کد خبر: ۶۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
کارخانه سیمان غرب آسیا هفته گذشته بطور رسمی با حضور رئیس جمهور و مسئولان استان خراسان رضوی بطور رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
بهره برداری از کارخانه سیمان غرب آسیا با مشارکت بانک ایران زمین

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، در این مراسم دکتر حسن روحانی رییس جمهوری از تلاش نظام بانکی کشور در راه اندازی واحدهای تولیدی قدردانی و بیان کرد: من همیشه نیمه خالی لیوان را نگاه میکنم اما نباید از خدماتی که ارائه میشود بگذریم. بانکها ستون توسعه اقتصادی هستند و توسعه اقتصادی و جذب سرمایه داخلی و خارجی بدون بانک میسر نیست.
در همین مراسم شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به اشتغالزایی که کارخانه سیمان غرب آسیا برای این منطقه دارد، بیان داشت: کارخانه سیمان غرب آسیا با سرمایه گذاری بانک ایران زمین ظرفیت تولید سالانه یک و نیم میلیون تن کلینکر را دارد و جدا از ظرفیت بالای کارخانه درتولید سیمان، بهره برداری از این طرح می‌تواند کمک شایانی به رشد اشتغال در منطقه داشته باشد.
بخشی عمده از سرمایه‌گذاری این پروژه توسط بانک ایران زمین و بخشی دیگر با همکاری  بانک صنعت و معدن انجام شده است. این کارخانه تولید آزمایشی خود را از سال گذشته شروع کرده و محصولاتش به  کشورهای منطقه صادر شده است.
لازم به ذکر است با راه اندازی کارخانه سیمان غرب آسیا هزار و ۸۰۰ تن به ظرفیت تولید سیمان کشور افزوده شده و براي 424 نفر اشتغال مستقيم ايجاد خواهد شد واين امرتاثير به سزايي در فعالسازي فضاي كسب و كاراستان خواهد داشت.
شهرستان تربت جام در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: