کد خبر: ۶۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
شورای عالی بیمه در اجرای تبصره «۲» ماده (۲۱) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه - مصوب ۱۳۹۵، موارد خارج از تعهد بیمه گر را به شرکت های بیمه اعلام کرد.
شورای عالی بیمه، موارد خارج از تعهد بیمه‌گر در بیمه شخص‌ثالث را اعلام کرد

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی براساس این مصوبه، خسارت‎های بدنی وارده به اشخاص ثالثی که در قسمت‎ هایی از وسیله نقلیه مستقر شده باشند که برای استقرار انسان تعبیه نشده است، مصداق خسارت خارج از تعهد بیمه‎ گر است و جبران این‎گونه خسارت‎ ها در تعهد صندوق تأمین خسارت های بدنی است.
همچنین، خسارت های بدنی وارده به اشخاص ثالث ایرانی توسط وسایل نقلیه ایرانی در خارج از کشور در صورتی که وسیله نقلیه فاقد پوشش بیمه نامه موضوع ماده (۷) قانون باشند، مصداق فقدان بیمه نامه است و جبران این گونه خسارت ها در تعهد صندوق تأمین خسارت های بدنی است.
لازم به ذکر است، براساس ماده هفت قانون بیمه شخص ثالث، دارندگان وسيله نقليه موتوري زميني كه از خارج وارد ايران مي شوند در صورتي كه خارج از كشور وسيله نقليه خود را در مقابل خساراتي كه بر اثر حوادث ناشي از آن به موجب بيمه نامه اي كه از طرف بيمه مركزي معتبر شناخته مي شود بيمه نكرده باشند، مكلفند هنگام ورود به مرز ايران وسيله نقليه خود را در قبال خسارت هاي بدني و مالي كه در اثر حوادث نقليه مزبور يا محمولات آنها به اشخاص ثالث وارد مي شود حداقل به ميزان مندرج در ماده( ۸) اين قانون بيمه كنند.
همچنين دارندگان وسيله نقليه ايراني كه از كشور خارج مي شوند موظفند هنگام خروج با پرداخت حق بيمه مربوط، وسيله نقليه خود را در مقابل خساراتي كه بر اثر حوادث نقليه مذكور در خارج از كشور به اشخاص ثالث ايراني وارد شود حداقل به ميزان مندرج در ماده ( ۸) اين قانون و نيز بيمه حوادث راننده موضوع ماده ( ۳) اين قانون بيمه كنند. در غير اين صورت از تردد وسايل مزبور توسط مراجع ذي ربط جلوگيري مي شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: