کد خبر: ۶۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت کار هم در برابر کارفرما و سر پا ایستادن بنگاههای اقتصادی مسئول است و هم در برابر امنیت شغلی کارگران.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در برابر کارگران مسئول است و هم کارفرمایان

دکتر علی ربیعی همزمان با هفته کارگر در سفر خود به استان فارس  و در جشن کارگری آباده با  بیان اینکه در دولت تدبیر و امید حقوق کارگران و بازنشستگان بیش از نرخ تورم افزایش داشت ادامه داد: متاسفانه تا قبل از دولت تدبیر و امید به دلیل تورم بالا و عدم افزایش حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم افزایش نیافت و قدرت خرید این قشر به شدت کاهش یافت که دولت تدبیر و امید تلاش کرد با ترمیم حقوق سالانه کارگران بیش از نرخ تورم از کاهش قدرت خرید کارگران جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه کارگران سربازان اصلی اقتصاد مقاومتی هستند، اضافه کرد: کارگران با افزایش بهره وری و کیفیت تولید می توانند زمینه ساز رونق تولید باشند و بدینوسیله رونق اقتصادی را محقق کرده و در نهایت درآمد خود را از طریق بالا بردن توان مالی کارفرمایان افزایش دهند.
دکتر ربیعی با بیان اینکه نیروی کار به دلیل شرایط قبلی اقتصادی با ١٠ سال تاخیر وارد بازار کار شد، افزود: تلاش میشود این تاخیر ١٠ ساله به گونه ای جبران شود که آنها بتوانند به راحتی شاغل شوند.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال ٣ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان به بازنشستگان لشکری و کشوری با طبقات حقوقی پایین  و ٦٠٠ میلیارد تومان برای مسکن و معیشت بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص یافته است.
دکتر ربیعی اختصاص ٢٢٠ میلیارد تومان برای بیمه زنان سرپرست خانوار، افزایش وام بازنشستگان، اجرای سیاست های فقرزدایی، محدود کردن فقر مطلق و محو کردن فقر شدید را از دیگر برنامه های امسال وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی نام برد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در دوره فعالیت خود تلاش کرده ام به سالم ترین شیوه کار کنم و صندوق های بازنشستگی را که در حال کارپردازی بودند نجات دهم .
وی با اشاره به تخصیص ٢٥ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی و تثبیت اشتغال گفت: با توجه به میانگین ٥٠ میلیون تومانی برای ایجاد هر شغل پایدار، این تسهیلات میتواند اشتغال خوبی ایجاد کند البته اشتغال فقط استخدام نیست و می توان با افزایش مهارت کسب و کار کوچک راه اندازی کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: