کد خبر: ۶۰۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
پانزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ISSA) با تمرکز بر نقش موثر تکنولوژی های نوین مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در اقتصاد دیجیتالی و ارائه مطلوب خدمات در سازمان های تامین اجتماعی، با حضور بیش از ٣٥٠ نفر از مدیران ارشد فناوری اطلاعات، از ٩٠ کشور عضو ایسا در مراکش، برگزار شد.
حضور سازمان تامین اجتماعی در پانزدهمین کنفرانس فناوری اطلاعات و ارتباطات ISSA

حضور سازمان تامین اجتماعی در پانزدهمین کنفرانس فناوری اطلاعات و ارتباطات ISSA
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهندس علی معیری مدیرکل دفتر راهبری سیستم های تامین اجتماعی درخصوص این کنفرانس اظهار داشت: باتوجه به اقدامات موفق انجام شده در تامین راه حل های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین رشد قابل توجه در سرویس های الکترونیکی ارائه شده به بیمه شدگان تامین اجتماعی، این سازمان به عنوان یکی از ٢٠ ارائه کننده گزارش در پنل های تخصصی همایش انتخاب شد.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی ایران به عنوان سرویس دهنده در دو حوزه پراهمیت بیمه ای و درمانی، با تدوین برنامه راهبردی و سیاستگذاریهای مناسب به منظور تأمین آسایش و رفاه اجتماعی برای مخاطبین، سرویسهای الکترونیکی را در کانال های متنوع  و با هدف کاهش مراجعات حضوری در دسترس مخاطبین قرار داده است.

معیری اضافه کرد: همچنین با ایجاد مکانیزم های ارتباطی، علاوه بر تبادل مکانیزه داده ها و اطلاعات با سایر وزارتخانه ها و سازمانها نظیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان فناوری اطلاعات، بانک رفاه، سازمان نظام پزشکی، پست، سازمان های ثبت احوال، اسناد و املاک کشور، کاهش هزینه‌های عملیاتی را همراه داشته است.
وی افزود: در رسیدن به سرویس های الکترونیکی، شاخص هایی همچون پویایی، سرعت، کاهش هزینه و بهره وری مدنظر قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر راهبری سیستم های تامین اجتماعی اظهار داشت: در راه دستیابی به تامین اجتماعی الکترونیک، ابتدا با تأمین زیرساخت‌های شبکه و ارتباطی مبتنی بر فیبرنوری و امواج رادیویی و سپس با گسترش مرکز داده اصلی و ثانویه، تجمیع و تحلیل داده های جمع آوری شده و ایجاد سامانه های نرم افزاری یکپارچه و هوشمند، با استفاده از توان و پتانسیل نیروهای کارآمد حوزه فناوری اطلاعات، گام بزرگی در  سازمان برداشته شده است.
معیری ادامه داد: برقراری امنیت و تبادل اطلاعات با سایر ارگانها و سازمانها به صورت برخط جهت ارائه سرویس های الکترونیکی به مخاطبین، از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این مسیر به نتایج خوبی دست یافته ایم.
گفتنی است؛ در پنل پانزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ISSA) که به ریاست مهندس علی معیری تشکیل شد، بهینه روشها و تجارب موفق کشورهای مختلف در حوزه سرویس گرایی مورد بررسی قرار گرفت و سازمان تامین اجتماعی ایران، به گزارش عملکرد در حوزه فناوری اطلاعات از جمله توسعه و بهره گیری از زیر ساخت های مخابراتی، ارائه پروژه های بیمه ای همچون آرشیو متمرکز اسناد و مدارک بیمهای با امکانات دسترسی متمرکز به پرونده ها در سطح کشور، ارائه متمرکز سرویس تعهدات کوتاه مدت شامل؛ کمک هزینه کفن و دفن، ازدواج، اروتز و پروتز، سفر، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، پرداخت.
همچنین گسترش پیاده سازی سرویس‌های هوشمند، کاربردهای اینترنت اشیاء، ایجاد زیرساختهای ابری، ایجاد معماری کلان-داده و استفاده از قابلیت های نسل‌های چهارم و پنجم سرویس های موبایلی در راستای توسعه و بهبود سرویس های الکترونیکی بیمه ای و درمانی به عنوان برنامه های آتی این سازمان، مورد تاکید قرار گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: