کد خبر: ۶۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
مشاور رئیس جمهور و رئیس شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی اقتصاد کشور با مسئولین استان آذربایجان شرقی و سازمان منطقه آزاد ارس، گفت: نباید با عمل نکردن به قوانین اداره کرد مناطق آزاد، اعتماد سرمایه گذاران را خدشه دار کنیم.
اعتماد سرمایه گذاران به مناطق آزاد نباید خدشه دار شود
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از فرینا، مرتضی بانک تصریح کرد: سرمایه گذاری که در مناطق آزاد فعالیت می کند به قانون اداره کرد مناطق آزاد اعتماد کرده است و عدم اجرای هر یک از بخش های این قانون می تواند فعالان اقتصادی را مایوس کند. 
وی تاکید کرد: اگر مناطق آزاد را به عنوان یک راه تنفس در اقتصاد کشور می دانیم، باید کاری کنیم که این مناطق تقویت شوند. 
بانک در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: سامانه جامع و یکپارچه گمرکی که در منطقه آزاد ارس نیز فعال شده است می تواند به وحدت رویه گمرکی در تمام مناطق آزاد کشور بینجامد. 
مشاور رئیس جمهور ادامه داد: بخشی از مشکلات مناطق آزاد در حوزه قوانین و مقررات است که با مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، می توان این مشکلات را به راحتی و با تغییر قوانین مرتفع کرد.
وی در پایان گفت: پس از این جلسه نیز جلسات منظم دیگری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان اقتصادی کشور برگزار خواهد شد تا راهکارهای مناسبی برای مشکلات کشور ارائه شده و این راهکارها تا زمان رسیدن به نتیجه، دنبال می شود.
نشست رییس و اعضاء کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی اقتصاد کشور با حضور مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، فرود عسکری رییس گمرک کشور، مسئولان استان آذربایجان شرقی و سازمان منطقه آزاد ارس در این منطقه برگزار شد.
در این نشست سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس نیز حضور داشته و از نزدیک مشکلات و موانع موجود را با هیات اقتصادی در میان گذاشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر: