کد خبر: ۶۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
مدیرعامل بیمه آرمان عنوان کرد:
چندی پیش رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص عقب نشینی اروپایی‌ها نسبت به خرید سهام بیمه‌های ایرانی به دلیل مواضع ترامپ گفته بود که مذاکراتی با چین، هند و روسیه آغاز شده است. بنابراین با خروج آمریکا از برجام مشکلی در صنعت بیمه و روابط بین المللی ما به وجود نخواهد آمد.
عدم تعاملات بین المللی، در بلند مدت به صنعت بیمه آسیب می زند

همتی معتقد است که صنعت بیمه ایران ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه همکاری بین شرکت‌ها و نهادهای اقتصادی اروپایی دارد و ظرف دو سال گذشته مذاکرات نزدیکی را با سران بیمه‌های اصلی و تعیین کننده اروپا داشته و امیدواریم این مذاکرات ما را به نتایج بهتری برساند.
به گفته همتی در حال حاضر مذاکرات خوبی با اروپایی ها داریم تا پس از برجام، از ظرفیت شرکت های اروپایی برای توسعه پوشش های بیمه ای استفاده  کنیم؛ در این  زمینه اقداماتی آغاز شده است که البته برای ما بسیار ضروری بوده و حوزه کشتیرانی و نفتکش را شامل می‌شود. صنعت بیمه با تمهیداتی که دارد، این اطمینان را می دهد که با خروج آمریکا از برجام هیچ مجموعه ای در کشور بدون پوشش باقی نماند.
 "علیرضا بیانیان” مدیرعامل بیمه آرمان و از مدیران ارشد صنعت بیمه در گفتگوی کوتاهی دیدگاههای خود را در این زمینه مطرح کرده که در ادامه می خوانید:
 مدیرعامل بیمه آرمان با اشاره به تصمیم نهایی ترامپ درخصوص برجام گفت: با خروج امریکا از برجام کشورهای اروپایی نمی‌توانند برخلاف آن تصمیم بگیرند اما می‌توانند با گذاشتن شروطی برای ایران به همکاری خود ادامه داده و درصورت عدم رعایت، همکاری خود با ایران را خاتمه دهند.
بیانیان با اشاره به فعالیت های بیمه ای در  زمان تحریم ها افزود: صنعت بیمه تا حدودی در زمان تحریم توانست با همکاری مردم و با حفظ پرتفوی به فعالیت خود ادامه دهد؛ این در حالی است که تحریم‌ها علیه ایران، در بلند مدت به فعالیت های بیمه گری ما آسیب خواهد زد.
صنعت بیمه نیازمند بازار اتکایی جهانی است
مدیرعامل بیمه آرمان گفت: صنعت بیمه به تنهایی مقاومت بالایی ندارد و نیازمند بازار اتکایی جهانی است و عدم روابط و تعاملات بین المللی در بلند مدت به صنعت بیمه آسیب خواهد زد.
وی با اشاره به نقش بیمه مرکزی در تعامل شرکت‌های بیمه با دنیا، خاطرنشان کرد: بیمه مرکزی با ایجاد صندوق‌هایی نشان داد که توانایی پوشش زیان‌ها و خطرات بزرگ را دارد. به عنوان مثال؛ در حوادثی مانند پالایشگاه، پتروشیمی و زلزله های اخیر توانست خسارات را پوشش دهد.
بیانیان ادامه داد: بیمه مرکزی می تواند با کشورهای مختلف  قراردادهای اتکایی منعقد کرده و با فراهم کردن شرایط برای شرکت‌های بیمه اجازه فعالیت با سایر کشورها را به آنها بدهد؛ در غیر این صورت با وجود تحریم علیه ایران نمی‌توانیم فعالیت اتکایی انجام دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: