کد خبر: ۶۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در سفر به منطقه آزاد ارس و بازدید از پاسگاه ها و نوار مرزی شهرستان جلفا، گفت: سامانه پیشرفته جلوگیری از قاچاق و سیستم به روز مانیتورینگ در منطقه آزاد ارس فعال است.
سامانه پیشرفته جلوگیری از قاچاق در ارس فعال است

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از فرینا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در بازدید از پاسگاه ها و نوار مرزی ارس، گفت: منطقه آزاد ارس از جمله مجهزترین و به‌ روزترین سامانه‌ کنترل قاچاق در کشور را مهیا کرده است و راه اندازی این سامانه توسط مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس شایسته تقدیر است.

امام جمعه تبریز افزود: وجود سامانه مانتورینگ اقدام مبارکی در منطقه آزاد ارس است که برای جلوگیری از تخلفات و قاچاق کالا بسیار مهم است.
وی تاکید کرد: لزوم حمایت از کالای ایرانی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و باید جلوی واردات کالاهایی که مشابه ایرانی دارند، گرفته شود.

حجت الاسلام آل هاشم تصریح کرد: جلوگیری از قاچاق نیز یکی از الزامات موفقیت در اقتصاد مقاومتی است و خوشبختانه منطقه آزاد ارس در این زمینه اقدامات ارزشمندی انجام داده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی ارس قطعا به برکت امنیتی هست که مرزبانان غیور و رزمندگان اسلام در این منطقه ایجاد کرده اند و نیروهای حافظ مرزهای کشور باعث برقراری امنیت شده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: توفیق حضور در منطقه آزاد ارس و پاسگاه های مرزی مستقر در این منطقه مایه مباهات و خوشحالی است، چراکه امنیت این بخش از مرزهای کشور با حضور مرزبانانی میسر می شود که مشغول حراست از مرزها هستند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز ضمن دعوت از نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی برای بازدید از طرح های صنعتی و اقتصادی منطقه آزاد ارس، گفت: در وضعیت کنونی کشور، مناطق آزاد می توانند به عنوان موتور پیش برنده اقتصاد کشور، فعالیت کنند.

محسن نریمان تصریح کرد: منطقه آزاد ارس می تواند کمک کند که توان اقتصادی استان زرخیز آذربایجان شرقی ظهور بیشتری پیدا کرده و منطقه آزاد ارس به عنوان مکملی برای ارتقای جایگاه اقتصادی استان است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با حضور در منطقه آزاد ارس از پاسگاه های هنگ مرزی شهرستان جلفا بازدید کرده و در جریان فعالیت های مرزی انجام گرفته در این منطقه قرار گرفت.
محسن نریمان، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این بازدید، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم را همراهی کرد.

فرمانده مرزبانی آذربایجان شرقی، رییس عقیدتی سیاسی مرزبانی آذربایجان شرقی، امام جمعه منطقه آزاد ارس، سرپرست فرمانداری، فرمانده هنگ مرزی و برخی مسئولین شهرستان جلفا نیز در این بازدید حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در این سفر از پاسگاه مرزی مارازاد، ریاحی و پل چوبی بازدید کرد. بازدید از دفتر امام جمعه منطقه آزاد ارس، مزار شهدای 1320، مسجد در دست احداث جلفا، مزار شهدای گمنام شهرستان و اتاق مانیتورینگ ارس از دیگر بخش های این سفر بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: