کد خبر: ۶۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
معاون حقوقي و وصول مطالبات بانك مهر اقتصاد گفت: وصول مطالبات و کاهش ریسک اعتباری از اهم برنامه های بانک است که با توجه به روند کاهش مطالبات در بانک، می توانیم در آینده نزدیک شاهد دستاوردهای ارزشمندي باشیم.
وصول مطالبات از مهم ترین برنامه های بانک مهر اقتصاد است

 به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد شرق استان تهران، علیرضا چهره - معاون حقوقي و وصول مطالبات بانك - در بازدید از اداره امور شعب و مرکز وصول مطالبات شرق تهران با بیان اینکه بخش حقوقي و وصول مطالبات يكي از مهمترين اركان فعاليت هاي بانكي محسوب مي شود، اظهار داشت: کارکنان دواير حقوقی باید بر مفاهیم و اصطلاحات حقوقي و اقتصادي تسلط کافی داشته تا در تهیه و تدوین برنامه ها و رسیدگی به پرونده هاي مختلف نقش موثری ایفا کنند.
معاون حقوقی بانک خاطر نشان كرد: بهبود نمودارهاي رشد، افزایش بهره وری، سرعت بخشيدن به گردش پولي، پاسخگويي به مطالبات مشتريان، استفاده بهينه از منابع و بازگرداندن اعتبارات مالي به چرخه توليد بخشي از تاثيراتي است كه در صورت برخورداري از يك ساختار حقوقي مناسب براي وصول مطالبات، مي توان به آن دست پيدا كرد.
وی با بیان اینکه فرآيند پيگيري مطالبات بايد بر اساس قانون و در راستاي سياست گذاري هاي كلان بانك دنبال شود، ابراز داشت: باید ضمن آموزش مديران و كاركنان با تقويت نيروهاي کارشناسي شعب، نياز واقعي مشتريان مورد ارزيابي قرار گيرد.
چهره در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اثر منفی مطالبات معوق بر توان اعتباردهی بانک ها، اظهار داشت: کاهش ارزش واقعی دارایی های بانک، کمبود نقدینگی، کاهش درآمد و سود و افزایش هزینه واقعی عملیات بانکی و ریسک اعتباری از دیگر تبعات منفی حاصل از انباشت مطالبات است.
معاون حقوقی بانک خاطر نشان کرد: مقوله وصول مطالبات و کاهش ریسک اعتباری از اهم برنامه های بانک مهر اقتصاد است که با توجه به روند کاهش مطالبات در بانک، می توانیم در آینده نزدیک شاهد دستاوردهای ارزشمندي باشیم.
وی با اشاره به نتایج مثبت وصول مطالبات، افزود: کاهش مطالبات می تواند، ظرفیت بانک در پرداخت تسهیلات، انجام سرمایه گذاری ها جدید و مشاركت در طرح هاي عمراني را دو چندان کند كه محقق شدن اين مهم گام بزرگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: