کد خبر: ۶۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
حاشیه های مراسم سوگند پوتین به روایت تصاویر
برگزارکنندگان مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری روسیه تمامی تلاش خود را کرده بودند تا شکوه و عظمت دولت روسیه را با به نمایش کشیدن دوران امپراطوری تزاری در کنار قدرت نظامی و صنعتی این کشور نشان دهند.
تاجگذاری یک امپراطور یا تحلیف یک رئیس جمهور!  + عکس

ولادیمیر پوتین چهارمین دوره ریاست‌جمهوری خود را با ادای مراسم تحلیف آغاز کرد.

برگزارکنندگان مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری روسیه تمامی تلاش خود را کرده بودند تا شکوه و عظمت دولت روسیه را با به نمایش کشیدن دوران امپراطوری تزاری در کنار قدرت نظامی و صنعتی این کشور نشان دهند.

این برنامه که از ده‌ها شبکه تلویزیونی و اینترنتی به طور همزمان پخش می‌شد، ابتدا تصاویر پوتین را در اتاق اختصاصی کار رئیس‌جمهور نشان داد.

وی پس از اطلاع از شروع مراسم، کت خود را پوشید و از راهروهای مجلل و پرپیچ و خم محل کارش در کاخ کرملین عازم محل برگزاری مراسم شد.

برای نشان دادن هر چه بیشتر ابهت مراسم از ده دوربین حرفه‌ای برای ثبت لحظه به لحظه این رویداد استفاده شد. برای نخستین بار سالن‌های داخلی محل کار پوتین برای  میلیون‌ها بیننده در سراسر روسیه و جهان به نمایش گذاشته شد و وی پس از سلام‌های متعدد نظامی توسط افسران در راهروهای کرملین، سوار بر خودرویی مجلل شد.

این بار رئیس‌جمهوری روسیه به جای خودروی مرسدس بنز همیشگی و معروفش، سوار خودروی ملی لیموزین «کارتژ » شد که در پروژه‌ای پرهزینه و محرمانه به صورت اختصاصی برای وی طراحی شده و بالاترین سطوح امنیتی و حفاظتی را داراست.

یکی از کسانی که برای تشویق پوتین در محل حاضر بود، در میان انبوه تشویق حاضران فریاد زد: خودروی شما بسیار بهتر از ماشین دونالد ترامپ است.

هر چند گفته شده که به زودی مدل‌های تجاری این خودروی منحصربه‌فرد و لوکس روسیه برای علاقه‌مندان نیز به فروش می‌رسد اما قطعا اطلاعات خودروی پوتین محرمانه باقی خواهد ماند.

در ادامه مراسم، رئیس‌جمهوری روسیه سوار بر لیموزین جدید از میان سواره‌نظام‌های ارتش روسیه که همانند امپراطوری تزاری بر اسب‌های زین شده نشسته بودند، عبور کرد و به محل کاخ کرملین و سالن الکساندر رسید. در بیرون کرملین ۱۵۰۰ نفر و در داخل سالن‌های تو در توی آن ۳۵۰۰ نفر مهمان ویژه منتظر او بودند؛ مهمانانی که از میان مقامات عالی‌رتبه روسیه، جمهوری‌های مستقل  و استان‌های این کشور، برترین ورزشکاران، فعالان اقتصادی، هنرمندان، دیپلمات‌های خارجی و وفاداران به سیاست‌های دولت روسیه انتخاب شده بودند.

در بدو ورود پوتین به کاخ مجلل کرملین، نوای موسیقی اختصاصی توسط گروه موسیقی ارتش روسیه نواخته شد که به طور اختصاصی برای این مراسم ساخته شده بود.

پوتین در میان تشویق انبوه هواداران و وفادارانش از میان سالن‌های داخلی کاخ کرملین با اقتدار به روی سن رفت و با قرار دادن دست راستش بر روی کتاب قانون اساسی این کشور بار دیگر متعهد شد تا  در دوره شش ساله پیش رو، خدمت‌گذار مردم روسیه باشد.

پس از این مراسم توپ‌های ارتش در محوطه بیرونی کرملین به نشانه شروع دور جدید ریاست‌جمهوری روسیه شلیک کردند و پوتین با حضور در محوطه کرملین از  منتخبین دسته‌های نظامی سان دید.

شاید بسیاری ندانند که رئیس‌جمهوری روسیه بیشترین وقت خود در شبانه‌روز را در مجموعه کاخ کرملین می‌گذراند. او در داخل کاخ کرملین دارای آپارتمانی لوکس و اختصاصی است که پس از پایان کار روزانه در آن زندگی و استراحت می‌کند.

به گزارش ایسنا، مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری روسیه این بار ۵۳ دقیقه به طول انجامید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار