کد خبر: ۶۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
تعرفه های جدید و ممنوعیت واردات خودروهای لوکس پابرجاست
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: قطعا امسال وضعیت واردات خودرو آسان‌تر از قبل نخواهد شد. بازار ما این گونه نیست که مصرف عامه مردم ما بنز و بی ام و باشد اکنون بیشترین تولید و مصرف خودرو مربوط به سواری‌هایی مانند پراید، ۴۰۵، سمند و خودروهایی از این دست می‌شود.
تیر خلاص وزارت صنعت به پورشه، بی ام و و مرسدس بنز
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: قطعا امسال وضعیت واردات خودرو آسان‌ تر از قبل نخواهد شد.
رضا رحمانی در پاسخ به اینکه سیاست و برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری در قبال واردات خودرو چگونه خواهد بود؟ اظهار کرد: واردات خودرو بر اساس مصوبه دولت که در سال گذشته ابلاغ شد، صورت می‌گیرد و ما به عنوان وزارتخانه موظف به اجرای این سیاست‌ها هستیم.
وی گفت: اما به هر حال برای بخش خودرو یکی از سیاست‌های کلی تولیدات مشترک است که قطعا به نفع تولید داخل اصلاح خواهد شد و سیاست ما آن است که برای تقویت خودروهای ساخت داخل این روند را دنبال کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که به این شرایط آیا باید انتظار سخت شدن مقررات واردات خودرو را داشت، توضیح داد: قطعا وضعیت واردات از شرایط فعلی آسان‌تر نخواهد شد. اکنون پروژه‌های جدیدی در دست اجرا است که اگر به بهره‌برداری برسند، همان خودروهای خارجی با همان کلاس و کیفیت را در ایران خواهیم داشت.
رحمانی ادامه داد: به عبارتی فرض کنید که شرکتی مانند رنو وارد ایران شود و بخواهد به تولید بپردازد قطعا این شرکت به عنوان مثال پراید تولید نکرده و خودرویی به روز و مناسب تولید می‌کند.
وی در پاسخ به این مطلب که با این وجود قطعا رنو با بنز و بی ام و تفاوت بسیار دارد، اظهار کرد: بازار ما این گونه نیست که مصرف عامه مردم ما بنز و بی ام و باشد اکنون بیشترین تولید و مصرف خودرو مربوط به سواری‌هایی مانند پراید، ۴۰۵، سمند و خودروهایی از این دست می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: با این وجود حتما در طول زمان خودروهای کیفی‌تر در همین کلاس قیمت جایگزین موارد قبلی خواهند شد و در سال‌های آینده باید بر روی این روند حساب کنیم.
قوانین مرتبط با واردات خودرو در سال گذشته باعث شده است تعرفه واردات خودرو افزایش یافته و واردات برخی خودروها عملا ممنوع شود.
در دستورالعمل واردات خودرو تعرفه واردات خودرو با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی از ۴۰ درصد به ۵۵ درصد، تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۷۵ درصد و تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی نیز از ۵۵ درصد به ۹۵ درصد افزایش یافته و طبق این دستورالعمل واردات خودروهای با ارزش گمرکی بیش از ۴۰ هزار دلار نیز ممنوع اعلام شده است.
به این ترتیب واردات برند پورشه به کشور متوقف شده و در برندهایی همچون بی‌ام‌و، بنز و لکسوس نیز تنها مدل‌های پایه و ارزان‌تر از ۴۰ هزار دلار، امکان ورود به کشور را خواهند داشت.
برندهایی همچون سیتروئن، رنو، هیوندای، تویوتا، نیسان، سانگ‌یانگ، کیا، میتسوبیشی و دی‌اس نیز همچون گذشته امکان ورود به کشور را خواهند داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر: