کد خبر: ۶۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ما خود را در قبال کارگران و بازنشستگان مسئول می دانیم، گفت: در این دولت سعی کرده‌ایم، صدای کارگر شنیده شود.

دکتر علی ربیعی در بیست و نهمین جشنواره ملی قدردانی از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای کار نمونه که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: روز کارگر را به همه کارگران، مردان و زنان ایران تبریک می‌گویم. امیدوارم زندگی کارگران ایرانی هر روز پر از شادی باشد و از خداوند می‌خواهم کمک کند که ما به همراه دولت از درد و رنج این عزیزان کم کنیم تا زندگی بانشاطی داشته باشند.

وی ادامه داد: هفته کارگر هر سال به ما این فرصت را می‌دهد در کنار رئیس‌جمهور باشیم و بار دیگر مسائل و سیاست‌ها را مرور کنیم و با کارگران پیمان ببندیم.
دکتر ربیعی گفت:  کارگران با انقلاب گره خورده‌اند. در آن زمانی که گروه‌های مختلف می‌خواستند کارخانه‌ها را تعطیل کنند این کارگران بودند که ایستادند و امروز در ۴۰ سالگی انقلاب هم انقلابی‌ترین نیروها همین کارگران هستند. زمانی که ترورهای کور انجام می‌شد کارگران قربانیان این ترور بودند.

وی با اشاره به دفاع مقدس گفت: در جنگ هم این کارگران بودند که فوج فوج به جبهه رفتند و شش الی هفت سال به حقوق آنان اضافه نشد. کارگران تحول‌خواه و عدالت‌خواه هستند. کارگران می‌خواهند دولت تولیدمحور باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اعتقاد دارم خداوند متعال آدم‌ها را با همان نام و نشانی که برایشان برمی‌گزیند نشان می‌دهد. دولت آقای روحانی دولت تدبیر و امید است امیدوارم با تدبیر و امید مشکلات جامعه کارگری حل شود.

دکترربیعی افزود: ما خود را در قبال حفظ تولید، ارتقای کیفیت زندگی کارگران، بازنشستگی با کرامت و ایجاد اشتغال مسؤول می‌دانیم. با همین نگاه در دولت یازدهم و دوازدهم تمام سعی خود را کردیم که صدای کارگر شنیده شود.
وی افزود: در هیچ دوره‌ای کارگران اجازه راهپیمایی نداشتند، اما در این دولت این اجازه را یافتند.
دکتر ربیعی با اشاره به تلاشهای دولت برای بهبود زندگی کارگران و بازنشستگان خاطرنشان کرد: هنوز در این مسیر باید اقدامات زیادی انجام دهیم. ما باید امنیت شغلی کارگران را تامین کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت تلاش خود را برای ارتقاء سطح زندگی کارگران و بازنشستگان به کار گرفت، هرچند در این مسیر باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.
دکتر ربیعی تاکید کرد: ما ناگزیر به تامین امنیت شغلی کارگران هستیم و در این زمینه گام هایی برداشته شده است.
وی گفت: سالمندان و بازنشستگان ما سالهای سال قدرت خرید نداشتند و بنگاه های ما هم به سبب رکود طولانی طی چندین سال با ریزش نیروی کار مواجه شدند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: صندوق تامین اجتماعی را از صندوق کارپردازی به صندوق زندگی اجتماعی بازنشستگی تبدیل کردیم. علاوه بر این با پوشش بیمه روستایی برای سالمندان و صدور دفترچه بیمه برای روستاییان یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
وی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی پویا شده است و وضعیت صندوق تامین اجتماعی نیز با دیگر صندوق های کشور بسیار متفاوت است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی گفت: کارگران در جنگ به جبهه ها رفتند و طی دوران جنگ حقوق آنها افزایش پیدا نکرد اما شرایط را تحمل کردند.
دکتر ربیعی با بیان اینکه کارگران ما صاحب فکر و اندیشه و فناوری هستند، گفت: برنامه های زیادی در روستاها برای ایجاد شغل در نظر گرفته شده که به تدریج آثار آن مشخص خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: