کد خبر: ۶۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
خروج ارز‏، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی‌نام همراه مسافر مجموعاً تا سقف مبلغ پنج هزار (5.000) یورو یا معادل آن به سایر ارزها از مرزهای هوایی و تا سقف مبلغ دو هزار (2.000) یورو یا معادل آن به سایر ارزها از مرزهای زمینی، ریلی و دریایی مجاز است.
ضوابط ورود و خروج ارز مسافری به روزرسانی شد


به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  روابط عمومی بانک مرکزی خروج ارز‏‏‏‏‏‏‏، اسناد بانکی و اوراق بهادار بي‌نام مجموعاً مازاد بر مبلغ پنج هزار (5.000) یورو یا معادل آن به سایر ارزها براي مرزهای هوایی و مبلغ دو هزار (2.000) یورو یا معادل آن به سایر ارزها براي مرزهای زمینی، ریلی و دریایی توسط هر مسافر به خارج از کشور، منوط به اظهار آن در زمان ورود به کشور و مشروط به ارائه رسيد چاپي حاوي کد رهگيري صادره از سوي باجه بانک ملي ايران و تا سقف مبلغ مندرج در رسيد مزبور در مبادی خروجی به گمرک جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

همچنین براساس ضوابط جدید ورود ارز به صورت اسکناس به کشور مجاز بوده و برای مبالغ تا 5 هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها الزامی به اظهار آن به گمرک وجود ندارد. در صورت ورود ارز به صورت اسکناس به کشور بیش از مبلغ فوق، بانک های کشور مجاز به پذیرش آن به صورت سپرده می باشند و در صورت درخواست سپرده گذار، عین آن به همراه سود مربوطه به صورت ارزی به وی پرداخت خواهد شد.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: