کد خبر: ۶۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
سرکنسولگری ایران به خریداران هشدار داد
آگهي‌هاي جذاب فروش ملک در کشورهاي همسايه به ويژه دبی و ترکيه هرروزه به تعداد خريداران اين املاک اضافه مي‌کند و دلالان با وعده‌هاي غيرواقعي، ايرانيان را به اين بازارها مي‌کشانند. اما ...
دبی و ترکیه؛ بازار داغ کلاهبرداران املاک
چندسالي است که بازار خريد و فروش مسکن در کشورهاي همسايه ايران داغ شده و آگهي‌هاي جذاب خريد آپارتمان‌هاي لوکس، سرمايه گذاران و علاقه مندان را به خريد اين آپارتمان‌ها ترغيب مي‌کند؛ وعده هاي رنگارنگي که صحت آنها چندان مشخص نيست و مي‌تواند به قيمت از دست رفتن سرمايه افراد تمام شود.
آگهي‌هاي جذاب خريد آپارتمان، از زمان رونق دبي در همسايگي ايران شروع شد، به طوري که مشاوران املاک با جلب اعتماد سرمايه گذاران ايراني اقدام به فروش آپارتمان به آنها کردند و از اين محل، سرمايه بسيار زيادي را هم به دست آوردند.
هر چند رونق خريد و فروش در دبي طولي نينجاميد و با بحران اقتصادي اروپا، رکود دامن گير اقتصاد اين کشور و به خصوص بخش املاک شد. در اين ميان سرمايه گذاراني که در اين بازار سرمايه گذاري کرده بودند به شدت زيان ديدند و تعداد زيادي از بنگاه‌هاي املاک در اين شيخ نشين تعطيل شدند.
پس از اينکه مشاوران املاک بازار دبي را مناسب سرمايه گذاري نديدند، وارد بازار ديگر کشورها شدند و امروزه کشور ترکيه، از سوي اين دلالان، بهشت سرمايه گذاري معرفي شده و با استفاده از چهره‌هاي سرشناس ايراني، بازهم سرمايه گذاران را ترغيب به خريد ملک در ترکيه مي‌کنند.
در اين ميان، برخي از دلالان فروش مسکن وعده اقامت در صورت خريد ملک را مي‌دهند؛ ادعايي که جنبه واقعيت ندارد و تاکنون ايرانيان نتوانسته‌اند با خريد ملک در اين کشور، اقامت دائمي را دريافت کنند. اين آگهي‌هاي پررنگ و لعاب نه تنها در شبکه‌هاي ماهواره‌اي بلکه در سايت‌هاي اينترنتي هم خودنمايي مي‌کند. در واقع برخي از اين دلالان با راه‌اندازي سايت‌هاي اينترنتي سعي در ايجاد ارتباط مستقيم با خريداران دارند تا بتوانند آنها ترغيب به خريد ملک کنند.
بنابراين به نظر مي رسد شرايط اقتصادي، رکود بازار مسکن در کشور و تبليغات پر سر و صداي دلالان املاک در کشورهاي همسايه توانسته سرمايه گذاران زيادي را به اين کشورها بکشاند، ضمن آنکه نبود آگاهي کافي از قوانين خريد و فروش ملک، شرايط اقامت و  نداشتن شناخت از بازارهاي اقتصادي کشورها مي تواند مشکلات زيادي را براي عمده اين خريداران ايجاد کند؛ خريداراني که بخش زيادي از آنها سرمايه دار نيستند و با فروش دارايي هاي خود در ايران، اقدام به خريد اين املاک مي‌کنند.
حالا و با رونق دوباره تبلیغات برای خرید ملک در دبی، سرکنسولگری ایران در دبی در اطلاعیه‌ای خطاب به خریداران ایرانی املاک در این منطقه تاکید کرد: خرید املاک در دبی به هیچ وجه موجب اعطای اقامت طولانی مدت در این منطقه نخواهد شد.
به گزارش تجارت آنلاین، متن این اطلاعیه به شرح زیر است: سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی و امارتهای شمالی ضمن یادآوری تجربیات سالهای گذشته و ضرر و زیان‌های وارده به پاره‌ای از هموطنان که اقدام به خرید ملک در امارات نموده‌، توصیه می‌نماید، قبل از هر اقدامی در این زمینه به نکات زیر توجه نمایند:
1- خرید املاک در دبی به هیچ وجه موجب اعطای اقامت طولانی مدت  نخواهد شد.
2- قبل از هرگونه اقدام به نحو مقتضی از جمله مشورت با کارشناسان معتبر املاک، از صلاحیت و اعتبار شرکت طرف قرارداد اطمینان حاصل کنید.
3- با مشاوران حقوقی در زمینه انعقاد و امضاء هرگونه قراردادی تبادل نظر به عمل آورند. زیرا قراردادهای خرید ملک در امارات به گونهای تنظیم میشوند که تنها در صورت عدم پرداخت یک یا دو قسط موجب از بین رفتن همه سرمایه خواهد شد بدون آنکه حتی یک متر از ملک مورد نظر به خریدار تعلق گیرد.
4- از بخش‌ کنسولی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی راهنمایی‌های لازم اخذ شود.
خاطر نشان میشود  در سالهای گذشته تعداد زیادی از هموطنان ایرانی با خرید املاک در دبی، شارجه، عجمان و یا سایر امارتها در دام کلاهبرداران قرار گرفته و باعث وارد آمدن خسارتهای میلیارد درهمی به آنان شده است.
هم میهنان گرامی توجه داشته باشند که تبلیغات همواره وجود داشته و شرکتهای فعال در این زمینه صرفا به دنبال جذب سرمایه بوده و هیچ‌گاه در خصوص مشکلات و پیچیدگی‌های دریافت روادید اقامت در امارات بویژه در شرایط کنونی سخنی به میان نمیآورند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار