کد خبر: ۶۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
غلامرضا حسن پور عنوان کرد:
رییس سازمان بسیج اصناف از تشکیل قرارگاه حمایت از کالای ایرانی در سازمان بسیج خبر داد و گفت: خرید کالای ایرانی تنها راه نجات اقتصاد کشور است.
تشکیل قرارگاه حمایت از کالای ایرانی به همت بسیج اصناف کشور


به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور؛ غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف کشور بیان کرد: با توجه به شعار سال و حمایت از کالای ایرانی، قرارگاه حمایت از کالای ایرانی در سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور راه اندازی شد که دبیری آن بر عهده رئیس بسیج اصناف می‌باشد.

وی افزود: مشابه این قرارگاه در همه استان‌ها و شهرستان‌ها به جهت سرانجام رساندن شعار سال با همت همه اقشار بسیج و مجموعه‌های دولت و مجلس ایجاد می‌شود تا بتوانیم در بحث کالای ایرانی قدم‌های بزرگی برداریم.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور ادامه داد: خوشبختانه در دوماهه آغاز سال، فعالیت‌های مقدماتی در این خصوص انجام شد و همه اتاق‌های اصناف در جریان موضوع هستند؛ امیدواریم در طول هفته جاری این قرارگاه به‌صورت رسمی آغاز به‌کار نماید.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: یکی از اموری که این قرارگاه به آن می‌پردازد، شناسایی موانع تولید و توزیع و پیگیری خلأهای قانونی از طریق مجلس است تا حمایت دولت را در این موضوع داشته باشد.

وی بیان کرد: در این راستا بحث مهم قاچاق واردات بی‌رویه کالا در اولویت قرار دارد تا به حداقل یا صفر برسد و در بحث کمک به تولید و رفع موانع آن فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دهد؛ یکی از مباحث مهم در این خصوص فرهنگ‌سازی است که باید همه مردم جامعه به‌ویژه بانوان و خانواده‌ها به این نتیجه برسند که خرید کالای ایرانی و تکیه به درون تنها راه نجات ماست.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۴۰۰ اتاق اصناف و هشت‌هزار اتحادیه صنفی در کشور وجود دارد و تقریباً در همه اتحادیه‌ها خانواده بسیج وجود دارد و بسیج به‌عنوان دبیر کار به هم‌اندیشی امور می‌پردازد.

حسن‌پور عنوان کرد: شعار ما در ستاد قرارگاه، هدایت، حمایت و نظارت است و تصدی‌گری را به‌هیچ‌عنوان در دستور کار نداریم؛ اصناف و بازار مجموعه را دنبال می‌کنند و سعی می‌کنیم تسهیل‌گری را در اولویت کار داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: هیئت اندیشه‌ورز در همه سطوح بسیج به دستور صریح مقام معظم رهبری تشکیل شد و بنابراین در همه سطوح بسیج اصناف باید هیئت‌های اندیشه‌ورز خاص اقتصادی تشکیل‌شده و تولید فکر کنند.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور اظهار داشت: امروز چهارمین نشست هیئت اندیشه‌ورز اصناف کشور برگزار می‌شود و سه موضوع در دستور کار اصلی این هیئت به‌عنوان مباحث ضربتی قرار دارد؛ در این زمینه باید موضوعات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مطرح شود.

حسن‌پور اذعان داشت: بحث بلندمدت درزمینه ارائه نظام اقتصادی اسلامی است که اقتصاد اسلامی هیچ‌گاه به‌عنوان نظام اقتصادی در کشور ارائه نشده است و همه بخش‌ها باید در این خصوص کمک کنند.

وی ادامه داد: بحث کلان آن به موضوعات بانکی مربوط می‌شود، اکثر علما موضوع ربا در بانک‌ها را مطرح کردند و همه هیئت‌های اندیشه‌ورز باید در این مسیر به ما کمک کنند.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به تلاطم درزمینه بازار ارز گفت: وقتی ما از قیمت ارز مطمئن نباشیم یک کالای ایرانی معنا ندارد، برخی کارخانه‌ها از ارائه اجناس ابا داشته و تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نگرانی دارند، اقتصاد و بازار شرایط خود را دارند و اینکه ارز به قیمت خاصی ارائه شود ممکن نیست.

حسن‌پور اضافه کرد: موضوع دوم بحث مالیات بر ارزش‌افزوده است که برخی از صنوف در این زمینه بسیار آسیب دیدند و برخی کارگاه‌ها تعطیل شد که متأسفانه بازیابی این امر سال‌ها به طول می‌انجامد.

وی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که اخیراً دولت به آن اصرار دارد افزایش مناطق آزاد است که باید ببینیم که این امر به نفع و یا ضرر ماست، در گذشته این مناطق با هدف صادرات و ورود مواد اولیه تأسیس شدند، اما اکنون بخشی از قاچاق کشور و بسیاری از واردات بی‌رویه از مناطق آزاد است، در ۱۰ سال گذشته پایین‌ترین آمار صادرات غیرنفتی کشور مربوط به سال ۹۶ بود.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور در خصوص شعار سال اظهار داشت: اگر همه ما با یکدیگر همراه باشیم همه حربه‌های دشمن از بین می‌رود؛ بلافاصله پس از بیان شعار سال همه رسانه‌های بیگانه در این خصوص موضع گرفتند و به نظر می‌رسد که مردم به باور فرهنگ استفاده از کالای ایرانی رسیده‌اند و اصناف و بازار در این خصوص باید به دولت کمک کنند.

حسن‌پور تصریح کرد: ما در سال گذشته عنوان «ترغیب اصناف به فروش و حمایت از کالای ایرانی» را به‌عنوان برنامه مطرح کردیم، بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی تنها مربوط به مسئولان نیست، بلکه آحاد ملت می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

asnaf-9.jpg

وی خاطرنشان کرد: فرآیند اجرایی برنامه‌ها در این زمینه تحت عنوان تشکیل کارگروه ویژه فرهنگ‌سازی فروش کالای ایرانی، تهیه بسته‌های فرهنگی و آموزشی و توزیع در میان اتحادیه‌های صنفی، تبلیغات و فضاسازی مجتمع‌های تجاری، بازارهای مسقف و واحدهای صنفی جهت فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی و تهیه گزارش تصویری است.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور از تشویق و معرفی فروشندگان کالای ایرانی از طریق رسانه‌ها، هم‌افزایی با برخی اقشار ازجمله بسیج دانشجویی و دانش‌آموزی، بازدید برخی صنوف از تولیدی‌ها و معرفی تولیدات داخلی، هماهنگی با ائمه جماعات و مساجد بازار و تخصیص یک ساعت از آموزش ۶ ساعته فقه بازار به بحث فرهنگ‌سازی به‌عنوان دیگر فرآیند اجرایی برنامه‌ها نام برد.

حسن‌پور از دعوت از برخی کارگران تولیدی جهت بیان مطالب در جلسات گردهمایی اصناف، تشویق تولیدکنندگان و طراحان به تولید باکیفیت و مناسب و ترغیب تجار جهت صادرات‌محوری به‌جای واردات‌محوری، کمک برای بازاریابی به‌عنوان دیگر فرآیند اجرایی در این زمینه نام برد و بر لزوم ورود به فضای مجازی تأکید کرد.

وی با اشاره به موضوع برجام عنوان کرد: برجام نفوذی اقتصادی بود نه کمک اقتصادی، ما تأسیسات هسته‌ای را از بین بردیم و چیزی عایدمان نشد، رهبر انقلاب از ابتدا تأکید داشتند که «من به آمریکا و اروپا اعتماد ندارم»؛ با نگاهی به تاریخ می‌بینیم که برخی مردم امامان را متهم می‌کردند درصورتی‌که نباید ولی‌فقیه را متهم کنیم.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور از عدم اعتماد به استکبار و آمریکا، افزایش روحیه استکبارستیزی و مقاومت و شکست روحیه سازش‌پذیری به‌عنوان عبرت‌های برجام نام برد.

حسن‌پور در پایان عنوان کرد: با توجه قرارگیری در شرف انتخابات اتاق اصناف نباید تخریب توسط افراد صورت گیرد و باید گزینه‌های سالم و انقلابی در این خصوص ورود کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: