کد خبر: ۶۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
واکنش بازار به برجام از نگاه عضو هیات رئیسه اتحادیه فروشندگان طلا؛
عضو هیات رئیسه اتحادیه فروشندگان طلا گفت: اگرچه شب گذشته پس از خروج آمریکا از برجام برای ساعاتی بازار طلا با نوسانات قیمت مواجه شد اما در حال حاضر شرایط با روز گذشته تفاوت چندانی ندارد و شوک قیمتی به طلا وارد نشده است.
طلا گران نمی‌شود
عضو هیات رئیسه اتحادیه فروشندگان طلا گفت: اگرچه شب گذشته پس از خروج آمریکا از برجام برای ساعاتی بازار طلا با نوسانات قیمت مواجه شد اما در حال حاضر شرایط با روز گذشته تفاوت چندانی ندارد و شوک قیمتی به طلا وارد نشده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده افزایش قیمت نداشته باشیم.

محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: شب گذشته پس از خروج آمریکا از برجام برای مدتی قیمت طلا به ویژه در فضای مجازی نوساناتی داشت و نوعی شوک قیمتی مشاهده شد اما از صبح امروز این التهابات برطرف شده و فضا به سمت دیروز می‌رود.

وی با بیان اینکه تا این ساعت قیمت طلا با روز گذشته اختلاف چندانی ندارد، گفت: البته هنوز داد و ستدهای بازار آغاز نشده است.

کشتی‌آرای همچنین به پیش‌بینی‌هایی که مبنی بر تاثیر بازار طلا از وضعیت برجام وجود داشت، اشاره کرد و افزود: فعلا بازار طلا در شرایط عادی است و حتی پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آینده با نوعی ثبات قیمت مواجه شویم و قیمت‌ها بالاتر از حد فعلی نرود.

عضو هیات رئیسه اتحادیه فروشندگان طلا گفت: بی‌شک تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده نیز عاملی مثبت در کنترل بازار و کاهش قیمت‌ها خواهد بود.

وی در پاسخ به این سئوال که کاهش قیمت طلای جهانی تاثیر خاصی در بازار ایران نداشته نیز توضیح داد: این کاهش قیمت آنگونه نیست که تاثیر خاصی روی بازار داشته باشد اما برای مشخص شدن سمت و سوی دقیق بازار طلا نیاز به گذشت چند ساعت زمان وجود دارد تا داد و ستدهای بازار آغاز شود.

امروز (چهارشنبه) اولین روز توزیع سکه‌های پیش فروش شده است. با اینکه ثبت نام سکه‌های با سررسید یک‌ماهه از ۲۶ فروردین شروع شد و تا یک هفته دیگه زمان سررسید آن است، اما قرار شد تا حدود یک هفته زودتر توزیع شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار