کد خبر: ۶۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
تصویب ۱۶۹ ریال سود نقدی برای هر سهم بورسی
بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه، 11 اردیبهشت 97، با 25 واحد افزایش به رقم 93 هزار و 612 واحد رسید.
بورس با چراغ سبز به تعطیلات رفت
بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه، 11 اردیبهشت 97، با 25 واحد افزایش به رقم 93 هزار و 612 واحد رسید.
همچنین شاخص کل با معیار هموزن 3 واحد کاهش یافته و به رقم 16 هزار و 610 واحد رسید.
ارزش روز بازار بورس اوراق بهادار تهران امروز به 369 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 625 میلیون برگه بهادار، اوراق و حق‌تقدم در قالب 37 هزار نوبت معامله و به ارزش 148 میلیارد تومان دادوستد کردند.
امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی با 7 واحد افزایش به 29 هزار و 419 واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هموزن با 2 واحد کاهش به 12 هزار و 333 واحد رسید و شاخص آزاد شناور با 11 واحد افزایش به 99 هزار و 455 واحد رسید.
شاخص بازار اول بورس با 11 واحد افزایش به 66 هزار و 464 واحد و شاخص بازار دوم بورس به 210 واحد افزایش به رقم 199 هزار و 529 واحد رسید.
امروز نمادهای آپ، شبندر، فولاد، شتران، خساپا، وغدیر در تقویت شاخص بورس اثرگذار بوده و نماد رانفور در کاهش شاخص بورس بیشترین اثر را داشته‌اند.
امروز نمادهای پربیننده بورسی مربوط به شرکت‌های سایپا، آلومینیوم، فولاد مبارکه اصفهان، زامیاد، بانک صادرات، کالسیمین، بانک ملت و ایران‌خودرو بوده است.
امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل 4 واحد تقویت شده و به رقم 1057 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 62 هزار میلیارد تومان رسیده است.
امروز معامله‌گران بیش از 244 میلیون برگه بهادار و اوراق در قالب 24 هزار نوبت معامله و به ارزش 123 میلیارد تومان دادوستد کردند.
نمادهای تأثیرگذار در تقویت شاخص فرابورس شامل مارون، سرچشمه، ذوب، خراسان، شرانل بودند و نمادهای تأثیرگذار در کاهش شاخص وگردش، شاوان بوده است.
امروز معامله‌گران فرابورسی بیشترین مراجعه به نماد شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت لاوان، آتیه‌داده‌پرداز، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، کارخانجات تبرک و سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان بوده است.
در همین رابطه میزان سود تقسیم شده شرکت‌ها به تفکیک صنعت در پایان فروردین ماه امسال برابر با ۲۸۵۵ میلیارد ریال بود و متوسط سود نقدی برای هر سهم معادل ۱۶۹ ریال را نشان می‌دهد.
بررسی اطلاعات اداره آمار شرکت بورس، تطبیق سود (زیان) پیش‌بینی شده شرکت‌ها در فروردین 97 را نسبت به اسفند 96 نشان می‌دهد تعداد 9 شرکت با افزایش و تعداد 9 شرکت با کاهش سود همراه بوده‌اند و بقیه شرکت‌ها نیز شامل 291 شرکت، تغییری در سود (زیان) پیش‌بینی شده نداشته‌اند.
همچنین سود و زیان پیش‌بینی شده شرکت‌ها در پایان فروردین امسال برابر با 445018 میلیارد ریال می‌باشد که نسبت به اسفند گذشته معادل 48969 میلیارد ریال کاهش را نشان می‌دهد. ضمن این که در پایان نخستین ماه امسال نیز متوسط  پیش‌بینی سود(زیان) خالص شرکت‌های بورسی به ازای هر سهم برابر با 308 ریال می‌باشد.
این گزارش می‌افزاید: میزان سود تقسیم شده شرکت‌ها به تفکیک صنعت- انباشته هم در نخستین ماه بهار امسال، بیش از 2855 میلیارد ریال بوده که 57 درصد درآمد (زیان) واقعی شرکت‌ها بوده است. همچنین متوسط سود نقدی برای هر سهم معادل 169 ریال را نشان می‌دهد.


نام:
ایمیل:
* نظر: