کد خبر: ۶۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
بررسی وضعیت بانک مسکن در انتهای سال گذشته نشان می دهد که بانک مسکن از جهت فعالیت های ارزی و ارتباط کارگزاری در شرایط مطلوبی به سر می برد. همچنین این بانک شرایط را برای همکاری در سیستم یکپارچه ارزی فراهم کرده است.
همکاری بانک مسکن با بانک های خارجی در سطح موثر

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از بانک مسکن-هیبنا، در ماه های اخیر شرایط سیاسی و اقتصادی، به گونه ای بوده که تهدیدهایی در خصوص بازگشت برخی تحریم های ظالمانه از سوی آمریکا مشاهده می شود.

 اگر چه که مسوولان اقتصادی کشور برنامه های متنوعی را برای مقابله با این تهدیدات در نظر گرفته اند، اما در این شرایط بهره گیری از ذخایر ارزی مناسب و داشتن روابط کارگزاری یکی از مهمترین اولویت های هر نهاد اقتصادی محسوب می شود تا بتواند از عهده تعهدات خود برآید. 

بانک مسکن، به عنوان یکی از مهمترین بانک های کشور، به لحاظ وضعیت ارزی شرایط مناسبی را فرآهم کرده تا در صورت وجود برخی تنگناهای اعمالی و خارجی، بتواند وضعیت مناسبی را برای تبادلات مالی خود فرآهم آورد. 

همچنین بررسی ها نشان می دهد که با وجود تهدیدات و نبود شرایط مناسب برای روابط کارگزاری بین المللی، بانک مسکن در این روابط نیز سطح قابل قبولی دارد.
آخرین آمارهای عملکرد بانک مسکن در پایان سال قبل نشان می دهد که میزان مانده سپرده ارزی بانک مسکن نزد بانک های داخلی و خارجی بیش از 717 میلیون دلار بوده است. 

میزان حساب قرض الحسنه جاری ارزی این بانک در اسفند ماه سال قبل به بیش از یازده میلیون دلار رسیده است. دیگر آمارهای بانک مسکن در ماه انتهایی سال قبل حاکی از آن است که میزان حواله های ارزی وارده و حواله های ارزی خارجی بیش از 100 میلیون دلار بوده که نشان از فعال بودن جریان حواله ها در بانک مسکن دارد.

 مطابق آمارهای موجود در این گزارش تعداد حواله ها در اسفند ماه سال 96 حدود 350 فقره گزارش شده است. همچنین بررسی ها نشان می دهد که در اسفند ماه سال قبل تعداد پیام های سوئیفتی بانک مسکن به رقم حدود 1000 رسیده است. 

این موضوع نشان می دهد که فعالیت های بانک مسکن با دیگر بانک های خارجی در شرایط مطلوبی قرار دارد، این در حالی است که بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی و توسعه ای، بیشترین تمرکز خود را بر فعالیت های تامین مالی بخش مسکن در داخل کشور قرار داده است، اما آمارها گواه این مطلب است که سطح روابط بین المللی این بانک نیز قابل قبول بوده است.

علاوه بر این مورد، بانک مسکن به طور فعال در نظام یکپارچه ارزی کشور که با نام سامانه نیما شناخته می شود، همکاری قوی و بالقوه ای را با بانک مرکزی و دیگر نهادها برقرار کرده است و به عنوان یک بازیگر مهم در این سامانه ایفای نقش می کند.

 با رصد این آمار و گزارش ها می توان دریافت که بانک مسکن می تواند این اطمینان را به مشتریان خود دهد که با پیش بینی سناریوهای پیش رو، خود را برای شرایط آتی متناسب با تحولات بین اللملی در موضوع برجام آماده کرده است. 

به گفته مسوولان ارزی این بانک، متخصصان و کارکنان تمام آموزش های مرتبط با این سامانه را کسب کردند و شرایط لازم برای طی شدن گام های تکمیلی برای همکاری در سامانه نیما وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: