کد خبر: ۶۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
مدیر فناوری اطلاعات بانک مسکن با اشاره به اینکه راه اندازی پیام رسان سازمانی در دستور کار بانک قرار دارد گفت: امکان سنجی این طرح در دستور کار قرار گرفته است.
راه اندازی پیام رسان داخلی بانک مسکن برای اطلاع رسانی به مشتریان

مهندس ساسان شیردل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن -هیبنا، با اشاره به فراهم کردن زیرساخت‌های فنی برای فعالیت امن و اطلاع رسانی خدمات بانک در بستر پیام رسان‌های داخلی، گفت: یکسری سیاست‌های بالادستی و یکسری سیاست‌های داخلی در حوزه استفاده از پیام رسان های بومی تبیین شده است.
وی با بیان اینکه بانک مسکن خود را ملزم می داند تا در چارچوب قوانین و سیاست های بالادست در این حوزه فعالیت کند ادامه داد: پیام رسان‌ها در انواع مختلف بومی، غیربومی و سازمانی وجود دارند که پیام رسان های خارجی از نفوذ بیشتری در جامعه برخوردار بودند.
مدیر فناوری اطلاعات بانک مسکن ادامه داد: بعد از توقف فعالیت پیام رسان خارجی تلگرام، به تدریج پیام رسان های بومی راه اندازی شدند؛ در عین حال یکسری پیام رسان های سازمانی متعلق به سازمان‌ها فعالیت خود را آغاز کردند.
مهندس شیردل با اشاره به اینکه بانک مسکن پیش¬تر و تا قبل از مسدودسازی تلگرام، از طریق پیام رسان‌ تلگرام نسبت به ارائه خدمات و محصولات خود می پرداخت گفت: بنا به سیاست های اتخاذ شده و فیلتر شدن این پیام رسان، بانک مسکن فعالیت اطلاع رسانی خود را در تلگرام متوقف کرد و خدمات این بانک از طریق پیام رسان های داخلی از طریق اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی بانک به مردم ارائه می شود.
وی با تاکید بر اینکه با توقف فعالیت ‌های اطلاع رسانی بانک مسکن در پیام رسان تلگرام و انتقال آن به پیام رسان های داخلی در روند ارائه اطلاع رسانی خدمات بانک تغییری ایجاد نشده است گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از پیام رسان های داخلی فعالیت می کنند که بانک مسکن هم بنا به وظیفه سازمانی خود با توجه به موضوع امنیت اطلاعات فعالیت خود را در این بستر ارتباطی ادامه می دهد.
مدیر فناوری اطلاعات بانک مسکن افزود: بخش فناوری اطلاعات در بانک مسکن علاوه بر پشتیبانی فنی و آماده کردن زیرساخت، در حوزه امنیت اطلاعات و داده ها نیز به عنوان ناظر کنترل های لازم را انجام می دهد.
مهندس شیردل با تاکید بر اینکه «امنیت» یکی از شاخص های مهم در استفاده سازمان ها از پیام رسان ها است گفت: طبیعتا روابط عمومی بانک مسکن در حوزه اطلاع رسانی به مشتریان از بستر پیام رسان های داخلی استفاده خواهد کرد، کما اینکه فعالیت بانک در برخی از پیام رسانه های داخلی آغاز شده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بانک مسکن نسبت به راه اندازی پیام رسان سازمانی اقدام می کند یا خیر گفت: این موضوع به عنوان یکی از طرح های بخش فناوری اطلاعات در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه امکان سنجی راه اندازی پیام رسان داخلی بانک مسکن در حال انجام است.
مدیر فناوری اطلاعات بانک مسکن تاکید کرد: بانک مسکن در این زمینه به دلیل اهمیت مسائل امنیت اطلاعات و داده ها تلاش می کند با در نظر گرفتن تمام ابعاد بررسی های لازم را انجام دهد.
مهندس شیردل گفت: به هر حال امکان سنجی های لازم صورت گرفته است و در زمان پیاده سازی پیام رسان داخلی بعد از جمع بندی های لازم اطلاع رسانی خواهد شد.
وی تاکید کرد: بانک مسکن با جمعیت دست کم 20 میلیونی مشتریان خود در سطح کشور باید ملاحظات و تمام جوانب را در نظر بگیرد تا با یک اطمینان در فرصت مناسب نسبت به راه اندازی پیام رسان داخلی امن اقدام کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: