کد خبر: ۶۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
شاخص کل ۳۳ واحد رشد کرد
قیمت‌ سهام در بورس تهران امروز نیز با رشد مواجه شد؛ هر چند که این رشد، بسیار آرام و با احتیاط بود و نمی توانست برای سرمایه‌گذاران موقعیت سرمایه‌گذاری ویژه ای را فراهم کند و سایه نگرانی را از روی سر تالار شیشه ای دور کند.
نگرانی سهامداران با وجود سبزپوشی بورس
چند روزی است که قیمت سهم ها در بورس تهران روند افزایشی را تجربه می‌کند؛ به طوری که بعد از دو هفته شاخص کل توانسته کانال ۹۵ هزار واحدی را بازپس گیرد ولی این روند تا یک سقف خاصی می‌تواند ادامه داشته باشد؛ چرا که بسیاری معتقدند این افزایش قیمت ها دلایل اقتصادی ندارد؛ همچنان که ریزش قیمت سهم ها در طی ماه های گذشته بیشتر دلایل غیر اقتصادی داشت.

در روزهای گذشته تعدادی از گروه ها از جمله پالایشی ها توانستند از رشد نسبتا پایداری بهره مند شود. عده ای معتقدند افزایش قیمت ارز های خارجی می تواند دلیل بنیادی برای افزایش شاخص های بازار سرمایه باشد؛ چرا که قیمت دلار هنوز در قیمت سهم ها و روند افزایشی شاخص تاثیر نداشته است و شرکت های صادرات محور با فروش محصولات خود می توانند با رشد بیشتری در سود خود مواجه شوند.

اما در هر حال در کنار افزایش نرخ ارزهای خارجی که می تواند برای اغلب شرکت های بورسی سودآور باشد، ریسک های موجود در بازار سهام برای سرمایه گذاران نمی تواند خوشایند باشد؛ چرا که این سرمایه گذاران می‌توانند در دیگر بازارها با بازدهی بیشتر، ریسک کمتری را تحمل کنند.

معامله‌گران بورس تهران امروز هم در حالی شاهد معاملاتی متعادل در گروه‌های پیش‌رو بود که رفت و برگشت برخی نمادهای معاملاتی از مجامع عادلی سالانه فرصتی برای تمرکز بورس‌بازها بر روی تک‌سهم‌های کوچک بازار ایجاد کرده بود.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 97 با افزایش 33 واحدی روی رقم 95 هزار و 136 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 61 واحدی عدد 17 هزار و 298 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 92 واحدی به رقم  101 هزار و 695 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 20 واحدی به رقم 67 هزار و 762 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 87 واحدی عدد  201 هزار و 627 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 2 واحدی روی رقم یک هزار و 109 واحد ایستاد.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی فولاد مبارکه با 63 واحد ، پالایش نفت بندرعباس با 32 واحد و پتروشیمی مبین با 27 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با 42 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 29 واحد وایران خودرو با 20واحد کاهش  بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 909 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 750 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 58 هزار و 485 نوبت داد و ستد بود.
براساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی شاهد رفت و برگشت نمادهای معاملاتی از مجامع عادی سالیانه بود که با توجه به نیاز نقدینگی از سوی برخی سهامداران به نظر می‌رسید در گروه‌های پیش‌رو غلبه عرضه بر تقاضای سهام چربش بیشتری دارد با این همه تک سهم‌های برخوردار از ارزش بازار کوچکتر همچنان حرف آخر را در بازار برای بورس بازها می‌زنند این در حالیست که علیرغم انتظارها برای جبران بازدهی بازار سهام نسبت به سایر بازارهای موازی اما اغلب معامله گران نسبت به دورنمای بازار همچنان بی‌اطمینان هستند.
کاهش حجم معاملات اعتباری در بازار و در کنار آن دست و پا زدن اغلب کارگزاری‌های خصوصی برای ادامه حیات در چنین بازاری شرایط کلی معاملات بورس تهران را در وضعیتی رخوت آور و بی‌انگیزه قرار داده است هرچند که اخبار رانتی همچنان برای بورس‌بازهای کم تعداد حکم طلا را دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: