدید را نیز پوشش می دهیم.
وی افزود: رانندگان برون شهری شامل رانندگان کامیون، تریلی و سواری، ١٣,٥ درصد حق بیمه را دولت و ١٣.٥ درصد را نیز بیمه شده پرداخت می کنند. متولی این گروه از رانندگان سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور است. راننده برون شهری برای ورود به این شغل باید کارت هوشمند دریافت کند و برای دریافت این کارت حتما باید بیمه تامین اجتماعی باشند و این دسته از رانندگان باید به شعب تامین اجتماعی برای معاینه پزشکی و دریافت کارت  مورد نظرمراجعه کنند.
زدا با اشاره به مکانیزه شدن خدمات تامین اجتماعی گفت: دفترچه درمانی در مراکز ملکی  این سازمان حذف شده و این طرح در مراکز طرف قرارداد ٤ استان نیز اجرا شده است .
وی گفت: بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می توانند با شماره گیری #١٤٢* از خدمات این سازمان به صورت غیرحضوری برخودار شوند .
نام:
ایمیل:
* نظر: