کد خبر: ۶۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
رییس جمهوری با قدردانی از همه بانک‌هایی که در زمینه حمایت از تولید، کمک می‌کنند، اظهار داشت: بانک‌ها در کشور ما ستون فقرات توسعه اقتصادی هستند.
بانک‌ها در کشور ما ستون فقرات توسعه اقتصادی هستند

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک ملت، دکتر حسن روحانی در نشست شورای اداری و توسعه خراسان رضوی، افزود: در مورد بانک‌ها موقعی که خودم هم صحبت می‌کنم بیشتر نیمه خالی لیوان را می‌بینم و انتقاد مطرح می‌کنم، اما خدمات اینها را نباید فراموش کنیم، بانک‌ها در کشور ما ستون فقرات توسعه اقتصادی هستند.
وی با بیان این نکته که بدون بانک ها نمی توانیم توسعه اقتصادی داشته باشیم، تاکید کرد: جذب سرمایه خارجی و داخلی بدون بانک امکان‌پذیر نیست و امیدوارم با تلاش بانک‌ها و صندوق توسعه ملی، کارهای عظیمی را که بر دوش ما است انجام دهیم.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در سخنانی گفت: دکتر روحانی شعار رفع فقر داد و منصفانه در جوار بارگاه مطهر علی بن موسی الرضا اعلام می کنم که ایشان به این شعار خود پایبند بوده و عمل کرده اند.
پرویز فتاح افزود: نمایندگان مجلس با تصویب تبصره ۱۴ و گنجاندن آن در بودجه که با اجرای ۱۰۰درصدی از سوی دولت تدبیر و امید همراه بود موجب کار مهمی در این زمینه شدند.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: در نتیجه اجرای این تبصره، دریافتی مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی دست کم سه تا چهار و نیم برابر شد که دعای آنها برای دولت، نظام و مقام معظم رهبری می تواند بسیار موثر باشد.
فتاح تاکید کرد: دولت به این هم کفایت نکرد و در هماهنگی با مجلس با تبصره ۱۶ نیز ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان وام اشتغال اختصاص داد که بانک ها در اقدامی تحسین برانگیز ۹۰ درصد آن را در قالب ۱۰۲ هزار فقره وام خرد پرداخت کردند.
وی گفت: سهم خراسان رضوی از وام مذکور، ۷ هزار و ۷۵۰ فقره بود که ۹۵ درصد آن محقق شد و از این لحاظ عملکرد بانک های این استان بهتر از میانگین کشوری بود.
فتاح اظهار داشت: بودجه سال های گذشته کمیته امداد با عنایت دولت تقریبا به صورت ۱۰۰ درصدی تامین شد و ما پارسال توانستیم ۱۵ درصد جامعه زیر پوشش را توانمندسازی و از پوشش این نهاد خارج سازیم که قصد داریم با حمایت دولت این روال منطقی را ادامه دهیم.
وی گفت: تصمیمات خوبی مبنی بر تخصیص بودجه صندوق توسعه ملی به این حوزه گرفته شده که امیدواریم دولت این خبر خوش را هر چه زودتر به مردم بدهد.
گفتنی است دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد بانک ملت نیز در سفر رییس جمهور به خراسان رضوی و افتتاح چند پروژه عمرانی، وی را همراهی کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: