کد خبر: ۶۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی: بدون بهره گیری از سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی صنعت بیمه، انجام تکالیف قانونی و نظارتی سخت و دشوار است و در حال حاضر اجرای قوانین و مقررات توسط این سامانه نهادینه شده است.
انجام تکالیف نظارتی بیمه مرکزی بدون سامانه سنهاب امکان پذیر نیست

 به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی در جمع معاونین فنی و مدیران فاوای شرکت های بیمه با بیان مطلب بالا گفت: هرگونه سرمایه گذاری برای فعالیت های IT در صنعت بیمه هزینه محسوب نمی شود.
 سیدقاسم نعمتی ادامه داد مطابق بررسی های بعمل آمده اهتمام شرکت های بیمه برای گسترش فعالیت های حوزه فاوا مطابق با انتظارات پیش بینی شده نیست و شرکت ها برای ادامه فعالیت های جاری خود نیازمند توجه ویژه به مقوله IT هستند. هرچند صنعت بیمه نسبت به بسیاری از حوزه های دیگر کشور، در وضعیت مطلوبی قرارداد.
 وی با تاکید بر رشد و توسعه فعالیت ها و برنامه های حوزه فناوری اطلاعات، از مطالعه، تهیه و تدوین آیین نامه فناوری اطلاعات برای ساماندهی امور فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت بیمه خبر داد و گفت: با توجه به اهداف متصور شده برای سنهاب، این سامانه هنوز در آغاز راه قراردارد.
 نعمتی از جمع آوری اطلاعات صحیح و شفاف از صنعت بیمه به عنوان یکی از ویژگی های اصلی سنهاب یادکرد و گفت: با داده کاوی اطلاعات که بر اساس شاخص های علمی تعریف شده صورت می پذیرد می توان اطلاعات دریافتی را تحلیل کرد.
 نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سنهاب به هیچ عنوان در موقعیت فعلی نخواهد ماند و هر روز نسبت به گذشته توسعه پیدا خواهد کرد و توسعه این سامانه مستلزم همکاری و تعامل میان بیمه مرکزی و شرکت های بیمه است.
 گفتنی است سومین هم اندیشی صنعت بیمه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با تشریح جزئیات و قابلیت های مهم این سامانه توسط کارشناسان و مدیران مرتبط به مدت دو روز در جزیره کیش برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: