کد خبر: ۶۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
«محمد شریعتمداری» در حاشیه برگزاری آیین آغاز دومین مرحله نوسازی ناوگان فرسوده سنگین توضیح داد: به طور طبیعی افزایش نرخ ارز مبادله ای از 3800 به 4200 تومان و همچنین کاهش سه ماهه ارز- برای خودروهایی که از ارز آزاد استفاده می کردند و از نرخ های بالاتر به 4200 تومان بازگشتند- تاثیراتی را بر بخشی از خودروسازی گذاشت؛ بویژه آن قسمت که به واردات خارجی نیازمند است
شریعتمداری: افزایش قیمت خودرو اجتناب ناپذیر است

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزایش نرخ ارز و حداقل دستمزدها را به عنوان عوامل اجتناب ناپذیر گرانی خودروهای داخلی و خارجی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، «محمد شریعتمداری» در حاشیه برگزاری آیین آغاز دومین مرحله نوسازی ناوگان فرسوده سنگین توضیح داد: به طور طبیعی افزایش نرخ ارز مبادله ای از 3800 به 4200 تومان و همچنین کاهش سه ماهه ارز- برای خودروهایی که از ارز آزاد استفاده می کردند و از نرخ های بالاتر به 4200 تومان بازگشتند- تاثیراتی را بر بخشی از خودروسازی گذاشت؛ بویژه آن قسمت که به واردات خارجی نیازمند است.

به گفته این مسوول، افزایش حداقل دستمزدها که به تصویب شورای عالی کار رسیده است نیز بر صنعت خودروسازی تاثیر می گذارد.

وی تاکید کرد بخشی که به ساخت و تولید داخلی مربوط است از افزایش قیمت ها بیشتر تبعیت می کند.

 

** افزایش بهره وری؛ راهکار گریز از گرانی

شریعتمداری «افزایش بهره وری» را راهی برای مهار رشد بی رویه قیمت ها دانست و یادآوری کرد: بخشی از خودروها که بیشتر شامل خودروهای دارای ارزش کمتر از 45 میلیون تومان می شود، از شیوه های قیمتگذاری شورای رقابت تبعیت می کند.

«شیوه قیمتگذاری خودروهای داخلی دارای ارزش بیش از 45 میلیون تومان که مورد استفاده عامه مردم نیست، از سوی خودروسازان با نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بررسی می شود».

وی ابراز امیدواری کرد با حداقل افزایش قیمت ها در صنعت خودروسازی روبرو باشیم.

 

** برنامه 3.5 ساله نوسازی ناوگان فرسوده سنگین

شریعتمداری اعلام کرد مگاپروژه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین کشور در سه سال و نیم آینده ادامه می یابد و به صرفه جویی در مصرف سوخت، ارتقای ایمنی راه ها و افزایش تناژ حمل می انجامد.

وی تصریح کرد: همه این موارد در نهایت به رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و تثبیت اشتغال در صنعت خودروسازی منجر می شود.

«امیدواریم در آینده نزدیک به ظرفیت تولید سالیانه تا 80 هزار خودرو تجاری برسیم و با افزایش عمق ساخت داخل، افزایش اشتغال تحقق یابد».

وی یادآوری کرد: همه هزینه های واردات قطعات منفصل (سی.کی.دی) از محل صرفه جویی در مصرف سوخت در وزارت نفت تامین و پرداخت می شود که نزدیک به 50 درصد ارزش خودروها را دربرمی گیرد.

شریعتمداری ادامه داد: برای تحقق این هدف، صندوق توسعه ملی به عنوان واسطه تامین مالی بانک ها عمل می کند.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا امروز از ارائه پیشنهاد افزایش قیمت خودروهای دارای ارزش کمتر از 45 میلیون تومان به شورای رقابت خبر داد.

شریعتمداری نیز در این آیین، از برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون و 750 هزار دستگاه خودرو سبک در سال 1397 خبر داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: