کد خبر: ۶۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
مراسم گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی با حضور حسن روستا رییس هیات مدیره و علی اکبر صابریان مدیر روابط عمومی بانک ملت برگزار شد.
گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی در روابط عمومی بانک ملت

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک ملت، علی اکبر صابریان در این مراسم با تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی و همچنین فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: روابط عمومی، یک شغل نیست بلکه یک رسالت است و فلسفه وجودی آن، شنیدن صدای ذینفعان است.
وی روابط عمومی را چشم، گوش و زبان سازمان خواند که ورود و خروج اطلاعات از کانال آن صورت می گیرد.
مدیر روابط عمومی بانک ملت، روابط عمومی را فراارتباط یعنی چیزی بیشتر از ایجاد ارتباطات دانست و ادامه داد: جایگاه روابط عمومی در متن و نه حاشیه و در قلب و دل هر سازمان و متصل به مدیریت است و مدیران روابط عمومی، نزدیک ترین افراد به بالاترین مقام سازمان هستند و نقش دستیار ارشد مدیران را ایفا می کنند تا با مدیریت اطلاعات، از بحران ها پیشگیری یا از بروز آنها جلوگیری کنند.
وی اخلاق را رکن اصلی روابط عمومی خواند و ادامه داد: روابط عمومی، هنر هشتم است و باید ۷ هنر دیگر را به کار بگیرد تا مطالب را به بهترین شکل ممکن به مخاطبان منتقل کند به عبارت دیگر، روابط عمومی با خلاقیت و عشق همراه است و ارتباط آن با مردم باید به گونه ای باشد که اعتماد آنان را جلب کند.
صابریان با تاکید بر ضرورت به روز بودن روابط عمومی و صاحب سبک بودن آن در تحقیق و پژوهش، اضافه کرد: دستیابی به عنوان روابط عمومی برتر در بین بانک های خصوصی و با یک اندیشه ایده آلیستی در بین تمام نهادهای مالی کشور، چشم انداز روابط عمومی بانک ملت است.

وی پررنگ شدن چند ویژگی را برای تحقق این هدف مهم خواند و گفت: مشاور حرفه ای و امین مدیرعامل بودن، پاسخگو بودن به انتظارات، متفاوت بودن در ارتباط با رسانه، تاثیرگذار بودن در تعاملات سازمانی و اخذ جایگاه ممتاز در گروه مالی ملت از جمله این ویژگی ها است.

مدیر روابط عمومی بانک ملت، به ماموریت های این اداره کل در سال جاری نیز اشاره کرد و ادامه داد: این ماموریت ها شامل شناسایی و مدیریت افکار عمومی، تلاش برای حضور موثر در رسانه ها، حفظ و ارتقای برند و تسریع در دستیابی به مقاصد گروه مالی ملت است.
وی در این راستا، رفتار منصفانه در تعامل با همه ذینفعان، گفتار صادقانه و به دور از سیاه نمایی و بزرگنمایی، بیان آزادانه، خدمت متعهدانه، اعمال مسوولانه، کار آگاهانه و دانش بنیان با کمک گرفتن از بخش علمی بانک، ارتباط دوسویه و ارتباط اصولی با رسانه ها و ذینفعان برای ارتقای برند بانک را از جمله ارزش هایی خواند که باید رعایت شود.
صابریان، ادامه داد: سیاست های روابط عمومی در سال جاری شامل تخصیص بهینه منابع برای تبلیغات، هدفمندکردن مقاصد و ماموریت ها، بهبود ارتباطات، سازماندهی علمی فعالیت ها، افزایش انسجام گروهی و کارآیی، بهره گیری از مشاوران و متخصصان بیرونی و تاثیرگذاری در تعاملات سازمان تعیین شده است.

وی استراتژی روابط عمومی را ظرفیت سازی، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و خاطره سازی ذکر کرد و گفت: در این راستا ۸۰ پروژه طراحی و بین کارکنان توزیع شده است.
دکتر مجتبی مالکی، استاد دانشگاه و عضو شورای رسانه بانک ملت نیز در سخنانی، رویکردهای نوین در روابط عمومی را تشریح کرد و اظهار داشت: روابط عمومی با اطلاع رسانی به هنگام خود می تواند به مدیران در اتخاذ تصمیمات درست یاری برساند و سرعت دستیابی به اهداف تعیین شده را افزایش دهد.
وی حرفه ای بودن، علمی بودن و دیجیتال بودن را از مشخصات روابط عمومی های پیشرو دانست و افزود: بسترسازی، برجسته سازی، فرهنگ سازی، اعتمادسازی، سخنگویی، نفوذ در افکار عمومی، اطلاع رسانی، تبلیغ و ترغیب، هوشمندسازی و استفاده از تکنولوژی های نوین، رویکردهای جدید روابط عمومی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: