کد خبر: ۶۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
حضور بانوان در عرصه های گوناگون به خصوص حوزه های شغلی و اجتماعی همواره موجب رشد و توسعه جوامع مختلف به خصوص جامعه ایرانی شده است.
رشد و توسعه جوامع با حضور بانوان در حوزه های شغلی واجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، یکی از همایش هایی که درآن به تجلیل از بانوان نمونه در مشاغل مختلف پرداخته شده است همایش((چهره های نامی)) است.
در همایش ((چهره های نامی)) که با حضور بانوان فرهیخته، نمونه و فعال در مشاغل مختلف برگزار شده است از خانم(( هدیه وطنی)) به عنوان بانوی فعال و نمونه در زمینه طراحی و دوخت انواع لباس قدردانی شده است.
خانم هدیه وطنی 12 سال است که مشغول به کار طراحی لباس می باشد. البته رشته تحصیلی وی روانشناسی ودانشجوی مقطع دکترای روانشناسی عمومی است.
وی در مورد انتخابش می گوید: 12 سال است که در حوزه طراحی لباس فعالیت دارم. ولی واقعیت این است که لطف داوران بوده که من را انتخاب کرده اند ونمی توانم از خودم تعریفی داشته باشم. احساس می کنم نگاه داوران نسبت به کارهای من نگاه مثبتی بوده و شاید کارهای من را دوست داشتند.
هدیه وطنی در مورد مهمترین چالش و معضل این حوزه گفت: بزرگترین مشکلی که در کشور ما وجود دارد حق کپی رایت است که اصلا در ایران اجرا نمی شود. وطبیعتا آن اثر هنری که از طرف هنرمند خلق می شود هرکسی می تواند از روی آن کپی کند بدون اینکه محدودیت ومانعی داشته باشد.
و دیگر اینکه نمی شود مانع آدمهایی که در خارج از ایران خرید می کنند شد و حق انتخاب هر آدمی هست که چه لباسی با چه برندی و طراحی را بپوشد. ولی اینکه واردات بر کار طراحان لباس و مد تاثیر می گذارد باید به این نکته اشاره کرد که بدون تاثیر نیست ولی من فکر می کنم ما مخاطبان خاص خودمان را در کار طراحی و دوخت لباس داشته باشیم این مخاطبان خاص برای فعالان این حوزه همیشه ارزشمند و ماندگار هستند.
 شاید هم از من خرید کنند و هم از یک برند خارجی خرید کنند ولی نمی تواند به کار من لطمه ای بزند هر چند حمایت دولت از طراحان مد ولباس ایرانی موثر است که در ایران شاهد وقوع چنین اتفاقی نیستیم. 

وی در مرد صدور مجوز ادامه داد: به نظر من اعطای تعدادی از مجوزها به کسانی که در حوزه مدولباس فعالیت دارند در شرایط کنونی بسیار سخت شده است ودست وپای ما را بسته است.
این بانوی فعال طراح دوخت لباس در مورد طراحی اضافه کرد: به نظر من هنوز برای اینکه طراحان مد و لباس در کشور به جایگاه واقعی خود برسند باید تلاش ها و کوشش ها ویژه ای شود، بسیاری از آدمها اهمیت می دهند که چه چیزی بپوشند تا بهتر دیده شوند و احساس بهتری داشته باشند .آن آدمها دنبال این موضوع هستند که لباس مورد نظری که می پوشند برایشان طراحی شده باشد نه اینکه با اجبار بروند تعدادی کار آماده را انتخاب کنند و بپوشند.

وی در پایان گفت: امیدوارم هر ایرانی در هر شغلی که فعالیت می کند موفق باشد به خصوص طراحان لباس در ایران دوست دارم کارهای من و کسانی که زحمت می کشند همه دیده شود و به مرتبه شغلی بالا در کارشان برسند.

نام:
ایمیل:
* نظر: