کد خبر: ۶۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
پنجاه و یکمین شماره دو هفته‌نامه الکترونیک تازه‌های بیمه ایران و جهان توسط پژوهشکده بیمه انتشار یافت.


به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، معرفی خطرناک‌‌ترین ریسک های نوظهور در سال 2018 ، چالش‌های مقررات گذاری بیمه از طریق موبایل و چند توصیه مهم برای نمایندگان بیمه‌های بازرگانی را در پنجاه و یکمین شماره دو هفته‌نامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان می‌خوانیم. 
روابط عمومی پژوهشکده بیمه اعلام کرد: در تازه‌های بیمه نیمه اول اردیبهشت ماه ترکیبی از مهمترین رویدادهای جدید جهان بیمه همراه با تحلیل این اخبار با تاکید بر وضعیت متناظر آن در کشور در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.
در این شماره موضوع نوسانات سیاسی در جهان که منجر به انتشار نقشه‌های ریسک برای ریسک‌های سیاسی نظیر خشونت‌های سیاسی و تروریسم توسط شرکت بیمه‌ " ای او ان " بررسی شده است.
آمارها حاکی است رتبه‌بندی ریسک کشورها از رتبه 6 در سال گذشته به 17 افزایش یافته به نحوی که در سال میلادی جاری 40 درصد از کشورها در معرض ریسک تروریسم و خرابکاری، 60 درصد کشورها در معرض نا آرامی‌های داخلی و 33 درصد از آنها در معرض ریسک آشوب، جنگ یا کودتا قراردارند.
در بخش دیگری از مطالب این دو هفته‌نامه شاهد موضوع چالش تنظیم مقررات بیمه از طریق تلفن همراه و طرح مباحثی نظیر تحریک برای نوآوری توسط ناظران بیمه، شکل‌گیری همکاری‌های بین‌دشته‌ای در تنظیم مقررات و شیوه‌های تغییر فضای بیمه توسط فعالان نوپا هستیم.
طرح سه راهکار مهم برای دسترسی مناسب به مشتریان بیمه‌های بازرگانی از دیگر توصیه‌های است که برای نمایندگان شرکت‌های بیمه در این شماره از تازه‌های بیمه ایران و جهان ذکر شده است.
این نشریه ریسک‌های خطرناک نوظهور سال 2018 را برای علاقه‌مندان فهرست کرده‌است.در این فهرست موضوعاتی شامل ریسک‌هایی که همواره وجود داشته‌اند اما نوظهور بودن آنها مربوط به تجمیع یا ضریب ریسک است دیده می‌شود.
تجمیع ارزش بیمه‌نشده یا کم بیمه‌گی یکی از این ریسک‌های خطرناک است که در آن خسارت‌های ناشی از حوادث فاجعه‌بار در سال 2017 به 330 میلیارد دلار رسید در حالی‌که 60 درصد آن پوشش داده نشده بود.
تهدید زیرساخت‌های ناکارآمد و تجمیع ریسک‌های بیمه‌نشده از دیگر ریسک‌های نوظهور این فهرست قلمداد می‌شوند.
در این شماره بحران بیمه‌کشاورزی در روسیه نیز بررسی و در تحلیل آن به راهکارهای ارتقای بیمه کشاورزی در ایران نیز اشاره شده است.
گفتنی است این نشریه هر یک از اخبار درج شده را تحلیل می‌کندو با انطباق موضوع مورد بررسی با موضوعات داخلی صنعت بیمه در تلاش است تا راهکارها و پیشنهادات مناسب را ارائه نماید.


نام:
ایمیل:
* نظر: