کد خبر: ۶۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر بهداشت؛
اولین کارخانه تولید انبوه فرآورده های سلولی منطقه با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر بهداشت، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.
اولین کارخانه تولید انبوه فرآورده های سلولی منطقه به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تجارت آنلاین، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مراسم بهره برداری از اولین کارخانه تولید انبوه فرآورده های سلولی که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: بهره برداری از این کارخانه سندی بر توانایی کشور و اتکا به جوانان و نخبگان است.

وی با تاکید بر اینکه در عمده مولفه های حکومتی در بهترین وضعیت قرار داریم و بی جهت یاس را در مردم ایجاد می کنیم، افزود: بگو مگوهایی که در جریانات سیاسی اتفاق می افتد، بیشتر شوخی است و برخی را مضطرب می کند البته ممکن است دشمنان ان را جدی بگیرند.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به آمار بانک جهانی در سال۵۶ در زمینه فقر در کشورمان، گفت: در سال ۵۶ حدود ۳۰ میلیون جمعیت داشتیم و ۵ میلیون بشکه نفت هم می فروختیم، براساس گزارش بانک جهانی آن زمان ۴۶ درصد مردم ایران زیر خط فقر مطلق بوده اند. 

وی تصریح کرد: براساس گزارش بانک جهانی در سال ۹۳ با ۸۰ میلیون نفر  جمعیت و فروش روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت، ۹ و نیم درصد جمعیت کشور زیر خط فقری هستند؛ یعنی زمانی که ۳۰ میلیون جمعیت داشتیم نزدیک ۱۴ میلیون نفر زیر خط فقر و اکنون که ۸۰ میلیون هستیم حدود ۷ و نیم میلیون زیر خط فقر داریم.
مخبر با تاکید بر اینکه کشور پتانسیل های زیادی دارد و نباید موج منفی به مردم بدهیم گفت: برای حل معضلات کشور از جمله بیکاری فقط یکی از نعمات و پتانسیل های بزرگ کشور کافی است و شرطی تحقق این امر شکل گیری  نهضتی مبتنی بر انسجام ملی در کشور است.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به برخی پتانسیل های کشور، یادآور شد: ۲۷۰۰ کیلومتر به دریا دسترسی داریم؛ ۹۵ درصد زغفران دنیا در اختیار ماست و ۸ میلیارد دلار بازار زعفران در جهان گردش مالی دارد که سهم ما فقط ۵۰۰ میلیون دلار است.
وی گفت: در صنایع دستی به لحاظ تنوع رتبه اول را داریم و از نظر حجم تولید در جایگاه هشتم هستیم؛ حدود ۳۰ میلیارد دلار هم گردش مالی این بازار است و ما فقط ۵۰۰ میلیون دلار استفاده می کنیم؛ کشورمان این همه نعمت دارد چرا باید در مردم برای ایجاد ۵ میلیون شغل اضطراب ایجاد کنیم.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ادامه داد: در تمام کشورهایی که به رشد خوبی در پیشرفت دست یافته اند، دو محور مشترک یعنی اتکا به شرکت های کوچک و دانش بنیان  وجود دارد.
وی تاکید کرد: در ستاد اجرایی فرمان امام از هیچ رانتی استفاده نکرده ایم در هیچ مناقصه ای هم با عنوان اینکه ما ستاد اجرایی هستیم، ورود نکردیم؛  هیچ حضوری هم در واگذاری های اصل ۴۴ غیر از یک مورد نداریم.
مخبر با تاکید بر اینکه در واگذاری های اصل ۴۴ حتی یک سهم خریداری نکرده ایم٬ افزود: تمامی فعالیت های این ستاد جنبه تاسیسی دارند و رویکردمان هم غیر ماندگاری بوده است؛ برای مثال در سال ۹۳ صد و چهار شرکت داشتیم در سال ۹۴ این تعداد را به ۸۵ شرکت در ۹۵ به ۶۵ شرکت و در ۹۶ به ۶۰ شرکت رساندیم، البته مسمم هستیم در سال ۹۷ این شرکت ها را به ۵۰ عدد کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه در تمامی فعالیت ها بهتر از بخش خصوصی مالیات را پرداخت کرده ایم٬ ادامه داد: براساس اظهارات مسئول مالیات کشور یکی از بهترین دستگاهها در مورد پرداخت مالیات، ستاد اجرایی است.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در برخی از فعالیت ها از جمله ساخت و سازها هم براساس قانون می توانستیم هزینه ها را به حساب مالیات ها بگذاریم و دیگر مالیاتی ندهیم اما اینکار را نکردیم.
وی تاکید کرد: با بخش خصوصی هیچ رقابتی نداریم، آمادگی کامل داریم تا در همه فعالیت هایمان هر بخش خصوصی که خواهان  آن فعالیت است، آن را واگذار کنیم.
مخبر با تاکید بر اینکه با دولت هم رقابتی نداریم و بهترین رابطه را با دولت داریم، اظهار کرد: از ۵ پروژه ای که با کمک آقای جهانگیری مسایل آن  در شورای اقتصاد حل شده است، ال سی چهار موردش باز شده و آن یک مورد هم با یاری خداوند تا پایان خرداد حل می شود.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام تاکید کرد: هر بخش خصوصی که این ۵ پروژه را می خواهد،  آمادگی داریم تا از یک درصد تا ۱۰۰ درصد آن را واگذار کنیم؛ ما در این ستاد به دنبال نام و کار اقتصادی نیستیم.
وی با تاکید بر اینکه در ستاد اجرایی چارچوبی را برای خودمان تعیین کردیم، افزود: براساس این چارچوب باید فعالیت هایمان در محدوده اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و اشتغال زایی باشد و تا کنون بیش از ۴۵۰ هزار فرصت شغلی به ویژه در مناطق محروم ایجاد کرده ایم.
مخبر با اشاره به استفاده از ظرفیت های جوانان در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اضافه کرد: بیش از ۲۵۰ جوان تحصیل کرده دارای مدرک دکتری زیر سال در ستاد اجرایی مشغول به فعالیت هستند و هیچ کاری نبوده که اراده کنیم و نتوانیم آن را انجام بدهیم.
 رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: کشور ما توانمندی های زیادی دارد و یک رییس جمهور غداره بند نباید فکر کند، می تواند برایمان مشکلی ایجاد کند.


* با عقد قرارداد مشترک برای تولید انبوه سلول با مصارف بالینی بین شرکت دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان سرمایه گذار و پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی به عنوان دارنده دانش فنی، شرکت سل تک فارمد به عنوان اولین شرکت دانش بنیان در حوزه تولید صنعتی محصولات و فرآورده های سلولی در بهمن ماه سال 92 تاسیس شد.
 از اهداف تاسیس این شرکت می توان به تولید انبوه سلول، تجاری سازی محصولات سلولی، ژن درمانی و مهندسی بافت، همکاری با مراکز و موسسات پژوهشی و تحقیقاتی برای توسعه محصولات جدید و حرکت به سوی صادرات فناوری اشاره کرد.
 در حال حاضر این مجموعه با ساخت اولین کارخانه تولید انبوه سلول با ظرفیت 4500 محصول سلولی خودی (اتولوگ) توانسته گام مهمی را در توسعه و تجاری سازی پزشکی بازساختی و سلول درمانی در کشور بردارد.
 کارخانه تولیدی سل تک فارمد در فضایی بالغ بر 1300 متر مربع در شرکت دارویی تولید دارو واقع شده که شامل پنج خط تولید مجزا، آزمایشگاه های کنترل کیفی، انبارهای دارویی، امکانات اتوماسیون و سرورهای کنترلی است.
 این کارخانه با داشتن بالاترین استانداردها بر اساس معیارهای آمریکا و اروپا، از نظر ظرفیت تولید در حال حاضر یکی از ده مرکز تولید محصولات سلولی در سطح جهان است و در صورت استفاده از فرآورده سلولی غیر خودی(آلوژن)، ظرفیت تولید این کارخانه به حداقل 50 هزار ویال سلولی در سال قابل افزایش است.

نام:
ایمیل:
* نظر: