کد خبر: ۶۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
با صرف اعتبار مبلغ پنج هزار میلیارد ریال صورت گرفت
خطوط یک و دو قطار شهری مشهد در محل ایستگاه شریعتی روز دوشنبه در آیینی با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران به هم رسید.شهردار مشهد در این خصوص گفت: برای اتصال این خطوط با حمایت های دولتی و شورای اسلامی شهر مشهد پنج هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
اتصال خطوط قطار شهری مشهد با حضور رییس جمهور

خطوط یک و دو قطار شهری مشهد در محل ایستگاه شریعتی روز دوشنبه در آیینی با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران به هم رسید.شهردار مشهد در این خصوص گفت: برای اتصال این خطوط با حمایت های دولتی و شورای اسلامی شهر مشهد پنج هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
قاسم تقی زاده خامسی افزود: خط دوم قطار شهری مشهد به طول 14.5 کیلومتر از انتهای بلوار طبرسی شمالی تا بلوار پیروزی در حال ساخت است که تاکنون 10 کیلومتر آن از انتهای بلوار طبرسی شمالی تا میدان شریعتی اجرا شده است.
وی ادامه داد: اکنون روزانه حدود 160 هزار مسافر توسط قطار شهری مشهد جا به جا می شوند.


با ایجاد شبکه ریلی و بهره ‌برداری از اتصال خطوط یکم و دوم قطار شهری میزان جا به جایی به وسیله خطوط ریلی چند برابر می‌شود.
چهار خط در مجموع برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط یک آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخ ریسی تا وکیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسید و اکنون روزانه به طور میانگین 120 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن 94 به پایان رسید و اسفند سال 95 مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند 96 نیز با بهره برداری دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد.


عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول 28.5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین سال 95 آغاز شده است.
مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد نیز که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا به حرم مطهر رضوی و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، در مراحل پایانی قرار دارد.



نام:
ایمیل:
* نظر: