کد خبر: ۶۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
مدیرکل اداره مبارزه با پولشویی، تامین مالی و تطبیق بانک توسعه صادرات دقت، پایش، کنترل و آموزش را از اصول سیاست‌ مبارزه‌ با‌پولشویی‌و‌تامین‌مالی‌تروریسم‌توصیف‌کرد.
توصیف اصول سیاست مبارزه با پولشویی در بانک توسعه صادرات

مدیرکل اداره مبارزه با پولشویی، تامین مالی و تطبیق بانک توسعه صادرات دقت، پایش، کنترل و آموزش را از اصول سیاست این اداره برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم توصیف کرد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، آقای محمدحسن حاجیان با اعلام این مطلب افزود: با عنایت به قوانین مبارزه با پولشویی (مصوب سال 1386) و تامین مالی تروریسم (مصوب 1394) و آیین‌نامه‌های اجرایی آنها و بخشنامه‌های بانک مرکزی، بانک توسعه صادرات سیاست‌های خود برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم و منشور تطبیق و مدیریت ریسک تطبیق تدوین نموده‌است.
وی در تشریح سیاست‌های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم گفت: اعمال دقت ویژه در شناسایی تمام مشتریان جدید و مشتریان فعلی بانک بر اساس رویکرد ریسک محور، توجه ویژه در برقراری روابط کارگزاری، انجام پایش‌ مستمر بر اساس رویکرد ریسک محور، نگهداری مدارک و سوابق معاملات ، آموزش، پایش و کنترل مستمر ، گزارش به مقامات ذیصلاح و ارزیابی و بهبود کنترل‌های داخلی به منظور کاهش ریسک‌های این حوزه از جمله این سیاست ها به شمار می رود.
حاجیان تطبیق مقرراتی را شامل قوانین و مقررات داخلی و مقررات و استانداردهای بین‌المللی و منطقه‌ای به فراخور محل فعالیت بانک است، دانست و گفت: در بخش تطبیق اخلاقی کارکنان بانک علاوه بر رعایت قوانین و مقررات لازم‌الاجرا، خود را پایبند به رعایت منشور اخلاقی کارکنان نیز می‌دانند.
به گفته حاجیان، گروه ویژه اقدام مالی(FATF)، گروه ولفسبرگ (Wolfsberg) و کمیته نظارت بانکی بازل مهمترین مراجع صدور استانداردهای پذیرفته شده بین‌المللی برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم هستند.
مهمترین اسناد منتشره مراجع یاد شده، توصیه‌های گروه ویژه اقدام مالی، گزارش عوامل ریسک مربوط به پولشویی عواید حاصل از فساد، تطبیق و کارکرد آن در بانک‌ها، بررسی چگونگی پیاده‌سازی تطبیق در بانک‌ها، اصول حاکمیت شرکتی برای بانک‌ها، مدیریت موثرریسک‌های پولشویی و تامین مالی تروریسم و استانداردهای گروه ولفسبرگ است.

نام:
ایمیل:
* نظر: